יום ראשון, 19 בינואר 2014

Makeup Artistry Cosmetics

מי שמכיר אותי, יודע שאני מאד אוהבת את המוצרים של MAC. בכלל, בתחילת הדרך שלי כמאפרת הייתי מבזבזת כספים רבים על המוצרים שלהם. הייתי ממש אובססיבית ונרגשת להשיג כמעט כל קולקציה חדשה שהושקה, אפילו שלא ממש הספקתי להשתמש בכל המוצרים. וכשאני אומרת "כל קולקציה", אני מתכוונת גם לכל הקולקציה. למזלי (ולמזלו של מנהל חשבון הבנק שלי) קצת נרגעתי בשנים האחרונות, אבל האהבה שלי למותג עדיין חזקה ואיתנה, לכן החלטתי להקדיש להם פוסט ולחלוק איתכם את סיפור הקמת המותג מההתחלה, המוטו שלו, המיזמים שהוא מקים ועוד.


אז איך הכל בעצם התחיל?

המותג MAC (או בשמו המלא Makeup Artistry Cosmetics) הוקם, למעשה, על-מנת למלא את הפער שבין המאפרים המקצועיים לבין צלמי האופנה. בשנת 1984, צלם האופנה פרנק טוסקן ובעל רשת סלוני יופי פרנק אנג'לו הקימו בקנדה ליין מוצרים אופנתי מתקדם שיענה על הדרישות הגבוהות של אנשי המקצוע בתחום הבידור והיופי. עד אותה העת, נאלצו אנשי המקצוע בתחום היופי והאופנה להסתמך על איפור במה "כבד" מאד כדי ליצור את האפקטים הויזואליים הדרושים להם על-מנת "לעבור צילום" בתאורה בוהקת ושכמובן יחזיק מעמד בחום העצום שמפיקה התאורה.

מייסדי המותג: פרנק אנג'לו (מימין) ופרנק טוסקן (משמאל)

למעשה, טוסקן היה בעל הראש הקריאטיבי מבין השניים. עוד לפני השותפות עם אנג'לו הוא נהג להעביר שעות של ניסיונות והתנסויות עם חומרים ונוסחאות בעזרתו של הכימאי ויקטור קאסל (שהיה גם גיסו). את הקשר העסקי שלו עם אנג'לו הוא יצר בעיקר בזכות היותו יזם מיומן וכאמור בעל רשת רחבה של מספרות וסלוני יופי.

כאמור, כוונתם המקורית של השניים היתה להגיע לאנשים בתעשיית האופנה. מאחר והיו להם כבר את הקשרים המתאימים בתחום, הם התחילו להפיץ את ה"בשורה" בקרב האנשים שעבדו עימם ומולם. האיכות והעמידות של המוצרים, כמו גם האימג'ים הזוהרים שלהם, דיברו בעד עצמם ומהר מאד הם הפכו להיות מבוקשים בקרב סלבריטאים רבים וגם בקרב לקוחות "רגילים" מהשורה.



החנות העצמאית הראשונה של המותג נפתחה בשנת 1991 בשכונה טרנדית בניו-יורק. מאוחר יותר, ב-1996 נפתחה גם החנות האירופאית הראשונה שלה בפריז ומאז נפתחו עוד חנויות רבות אחרות באירופה ובאסיה ובכל העולם כולו. בנוסף לחנויות העצמאיות שלהם, מחזיק MAC גם דלפקים ברשתות גדולות בקנדה ובארה"ב כמו למשל נורדסטרום ומייסי'ס.

ב-1994 מכרו טוסקן ואנג'לו את גרעין השליטה ב-MAC לקונצרן אסתי לאודר, שארבע שנים לאחר מכן, ב-1998, מקבל לידיו את השליטה המלאה במותג. ב-1997 נפטר פרנק אנג'לו ופרנק טוסקן עזב את MAC כדי להקדיש את זמנו לטובת פעילות במלחמה באיידס. קונצרן אסתי לאודר החליט לשמור על השם MAC והמשיך גם חלק מהפעילות הפילנתרופית של הבעלים המקוריים כמו קרן האיידס של MAC הכנסותיה מגיעות ממכירת מוצרי ליין "ויוה גלאם". כמו כן, המותג עצמו מקפיד על מוצרים שלא נוסו על בעלי-חיים ועל מיחזור.

במשך השנים נרתמו סלבריטאים רבים לתפקיד דוברי המותג וקרן האיידס שלו, ביניהם ניתן למצוא את אלטון ג'ון, בוי ג'ורג', ליסה מארי פרסלי,פמלה אנדרסון, דבי הארי, פרגי, סינדי לאופר, ניקי מינאז', ריקי מרטין, ליידי גאגא, ריהאנה ועוד רבים אחרים.


המוטו שמציג המותג - “All Races, All Sexes, All Ages” (כל הגזעים, כל המינים, כל הגילאים"), מייצג את העובדה שהוא מאמץ אל ליבו את כל סוגי הלקוחות.



מוצרי המותג מאופיינים בדרך כלל האריזות שחורות חלקות עם כיתוב לבן, אבל המותג משיק מידי פעם קולקציות באריזות מיוחדות ויוצאות דופן, בדרך כלל מדובר בשיתופי פעולה עם גורמים חיצוניים או בקולקציות נושא מסויימות. 

ג'יימס גייגר - הרוח החיה מאחורי המותג
לא הרבה יודעים זאת, אבל על בחירת המוצרים, הצבעים והעיצוב של המוצרים אחראי אדם אחד. הוא לא מפורסם והוא אפילו לא מאפר וגם יש לו פילוסופיה לא שגרתית, בדיוק כמו המותג שהוא עובד בשבילו. זהו ג'יימס גייגר, סגן נשיא בכיר והמנהל הקריאטיבי של MAC מאז 1999. כל היבט שקשור למותג, אם זה בכתב, צילום, סרטון ביוטיוב, קמפיינים, עיצוב חנויות ומוצרים ואפילו קרן האיידס – הכל, אבל הכל, עובר דרכו וחייב לקבל את אישורו הסופי. אם חתימתו (בצרוף תאריך) לא מופיעה על תמונה, מסמך או מודעה, זה פשוט לא הולך לקרות!

ג'יימס גייגר
אמנות האיפור
MAC דואגת להעסיק כמה מאמני האיפור המובילים בעולם שייצגו אותם במופעים שונים ומאחורי הקלעים של תעשיית האופנה. לרבים מהמאפרים שלהם יש גם רקע בעולם הבידור. צוות המאפרים שנמצא בחנויות המותג עובר הכשרה מיוחדת, באופן שיוכל להעניק ללקוחות שלהם ייעוץ אמין כיצד ליצור מראה טבעי, אופנתי או זוהר בהתאם לסוג העור שלהם והגוון שלו, כמו גם טכניקות ליישום שיסייעו לעשות זאת בדרך הטובה ביותר.


למרות שמוצרי MAC זמינים לצרכן הממוצע, המותג שומר על התמקדות בקהל המקצועי שלו. באמצעות תוכנית MAC PRO הוא מציע למאפרים מקצועיים 35-40% הנחה (תלוי במיקום הסניף בעולם) ברכישת מוצרים וכן כיתות אומן והשתלמויות שונות.

MAC ישראל
הסניף הראשון של MAC בישראל נפתח בשנת 2004 בקניון רמת אביב בתל-אביב והוא מתפקד עד היום כסניף ה-PRO של המותג בארץ. מאז נפתחו עוד 15 סניפים ברחבי הארץ. אחד מהם הוא הסניף הממוקם בקניון רחובות, שנפתח לאחרונה בהשקעה של לא פחות מ-1.2 מיליון ₪ ומשתרע על-פני שטח של כ-58 מ"ר.


בימים הקרובים תעלה לאוויר גם חנות מקוונת של המותג בארץ, שבאמצעותה ניתן יהיה לרכוש מוצרים ולקבל אותם באמצעות שליח עד פתח הבית.
אגב לדברי אלי גיספאן, מנכ"ל המותג בארץ, ישראל נמצאת במקום הרביעי בעולם מבחינת מכירות (להוציא צפון אמריקה).

נקודות ציון נוספות בהיסטוריה של MAC

1984
·         החנות הקמעונית הראשונה של המותג נפתחת בטורונטו בכלבו "סימפסון" (המוכר כיום בשם The Bay).

1986
·         MAC מדהימים את הקהל בפסטיבל האופנה הקנדי בטורונטו עם לוקים מרחיקי לכת וכלות קרחות ראש.

1988
·         MAC פותחת את הדלפק הראשון בארה"ב בסניף השדרה החמישית של רשת הנרי בנדל. באירוע "השטיח האדום" משיק המותג את מה שיהפוך להיות ליין השפתונים המפורסם שלו במרקם מאט.


1990
·         השפתון Russian Red נלבש על-ידי הזמרת מדונה לאורך כל מסע ההופעות שלה Blond Ambition. את הלוק למסע עיצבו עבורה המאפרת הבינלאומית ג'ואן גייר ופרנק טוסקן, הבעלים של המותג.

מדונה והשפתון

1991
·         דוגמנית העל לינדה אוונגליסטה מצהירה שעפרון השפתיים Spice הוא המועדף עליה מאחורי הקלעים. המכירות שלו מרקיעות שחקים במיידית.

1993
·         שפתון ה- VIVA GLAM מושק בצפון אמריקה – כל סנט ממכירתו נתרם למען אנשים שחיים עם נגיף ה-HIV/AIDS. התוכנית החדשנית הופכת את MAC למותג האיפור הראשון שלוקח מטרה טובה ומביא אותה עד לדלפק המכירה מול הלקוח.

רו-פול והמייסד פרנק אנג'לו
1994
·         קרן האיידס של MAC מתאגדת באופן רשמי כארגון צדקה ומתחילה לצאת בקמפיינים לגיוס תרומות.
·         הדראג קווין RuPaul נבחר להיות הפנים הראשונות של MAC במסיבת עתירת כוכבים בסניף הנרי בנדל בניו-יורק, לרגל השקת קמפיין "מי תהיה נערת MAC?"
·         12 חודשים לאחר השקתה, קרן "ויוה גלאם" מצליחה לגייס את מיליון הדולר הראשונים שלה.
·         תכנית כרטיסי הברכה Kids Helping Kids מושקת כדי לתמוך בילדים החיים עם נגיף ה-HIV או חולים באיידס.


1995
·         המותג כובש את הוליווד כשהשחקניות לוני אנדרסון ורוזאן מהללות אותו. גם מייקל ג'קסון עושה הזמנות מהסניף בסנטה מוניקה...
·         קולקציית ויוה גלאם מושקת לראשונה בטורונטו וממריאה משם גם לשאר העולם. את הקמפיין מוביל הדראג קווין RuPaul.

1996
·         צוות הפרו של המותג מותיר את חותמו באופן רשמי מאחורי הקלעים של תצוגות האופנה של קתרין המנט בלונדון ומאטסודה בניו-יורק.


1997
·         הזמרת/שחקנית קיי.די. לאנג מובילה את קמפיין ויוה גלאם II. במסגרת הקמפיין משיק המותג שפתון בגוון ורוד-ארגמני שקט, שממכירתו בלבד מצליחים לגייס יותר ממיליון דולר תוך מספר חודשים.
·         נב קמפבל מאופרת במוצרי MAC בסרט "הצעקה 2".

1999
·         MAC מחזיקה ביותר מ-300 נקודות מכירה ברחבי העולם.
·         צוות האיפור המקצועיים של המותג נמצאים מאחורי הקלעים של יותר מ-45 תצוגות לאביב/קיץ 2000 של מיטב המעצבים בעולם, ביניהם אלכסנדר מק'ווין, ריצ'ארד טיילר, אוסקר דה ל'רנטה ועוד.
·         קרן האיידס של MAC מגייסת יותר מ-14 מיליון דולר.

2000
·         קמפיין ויוה גלאם III מושק עם השגרירות מארי ג'יי בלייג' וליל' קים וקרן האיידס מעבירה תרומה בסך 500,000 דולר לתכנית הפיתוח של האומות המאוחדות לתמיכה בנשאי איידס באפריקה. מספר חודשים מאוחר יותר, מעביר המותג 500,000 דולר נוספים כתרומה על-שמו של מייסד המותג פרנק אנג'לו ל- Maison du Parc – הוספיס לחולי איידס במונטריאול.


·         אתר האינטרנט הרשמי של המותג עולה לאוויר בחודש יולי 2000.
·         צוות המאפרים של MAC כובש את פסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו ודואג שכל הכוכבים על השטיח האדום יראו במיטבם מול מצלמות הפפארצ'י.

2001
·         צוות המאפרים של MAC עושה שיא ומאפר ליותר מ-70 תצוגות אופנה בשבוע האופנה.

2005
·         קרן האיידס של MAC מגייסת יותר מ-41.3 מיליון דולר!

2010
·         להקת הבנות TLC מזכירה את MAC בפזמון של הלהיט שלה Unpretty.


אז מה בעצם הופך את המותג לכל-כך מצליח?
אני מניחה, שבעיקר זו הגישה שלהם, באותה מידה כמו כל דבר אחר. המוטו שלהם ("כל הגילאים, כל הגזעים, כל המינים") הופך אותם לנגישים לכולם. הם יצירתיים, חדשניים ואדג'יים והחשוב יותר מכל – הם דואגים להחזיר לקהילה באמצעות קרן ויוה גלאם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails