יום שבת, 20 בפברואר 2010

מה גורם לריחות גוף רעים וכיצד ניתן לטפל בהם?

אנשים רבים סובלים מבעיות של זיעה וריחות גוף לא נעימים הנפלטים מגופם, בעיקר בעונת הקיץ החמה המתקרבת אלינו במהרה. רונית פטל, מנהלת תחום הקוסמטיקה ברשת "ניו-פארם", מציעה טיפים כיצד להתמודד עם התופעה המביכה.

לכל אחד מאיתנו יש ריח אישי, הנובע בעיקר מהמטען הגנטי וההורמונאלי שלנו. ריח הגוף מושפע מהרגלי התזונה שלנו, מרמת הפעילות של בלוטות הזיעה, ולעיתים נובע מבעיות רפואיות. הריח הינו תופעה נורמאלית, שהופכת לבעייתית כשהוא חריף ולא נעים.

האזורים הרגישים ביותר הם אלה שלא מקבלים מספיק אוורור, והזיעה לא יכולה להתנדף מהם בקלות, לדוגמא: בית השחי, המפשעה וכפות הרגליים. ברוב המקרים ניתן למנוע את התופעה אם מתרחצים, משתמשים בדאודורנט, מחליפים בגדים ולובשים בגדים העשויים 100% כותנה, משי או צמר. זאת משום שבין השאר, ריח רע יכול לנבוע מלבישת בדים סינטטיים.

פתרון נוסף להתמודדות עם בעיות זיעה נעוץ בשמירה על לחות העור, הנועדה למנוע יובש וגירוי, המייצרים ריחות לא נעימים. לשם כך מומלץ להתמרח לאחר מקלחת בקרם או בתחליב לחות והזנה, אשר שומר על לחות העור במשך היום. עבור אנשים הנוטים לזיעה חריפה, מומלץ לרכוש תכשירים על בסיס מים.

עוד מוסיפה פטל, כי מחקרים מורים, כי מקורו של ריח גוף לא נעים נובע לעיתים גם מחוסר איזון בחילוף חומרים. לשם כך ממליצים תזונאים על נטילת אבץ, מגנזיום וויטמינים מסוג B.

לסיכום, ריחות לא נעימים ניתנים לטיפול. ראשית ולפני הכל, יש לדאוג להיגיינה אישית גבוהה, להשתמש בסבון חיטוי, ללבוש בגדים שאינם נצמדים לעור, ולדאוג שהבגדים שאנו לובשים יהיו עשויים מכותנה ולא מחומרים סינטטיים. ברשתות הפארם ניתן למצוא היצע רחב מאוד של דאודורנטים המותאמים לכל צורך ולכל גוף: דאודורנטים מסוג ספריי, רולאון, סטיק או קרם, עם אלכוהול או ללא. רצוי שכל אדם יכיר וידע להתאים את המוצר הטוב לו ביותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails