יום ראשון, 17 בינואר 2016

תביעה ייצוגית הוגשה נגד מותג הליפ באלם הפופולרי

בימים אלו הוגשה תביעה ייצוגית נגד המותג EOS, בטענה כי הליפ באלמים שלהם גורמים לפריחות ושלפוחיות בשפתיים של המשתמשים.



רייצ'ל קרונין, אחת מהצרכניות של מוצרי המותג, טוענת כי שפתון של EOS הותיר על שפתיה פריחות חמורות, דימום, כוויות וסדקים אחרי שני שימושים בלבד. בכתב התביעה נאמר ש"עשרות אלפי" צרכנים אחרים חוו אף הם תופעות לוואי דומות בעקבות שימוש במוצר.

קרונין מספרת שהיא רכשה שפתון באלם של EOS בטעם “Summer Fruit” אחרי שראתה פרסום של המותג במדיה החברתית. אחרי שהשתמשה בשפתון היא שמה לב שהשפתיים שלה הפכו להיות יבשות ומחוספסות, כך שהיא מרחה שוב את הליפ באלם על שפתיה. בעקבות כך, לדבריה, השפתיים החלו להיסדק ולדמם ומצב זה נמשך כעשרה ימים.

רייצ'ל קרונין

קרונין שיתפה את סיפורה בדף הפייסבוק של EOS, שבו צרכנים רבים אחרים דיווחו על תופעות לוואי דומות בעקבות השימוש בשפתון. בנוסף, היא שלחה מייל תלונה לחברה, עליו קיבלה תשובה מה"צוות הרפואי" של EOS, שיעץ לה לפנות לטיפול רפואי, כפי שעשתה קודם לכן. כמו כן, ציין אותו "צוות" בתשובתו, כי אף אחד מהליפ באלמים של המותג אינו מכיל רכיבים אלרגניים כלשהם.


בכתב התביעה מובעת הסתייגות לגבי מספר רכיבים הכלולים בפורמולת השפתון כמו חומצת נתרן היאלורונית (sodium hyaluronate), חמאת שיאה, ascorbyl palmitate (צורה מסיסה בשמן של ויטמין C), ויטמין E ונגזרותיו (tocopherols) ותמציות צמח הסטיביה (המשמש לעיתים קרובות כממתיק במזון). לטענת התביעה, מרכיבים אלה ידועים כבעלי השפעה שלילית, בעיקר בכמויות הנגרמות על-ידי "שימוש תכוף, קבוע ותזזיתי", שמעודד EOSעוד דורשת התביעה מ- EOS להתייחס בפומבי למאות התלונות שקיבלה ולהוסיף אזהרה לגבי תופעות הלוואי האפשריות על-גבי אריזות המוצרים ובאמצעי השיווק שלה.

יש לציין, שהמותג EOS – שיש לו לא מעט מעריצים סלבריטאים כמו קים קרדשיאן, מיילי סיירוס, דמי לובטו, כריסטינה אגילרה, בריטני ספירס ועוד – טוען שהמוצרים שלו הם 99% טבעיים, ללא פראבנים, ללא וזלין ונטולי גלוטן.

מיילי סיירוס מתוך אחד הוידיאו קליפים שלה

בריטני ספירס

מימין: קים קרדשיאן, משמאל: דמי לובטו
בתגובה לכתב התביעה שהוגשה על-ידי המותג, נאמר: "אנחנו מאמינים באמונה שלמה שהתביעה הזו הינה חסרת כל בסיס. המוצרים שלנו עשויים מחומרים באיכות גבוהה ביותר ועומדים בכל הסטנדרטים ותקני הבטיחות שנקבעו בתעשייה שלנו והם עוברים בדיקות מחמירות על-ידי מעבדה עצמאית. בריאותם ורווחתם של הצרכנים שלנו הם בראש סדר העדיפויות שלנו ומיליוני לקוחות מרוצים משתמשים במוצרים שלנו בכל יום, רבים מהם אף מפנים את זמנם כדי לחלוק את חוויותיהם איתנו."

החברה פרסמה את תגובתה בפוסט בדף הפייסבוק שלה ובחשבון הטוויטר, בה הכחישה את ההאשמות נגד מוצריה. פוסטים אלו גררו שלל תגובות שליליות נוספות לצד הודעות תמיכה רבות אחרות של לקוחות מרוצים.



Some of you may have seen reports of a lawsuit filed against our company. We wanted to be sure that you, our valued...
Posted by eos on Wednesday, January 13, 2016



5 תגובות:

  1. מעניין אם מדובר פה במקרה חריף של אלרגיה למוצר [ואז זה לא ממש באחריות החברה], או שיש פה משהו מעבר ובאמת יש בעיה עם המוצר :/

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מניחה שמדובר פה באלרגיה לאחד או חלק מהמרכיבים, אבל ברגע שזה פוגע בכמה וכמה אנשים אין ספק, שצריך לבדוק את זה יותר לעומק.

      מחק
  2. יש אנשים שאלרגיים לחמאת שיאה וזו יכולה להיות הסיבה כמו כל אלרגייה אחרת...

    השבמחק
  3. יש אנשים שאלרגיים לחמאת שיאה וזו יכולה להיות הסיבה כמו כל אלרגייה אחרת...

    השבמחק
  4. אויש באמת, אז יכול להיות הייתה אלרגית למשהו אבל לנפח למצב כזה למה לעשות מזבוב פיל..
    לבנות שלי יש את המוצרים שלהם ושום נעלים וכלום והכל סתם..

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails