יום שלישי, 5 במאי 2009

תמרוקים וקוסמטיקה לא לנשים בלבד!


השבוע התקיים כנס התמרוקים השלישי של התאחדות התעשיינים בארץ. לקראת הכנס ערכה החטיבה הכלכלית של מכון גיאוקרטוגרפיה, בהנהלת פרופ' אבי דגני, מחקר בנושא צרכן התמרוקים הישראלי. תוצאות המחקר מגלים, כי כוחם הצרכני של הגברים (שאינם בהכרח עונים על הגדרת הגבר המטרוסקסואל) בתחום התמרוקים עולה.
מתוצאות המחקר שנערך בקרב 700 איש, עולה כי לצד כ- 80% מהנשים הידועות כצרכניות מובהקות של שוק הקוסמטיקה, האיפור והבישום, כמחצית מהגברים משתמשים באפטרשייב או בושם, 10% מתוכם משתמשים במוצרי איפור שונים ו- 24% משתמשים במגוון מוצרי קוסמטיקה כגון קרמים.

השפעת המשבר הכלכלי
למרות המשבר הכלכלי, הרגלי הצריכה של הישראלים בתחום לא עברו שינוי משמעותי. בהשוואה לשנת 2007, השינוי בהרגלי הצריכה בתחום הקוסמטיקה בא לידי ביטוי במקומות בהם בוחרים הישראלים לרכוש את המוצרים: בעוד שבשנת 2007 היוו רשתות הפארם, המתמחות בתמרוקים (כולל הדיוטי פרי) את מקום הרכישה העיקרי ל- 69% מהצרכנים, בשנת 2009 ירד אחוז הרוכשים ל-62%, כאשר 7% מהם נדדו בחלקם הגדול לרשתות המזון שהפכו לגורם משמעותי.

נאמנות למותג
הישראליות אינם מביעות נאמנות למותג אחד כ- 44% אוהבות לשנות ולנסות מגוון מוצרים. מתוכן - 14% לא נאמנות בגלל המחיר, 12% - נאמנות למותג אך לא למוצר (לרוב בגלל המחיר). כ- 30% נאמנות למותג ולמוצר, לרוב נשים אלו בעלות מעמד סוציו אקונומי גבוה או/ו נשים מבוגרות ששמרנות השימוש במוצר מאפיינת אותן.

חידושים וטרנדים
כרבע מהנשים בלבד (24%) ורק כ- 5% מהגברים מזהים את החידושים בעולם הקוסמטיקה. אך המזהים יפגינו ידע בתחום וידעו להצביע על מלוא המגוון וההבדלים שבין מוצרי "אנטי אייג'ינג" לקוסמטיקה "ירוקה", אורגנית, לבין מוצרים ופיתוחים המובילים את הענף אל גבול הטיפול הדרמטולוגי הנקשר ברפואה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails