יום שישי, 2 בספטמבר 2011

מראות שיער אומנותיים בפרשנות אישית מבית "שוורצקופף פרופשיונל" (ראש השנה 2011)

ראש השנה בפתח... הקיץ המהביל עוד רגע מאחורינו והרוחות הקרירות והמרעננות של חודש ספטמבר כבר נתנו את איתותן. חודש ספטמבר מביא איתו מלבד מזג אוויר שפוי ונעים הרבה יותר, גם תחושת חגיגיות שמקורה בראש השנה החל באותו חודש. אין ספק, כי זהו זמן טוב להתחלות חדשות...
השמלה הלבנה, כבר חלק בלתי נפרד מארוחות החג, אולם כיצד ייראה שיערנו?

מעצבי השיער מבית "שווורצקופף פרופשיונל" מציגים מראות שיער מרהיבים בפרשנות אישית, לרגל ראש השנה לשנת 2011:

חוה בגן עדן
רפאל טפלוב, מעצב שיער ומדריך ב"שוורצקופף פרופשיונל", שאב את מראה השיער לרגל ראש השנה 2011, מהתקופה הקדומה של הבריאה. טפלוב לוקח אותנו למחוזות גן עדן, לחוה המפתה והחושנית, המציעה לנו את התפוח האסור. לדבריו, המראה הבראשיתי הזה, מציין התחלה חדשה שבה הכל אפשרי, ניתן ליצור עולם ומלואו, כפי שראש השנה מציין תקופה של התחדשות. זהו מראה חוה בגן עדן...

"בשביל להגיע למראה", מסביר טפלוב: "פיזרתי גוונים זהובים דבשיים בשלושה צבעים בשיטה חופשית על פני השיער (באמצעות צבעי השיער 'אסנסיטי' עם הרכיבים האורגניים) - זאת בכדי לקבל מראה טבעי, רך וזוהר. לאחר מכן, עיצבתי תלתלים בעזרת בייביליס והשתמשתי בספריי סילואט על מנת לקבע את התלתלים וכן באבקת דאסט-איט על מנת לקבל נפח מרשים בשיער. להשלמת המראה, האיפור צריך להיות נקי ומינימליסטי, כאשר הדגש הוא על גוון דבש באיפור העיניים, אשר מחבר אותנו לראש השנה".

רפאל טפלוב לשוורצקופף פרופשיונל- צילום אל פודיוםצילום: אל פודיום 

הגלאם ההוליוודי
מעצבת השיער אנג'לה טטרו ל"שוורצקופף פרופשיונל" מציעה לוק שמחזיר אותנו היישר לזוהר ההוליוודי של שנות ה-50. אף אחד מאתנו לא יכול לשכוח כוכבות כמו סופיה לורן ואליזבת טיילור, שהראו לנו שיק הוליוודי מהו. מראה שיער רך אך גם מוקפד, ומשדר יוקרה ותחכום אלגנטיים, אשר הולכים יד ביד עם ההבטחה שטומנת בחובה השנה החדשה. המראה האסוף שהכרנו בקיץ מקבל שדרוג והופך להיות מהודר יותר. טטרו מהדרת את מראה השיער החדש בשם "הגלאם ההוליוודי" ומוסיפה כי מראה זה מעניק תחושה קרירה ומרוחקת שהולמת את שינויי מזג האוויר.

"על מנת להגיע למראה", מציינת טטרו, "ראשית יש לחפוף את השיער, לייבשו בעזרת פן ולאסוף את השיער לקוקו. לאחר מכן יש לנפח את הקוקו על ידי סירוקו מקצוות השיער למעלה ולהשתמש ב'ספריי סילואט סופר הולד' לאחיזה חזקה. לאחר מכן, מגלגלים את הקוקו לצורת כדור ("אבו-עגילה") ומהדקים בעזרת סיכות סבתא או סיכת ראש מתוכשטת למראה מהודר יותר". 

אנג'לה טטרו לשוורצקופף פרופשיונל- צילום יניר סלע                              צילום: יניר סלע

קלאסיקה מודרנית
בטי דיוויס, מרלן דיטריך, אינגריד ברגמן... שמות אלה מעוררים נוסטלגיה גם עבור מי שלא נולד בזמנן. האלגנטיות, השיק והתחכום של מראה כוכבות הקולנוע הגדולות נשאר עד היום חרוט בתודעתנו כסמל לנשיות על זמנית. מעצב השיער רוני פרנקל ל"שוורצקופף פרופשיונל" יוצר לרגל ראש השנה את מראה "קלאסיקה מודרנית". זהו, למעשה הלוק הקלאסי של שנות ה-40, אך הפעם הוא מקבל טוויסט מרענן. המראה המתקבל הוא מהודר, אצילי, רומנטי ורך. השיער נעים למראה וגם למגע...

לדברי פרנקל, "בכדי ליצור את מראה השיער, תחילה נחפוף את השיער ונייבש היטב באמצעות פן. לאחר מכן, נחלק את השיער לשני חלקים וניצור שביל באמצע הקודקוד. את השיער נאסוף ברולים ונשאיר את הרולים למשך 15-20 דק'. את הפוניות (השיער בקדמת הראש) נגלגל על ידי רולים לכיוון אחורי הראש. לאחר סיום זמן ההמתנה עם הרולים, נפזר את החלק האחורי של השיער, ואת החלק העליון ננפח באמצעות מסרק שפיץ (טופיר). את החלק האחורי של השיער, נבריש, ונהדק על ידי סיכות במקום גבוה במרכז הראש. בחלק האחורי של הראש נוסיף תוספות שיער ונסלסל בעזרת בייביליס. לסיום מברישים את השיער ואוספים אותו בצורת קליעה רפויה".

רוני פרנקל לשוורצקופף פרופשיונל- צילום אלון שפרנסקי                            צילום: אלון שפרנסקי

נסיכה אצילית
מראה ראש השנה של מעצב השיער עופר בן חגי ל"שוורצקופף פרופשיונל" לקוח מעולם האצולה והמלוכה. מי מאיתנו לא רוצה להרגיש כמו נסיכה בתחילתה של השנה החדשה? מראה השיער של הנסיכה האצילית הוא רך, עדין וטבעי, אך עדיין משדר עוצמה שקטה.

בן חגי מספר לנו כיצד להגיע למראה: "בתחילה נחפוף את השיער, נייבש אותו ונעצבו בעזרת פן בקבוקים ליצירת מראה גלי וזורם. לאחר מכן, נוסיף תוספות שיער, להענקת מראה שיער מלא בנפח, ונעצבו בעזרת בייבליס. בשלב הבא, נסרק את כל השיער על מנת להעניק מראה שופע ונרסס מעט ספריי סילואט. להשלמת המראה, נניח על הראש שרשרת מהודרת למראה אצילי ומלכותי".

 

 

 

עופר בן חגי לשוורצקופף- צילום שרה פולינה ניקיטין                       צילום: שרה פולינה ניקיטין

וינטאג' במאה ה-21
מעצב השיער יוסי ממן ל"שוורצקופף פרופשיונל" מציע פירוש עדכני יותר למראה ראש השנה. המראה על פי ממן הוא שילוב של וינטאג', ששאב השראתו מתספורת ה"בוב" של שנות ה-20, יחד עם רוחות המחאה והחופש של התקופה האחרונה. זהו מראה הוינטאג' במאה ה-21. לדבריו: "השיער יעוצב בקלילות וטבעיות, עם הרבה חיתוכים א-סימטריים, כאשר התוצאה המתקבלת היא מעין "בלגן מסודר"- המסגרת מוכרת, אולם היופי הוא שניתן להתפרע בגבולותיה. זהו עדיין מראה אלגנטי אך פחות מוקפד ועשוי, אלא יותר זורם וחופשי.

"על מנת לקבל את המראה" ממן מסביר, "יש לתת לשיער להתייבש באופן טבעי ואז לפרוע אותו בעזרת קרם חימר MESS UP .

יוסי ממן לשוורצקופף פרופשיונל- צילום- ליאור נורדמן                             צילום: ליאור נורדמן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails