בכל שנה מדרג מדד Cosmetify הבריטי את 200 מותגי הקוסמטיקה ה"חמים" בעולם על סמך הנוכחות והמעורבות החברתית שלהם ברשת. המדד נבנה על-פי שיקלול גורמים כמו מס' עוקבים באינסטגרם, מעורבות באינסטגרם, איזכורים באינסטגרם, נפח חיפוש בגוגל וכיוצ"ב והוא מתעדכן באופן תמידי.
אז מי הם עשרת המותגים שזכו להתעניינות הגבוהה ביותר ברשת בשנה זו?
על-פי הדו"ח לרבעון השלישי של 2020 של Cosmetify,
האחיות קאטן, בעלות המותג Huda Beauty, קוטפות בפעם השניה את
המקום הראשון בדו"ח, עם מספר העוקבים הגדול ביותר באינסטגרם (47.9 מיליון) והכי
הרבה האשטגים (27 מיליון). כל זאת, למרות שהודא קאטן עצמה נטשה את תפקיד
המנכ"ל בחברה.
את המקום השני תופס המותג Anastasia Beverly Hills,
שגם הוא הוקם מהיסוד ע"י מאפרת בעלת חזון בשם אנסטסיה סואר (Anastasia Soare) וכעת ממוצב כאחד המותגים הטובים בתעשייה,
עם למעלה מ-24 מיליון איזכורים ברשתות החברתיות.
במקום השלישי שומר גם השנה המותג הקנדי M·A·C Cosmetics על מקומו, עם תוצאה מרשימה של 23.4 עוקבים באינסטגרם.
את המקום הרביעי מאכלס המותג The Body Shop, שעלה אליו הישר מהמקום ה-26! כמו כן,
ברבעון זה, הוא היה המותג המוביל ביותר מבחינת חיפושים ברשת, עם יותר מ- 8.2
מיליון חיפושים בין יולי לספטמבר. האמת, שהמגיפה שנפלה על העולם גרמה לנו להעריך
מחדש מוצרים עם רכיבים טבעיים ו/או ידידותיים לסביבה, אולי זה מסביר את מספר
החיפושים הגבוה...
מותג היופי לצעירים Florence by Mills,
שהוקם על-ידי השחקנית מילי בובי בראון, כוכבת הסדרה "דברים מוזרים",
עולה מדרגה אחת ותופס את מקומו בין חמשת המובילים. מותג זה מחזיק בדירוג הגבוה
ביותר של מעורבות חברתית עם שיעור מעורבות של 4.41 אחוזים (אחרי ירידה מ- 7.97%).
המותג L'Oreal Paris תמיד "היה בסביבה",
אבל כעת הוא עשה קפיצה גדולה מהמקום ה-14 למקום ה-6. מספר העוקבים של המותג
באינסטגרם גדל בסביבות 750,000, בעוד שאצל רוב המותגים הגדולים האחרים המספר נותר
במידה רבה זהה או אפילו פחת במהלך המגיפה.
כפי שנצפה בגרסאות קודמות של המדד, Yves Rocher הינו מותג מוביל מאד ברחבי העולם ובמיוחד באירופה,
אם כי השנה הוא מאבד את התואר למותג היופי עם הכי הרבה חיפושים ברשת, לטובת Body Shop,
ומתמקם במקום השביעי ברשימה.
מקום שמיני: ColourPop
הוא אחד המותגים הגדולים הבודדים, שמספר החיפושים שלהם גדלו בחודשים האחרונים
ומספרם ברחבי העולם גדל ברבעון הנוכחי ב- 5.8%. לא פלא, עם כל-כך הרבה קולקציות
איפור שהמותג השיק לאחרונה...
את המקום התשיעי תופס המותג PÜR. למרות שהינו בעל פרופיל
נמוך בהשוואה למותגים רבים אחרים, המותג PÜR השיג הפעם תוצאות כה גבוהות
בגלל עליה מדהימה של 338% בחיפושים, בהשוואה לרבעון הקודם. זאת, בגלל שיתוף הפעולה
של המותג עם משפיענית היופי, הידועה בשם RawBeautyKristi.
במקום העשירי, המכובד לא פחות, נותר המותג Morphe, כאשר הפעילות הבולטת ביותר שלו בחודשים
האחרונים היתה , למעשה, סביב ניתוק הקשר עם המשפיען (ובעל מותג איפור בעצמו) ג'פרי סטאר (Jeffree Star).
את רשימת המותגים שמדורגים בהמשך תוכלו לראות כ-א-ן.
מדד Cosmetify מציג בנוסף מדרגים נוספים
על-פי קטגוריות שונות. הנה כמה מהם:
ה"כוכב העולה" בביוטי (בהתבסס
על נתוני חיפוש של השלושה חודשים האחרונים):
1.
PÜR
2.
Kitsch
3.
Merci Handy
המותג בעל נתוני החיפוש הכי גבוהים בשנת 2020:
1.
The Body Shop
2.
Yves Rocher
3.
Lush
המותג עם הכי הרבה עוקבים:
1.
Huda Beauty
2.
Kylie Cosmetics
3.
MAC Cosmetics
המותג עם הכי הרבה תיוגים באינסטגרם:
1.
Huda Beauty
2.
Anastasia Beverly Hills
3.
MAC Cosmetics
המותג בעל המעורבות הטובה ביותר באינסטגרם:
1.
Florence by Mills
2.
Merci Handy
3.
L'Oreal Paris
המותג הכי אהוד (על-פי מספר מדינות שבהן הוא אהוד):
1.
Yves Rocher ו- The Body Shop
(31 מדינות)
2.
Dove (15 מדינות)
3.
ColourPop Cosmetics (14 מדינות)
4.
Rituals (11 מדינות)
5.
Clinique (9 מדינות)
6.
Estee Lauder (8 מדינות)
7.
Benefit (7 מדינות)
8.
Huda Beauty (6 מדינות)
9.
Juvia's Place (6 מדינות)
10. Beauty Bay (6 מדינות)
המותג בר-קיימא הכי פופולרי ב- Cosmetify:
1.
Orgins
2.
Liz Earle
3.
Weleda
4.
Rituals
5.
Burt's Bees
6.
Nuxe
משפיען היופי הכי חזק:
1.
Huda Kattan
2.
James Charles
3.
Bretman Rock
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה