פוסט אורח מאת: קובי טיריפינטו
כולן מורחות לק, אפילו סורי קרוז ודיוויד בקהאם. מתי פותח הלק ומהם הטרנדים הלוהטים ביותר – את הכל מפרט לנו קובי טיריפינטו בפוסט שלהלן:
סיפורו של הלק החל כבר לפני אלפי שנים, והסברה היא כי כבר לפני כ-5,000 שנה נשים אהבו להיכנס למוד מסוים באמצעות בחירה בצבע ציפורניים שונה מזה שהן נולדו איתו.
במצרים העתיקה ובסין הקדמונית, היו הנשים נוהגות למרוח על הציפורניים למשך הלילה קומפלקס מושקע המורכב מגומי, חלבון ביצה, דונג, ג'לטין, עלי כותרת של ורדים, סחלבים ואלום, מה שהעניק לציפורניים את אותו גוון ורוד־אדום.
בשנות ה־20 של המאה הקודמת, אחרי שפותח הלק המבריק למכוניות, החל גם תחום הלק לציפורניים לקבל תאוצה. מאז הולכת וגדלה תעשיית הלק, המציעה למצטבעות שלל גוונים, וצבעים ואף חידושים שונים ומשונים.
אופנת הלק, משתנה מדי עונה וזאת בהתאם למגמות האופנה הכלליות, המוכתבות מחו"ל. כך לדוגמה הלק השחור, היה אופנתי מאוד בתרבויות הנוער הגותית והפאנק בשנות ה-70 של המאה הקודמת. לאחרונה נדמה, כי הצבע הכהה המסמל משהו אפל, מורד ואנטי ממסדי, חוזר ובגדול. הוא מככב בגאון בתצוגות השונות של אופנת החורף. חברת opi הופקדה "להלביש" את ציפורני דוגמניות המסלול של המעצבת האמריקאית רבקה טיילור, ומשום כך נחשבת לפורצת הדרך לטרנד העכור לחורף 2011.
כ-20 שנה לאחר השחור, קיבל חיזוק משמעותי גם חברו האדום. הסרט "ספרות זולה" היה זה שחולל באמצע שנות ה-90 את מהפכת אופנת הלק האדום הכהה וזאת לאחר שהשחקנית אומה תורמן צבעה את ציפורניה בסרט, בצבע "לילה אדום" של שאנל. מותג הלקים CHIC הציג העונה תוספת של חמישה גוונים חדשים, המהווים תת קטגוריות לאותו אדום נחשק. בחברה הציגו גוון אדום-קורל בשם סירופ ליצ'י, וגוון אדום-כתום בדרגת כהות בינונית העונה לשם "סורבה אפרסימון".
מראה ה"פרנץ' מניקור", שהפך שם נרדף למראה מטופח וקלאסי, נזקף לזכותה של חברת הלק האמריקאית ORLY. במקור, מדובר בצורך שעלה מענף הקולנוע, שתכליתו הייתה לספק מענה למראה ציפורניים מטופח אך נטול צבע. ORLY היתה הראשונה שהצליחה בשעתו לפתח מוצר שכזה, אשר מאז חוקה ופותח למראה יוקרתי שבעקבותיו מושקות חדשות לבקרים סדרות של מוצרי לקים בגוונים טבעיים לצד צבעים בהירים ואטומים.
מותג הלקים הניו-יורקי "COLOR CLUB" השיק בתחילת המילניום ליין צבעי סטייקלייט וזה סימן את שעתם של צבעי הניאון הזוהרים בסגנון טושי המרקר, שעיטרו את ציפורני הנשים. בעונה זו שבו הצבעים מסמאי העיניים בגוונים הזרחניים ואף פלשו למסלולי האופנה, בדמותו של טרנד הניאון-שיק שביקש לסנוור את כולם. ואילו אשתקד, צץ גוון האינדיגו אשר ביקש לשוות לו אפיל אתני בדמותם של תושבי הסהרה המרוקנית, והעונה אף קיבל חיזוק משמעותי בוורסיה נועזת מבית היוצר של "מייבלין ניו יורק" בגוון הכחול רויאל.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה