יום חמישי, 17 בפברואר 2011

סקירת לוקים משבוע האופנה בניו-יורק (סתיו 2011 – חלק א')

שבוע האופנה בניו-יורק עומד להסתיים היום וזה בדיוק הזמן להתחיל בסקירת הלוקים שנראו על המסלולים השונים שם:

Richard Chai
העיצובים המאופקים של ריצ'ארד צ'אי לסתיו 2011, הכתיבו לצוותי היופי מראה שיער ואיפור "לא מתאמץ". ג'יימס קליאדרוס (ל-MAC) ביקש להקנות לדוגמניות מראה של סטודנטיות לאמנות, כך שהיה זה חשוב לשמור על האינדיבידואליות שלהן. הפנים נשארו רעננות ומוארות על-ידי שימוש בגוונים טבעיים במרקם קרמי, בעוד העיניים מוארות בגוונים כסופים שקופים.

Luca Luca
העיצובים הצבעוניים השובבים גרמו למאפרת גוצ'י וסטמן (ל"רבלון") לחשוב על כיפה אדומה, אבל בגרסה מודרנית ומגניבה. בעוד שהפנים נשארו ניטרליות, וסטמן בחרה להתמקד בשפתיים אדומות ובולטות, אותן השיגה ע"י ערבוב של שני גוונים: אדום מאט ודובדבן שחור. "כדי להעניק לשפתון כהה מראה צעיר יותר, זה הכל תלוי במרקם שלו. אני גורמת לו להראות פחות ליפסטיקי ומניחה אותו בטפיחות קלות, רק להכתמת השפתיים, כך שהוא נראה יותר אוורירי", היא מסבירה.
השיער נאסף למעלה כדי לשמור על מראה נקי ומאוזן לעומת העיצוב הצבעוני של הבגדים. גם הציפורניים שמרו על מראה נייטרלי, כשנצבעו בגוונים אפורים-בז'יים.

Christian Siriano
בעוד שהקולקציה של כריסטיאן סיריאנו (זוכה "פרוייקט מסלול") כללה דגמים החל מהשמלה השחורה הקלאסית ועד שמלות נשף נוצתיות מוגזמות, האיפור והשיער נותרו פשוטים ועקביים, עם פנים חשופות ושיער גלי שנוצר על-ידי קליעת צמות.
המאפרת פולי אוסמונד (ל-MAC) מסבירה, שהגבות הוברשו כלפי מעלה בסגנון ברוק שילדס, כדי להראות מלאות, בעוד הפנים נותרו עירומות. השפתיים הוכתמו קלות בגלוס ארגמני. בנוסף, גלוס שקוף הונח על העפעפיים ועצמות הלחיים כדי ליצור גימור רטוב למראה.

Peter Som
הדגמים של פיטר סום הם נשיים ומחוייטים, כך שהמעצב ביקש שהאיפור והשיער לא יבגר את הדוגמניות ולא יראה עשוי מידי, אבל שישאר נשי עם טוויסט מסויים.
השיער עוצב בסגנון סוף שנות ה-50-תחילת שנות ה-60 במראה חצי אסוף. צוות המאפרים של MAC בראשותו של המאפר הנערץ טום פשה, התמקד גם כאן בשפתיים שנצבעו באדום מאט ועליו הונח גוון כסוף מבריק. את ההשראה לאיפור שאב פשה מתצלומיה של סינדי שרמן: "הלוק הוא שיקי ונשי, אבל יש בו גם מן ההומור שזה בעצם מה שמשקפים הבגדים", הוא מסביר.

Rebecca Taylor
האוסף של רבקה טיילור מלא שמלות שופעות, ג'קטים ומעילים מחוייטים וסריגים עבים במראה שנות ה-70. כך גם השיער והאיפור:
תסרוקות עם שורשים חלקים ומבריקים כשהשיער הולך ומתנפח בגלים רחבים. המאפר סיל ברוינסמה (ל-MAC) ביקש ליצור מראה זוהר לעור, עם לחיים מפוסלות ועיניים מטאליות מעושנות. את איפור העיניים הסקסי הוא זיווג עם שפתיים מוכתמות בגוון בורגונדי עם נגיעה של גלוס מעליהן, ממש לפני שהבנות עלו על המסלול.

Rebecca Taylor2

Jason Wu
הקולקציה של ג'ייסון וו נוצרה בהשראת צילומי הארכיטקטורה של הצלם המפורסם רוברט פולידורי, מה שמסביר את הסגנון הארכיטקטוני הורסאי מרקיע השחקים. נראה גם שהרומן עם הארמון הצרפתי המלא בנטיפי זהב, השפיע גם על הלוק הסופי של הדוגמניות שנצץ במלוא הדרו.
"האיפור הוא עשיר וקטיפתי, ממש כמו בד. הנחתי צללית זהב במרכז העיניים, כדי שזה ינצנץ עם כל מצמוץ", מסבירה המאפרת דיאן קנדל (ל-MAC). כדי להשיג את המראה המעושן-כחול הדרמטי, היא השתמשה באיילינר כבסיס על העפעף העליון והתחתון, כשמעליו הונחה צללית כהה אבקתית כדי להעצים את הגוון.
השיער עוצב לתסרוקת של קוקו נמוך, שגולגל וקצוותיו נקשרו חזרה לבסיס. לקישוט נצבע השיער בזהב 24 קארט בדוגמת עלה.

Costello Tagliapietra
הדוגמניות שהילכו על המסלול הציגו סגנון של עקרות בית בשנות ה-60 וה-70 פוגשות את סגנון הדיסקו, או כמו שויקטור צ'מבלין (ל-MAC) מתאר: "הדוגמניות נראו כמו בובות ראווה בבתי כלבו של שנות ה-60". העיניים נצבעו בגוונים פסטליים של ירוק-אפור מלוכלך, בעוד שהשפתיים דורשות תשומת לב בגוון כתום חשמלי עם פרץ של אדום הדרי – "בדיוק כמו רהיטי הויניל מאותה התקופה", מוסיף צ'מבלין.
השיער, בינתיים, השיג גבהים חדשים (תרתי משמע) כ"קריצה לאותן עקרות בית של אותה תקופה... זה משקף את התסרוקות ההדוקות של שנות ה-60 עם אלו המשוחררות יותר של שנות ה-70", מסביר מעצב השיער נלסון ורשר (ל"ריטה חזן").

Nicole Miller
העיצובים של ניקול מילר הוצפו בצורות גיאומטריות, בעיקר בגוונים של אפור ושחור. ג'יימס קליאדרוס (ל-MAC) הביא את אותן צורות גיאומטריות גם אל פני הדוגמניות: "מדובר פה על מראה עור בריא עם סומק קרמי אפרסקי ושפתון חדש של MAC בגוון בז'". אגב, על העיניים הוא השתמש בצלליות בגוונים של אפור וכסף.
השיער עוצב במראה עתידני עם אווירה של רוק אנד רול, מבריק בחלק העליון ויבש בקצוות – טרנד ההולך ומתעורר בתקופה זו.

Cynthia Rowley
עם אוסף של בגדים הכולל בדים שופעים, אורכים ארוכים, בדים עשירים כמו משי ופלטת צבעים המבוססת ברובה על ארגמן, אזמרגד, כחול נייבי ותורכיז, הלוק של הדוגמניות של סינתיה רוולי נראה הרבה יותר שקט: העיניים מוגדרות ושיער שנאסף באמצעות קליפסים ענקיים שרוולי רכשה בעצמה עבור התצוגה.
שרלוט ווילר (ל"מייבלין") הציגה מראה מאופר "לא גמור" של "נערה אלגנטית עם גבות לא עשויות לגמרי, העיניים אופרו בגוונים חומים, כשהפנים נותרו חשופות יחסית, ללא סומק כלשהו.

Prabal Gurung
ההשראה העומדת מאחורי אוסף זה הינה האהבה והרומנטיקה, אבל לא בסגנון האגדות המוכר של "חיו באושר ועושר עד היום הזה"... הפעם המעצב דימיין נערה המושפעת מדמותה התשושה של מיס הבישם מהספר "תקוות גדולות", דמות המתיישבת בגבול שבין הטוב לרע.
החזון של המעצב בא לידי ביטוי גם במראה האיפור והשיער, אשר הציג פאנצ' קלאסי עם פלטת צבעים מפתיעה. דידיה מאליג' (ל"פדרי קפקאי") הוסיף לשיערן של הדוגמניות פסי שיער צבעוניים בגוונים של סגול, ורוד, כחול או כתום, בעוד שהמאפר טום פשה (ל-MAC) התמקד על העיניים כדי להוסיף כאן יותר דרמה.
"הבנות קיבלו לוק של דמויות מהסרטים של טים ברטון או משהו בסגנון 'הברבור השחור'. הנושא כאן הוא רומנטי עם טוויסט שחור בעלילה, כך שהשתמשתי בהצללות כדי לגרום לעיניים שלהן להראות מרושעות במקצת", מסביר פשה. הוא השאיר בכוונה את העפעפיים חשופות והניח צללית בגוון שחור-אפרפר עם ברק מוזהב על קפל העפעף בלבד. את הצללית הוא משך לכיוון הגבות והרקות וגם הניח באמצעות מברשת קטנה צבע נוסף בזוויות הפנימיות של העיניים. לאחר מכן, הוא הניח נגיעה של שפתון ורדרד על העפעף העליון, קרוב לקו הריסים "כדי לרכך מעט את המראה" וכדי לשדר תחושה של "אדם טוב עם צד רע". את אותו שפתון ורדרד הוא הניח בטפיחות על השפתיים, כשהפנים אופרו בגימור מאט.

Vivienne Tam
הלוק שהוביל את התצוגה של ויוייאן תם, התבסס כולו על אופרה סינית בסגנון מודרני, כך שהמאפר אנדי קו (ל"מייבלין") בחר לאפר את הדוגמניות בסגנון דומה: פנים פורצלניות, אייליינר זוויתי משוך כלפי מעלה ועצמות לחיים מפוסלות.
השיער נאסף על קודקודן של הדוגמניות, יחד עם אביזרי שיער שונים.

Charlotte Ronson
הקולקציה של שרלוט רונסון הציגה מראה ירוק צבאי כבד יחד עם סריגים עבים. גם באיפור ביקשה רונסון לתת פוקוס על העיניים בגוונים חמים, שיעלו בקנה אחד עם הבגדים שעיצבה, כך שגילברט סוליז (ל"ספורה פרו ביוטי") השתמש בצללית בגוון בורגונדי דהוי. השיער נאסף בצמה אלכסונית בצד אחד של הראש.

Alexander Wang
באוסף זה חזר המעצב אלכסנדר וואנג למראה המועדף עליו – הלוק ה-"כזה מאגניב" של תלמידי בי"ס, עם השיער הסתור והפרוע. הגבות המודגשות היו כאן במוקד הפנים, כאשר נעשה כאן שימוש בצלליות במקום בעפרון גבות, כדי להעניק להן קצת ריכוך. המאפרת דיאן קנדל (ל-MAC) הניחה מעט צבע שחור ערפילי ושמנוני סביב העיניים, כדי להעניק לדוגמניות מראה מרוח, כאילו הן ישנו עם האיפור בלילה. שאר הפנים קיבלו מראה נקי ושקט.

Honor
המעצבת ג'ובאנה רנדל ל"הונור" יצרה קולקציה צבעונית מאד, עם רגישות מסויימת לשנות ה-70 אבל באופן ספורטיבי יותר. את האיפור לתצוגה התאים ג'יימס בוהמר (ל"נארס") ויצר לוק "פאנקי מאד, כמו של נערי המועדונים בלונדון עם טוויסט רומנטי כלשהו. המראה הוא יפה וזוהר, אבל יחד עם זאת, יש בו חיספוס", הוא מסביר.

Rag & Bone
המאפרת גוצ'י ווסטמן (ל"רבלון") יצרה לתצוגה מראה של עיניים מעושנות עם עור אדמדם (כאילו צרוב מהשמש) כדי להתאים לבקשת המעצב, שביקש מראה של אסקימוסית עירונית. "המראה הוא של נוודת רומנטית", מסבירה ווסטמן.

המשך יבוא…

2 תגובות:

  1. את מוזמנת להתעדכן גם אצלינו אנחנו מצלמים בשבוע האופנה בניו יורק
    http://nyc-fashion.com/live-tv/

    השבמחק
  2. לבנת איפה אפשר לעשות "לייק" עלייך?

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails