יום ראשון, 13 בנובמבר 2011

אוולין לאודר ז"ל, 1936-2011

עולם היופי מרכין את ראשו בצער: אוולין לאודר, מי שבמשך 18 השנה האחרונות השקיעה מאמצים רבים לגיוס תרומות והגברת המודעות למלחמה בסרטן השד, נכנעה בעצמה למחלת הסרטן הארורה ומתה אתמול בביתה שבמנהטן. עפ"י הדיווחים, לאודר בת ה-75, נפטרה מסיבוכים שנגרמו לה כתוצאה מסרטן השחלות, שאובחן אצלה כבר ב-2007.

אוולין ה. לאודר צילום אסתי לאודר יחצ אוולין לאודר ז"ל

אוולין, שהיתה כלתה של אסתי לאודר, עבדה בתאגיד הקוסמטיקה הענק יותר מ-50 שנה, כשהיא ממלאת שם תפקידים רבים ומסייעת, בין השאר, לפתח ליינים שלמים של מוצרי טיפוח, איפור ובישום. אגב, היא זו שהמציאה את השם "קליניק" למותג הפופולארי שבבעלות הקונצרן, עוד אי-אז בשנות השישים. לאחרונה היא החזיקה בתפקיד המכובד של סגן-נשיא בכיר בחברה.

היא נולדה בוינה שבאוסטריה כאוולין האוזנר, אבל בעקבות הכיבוש הנאצי באירופה, ברחה משפחתה לארה"ב, והשתקעה בעיר ניו-יורק. בזמן לימודיה בקולג' היא הכירה את לאונרד לאודר, מי שעתיד להיות בעלה, במהלך פגישה עיוורת. השניים התחתנו ב-1959 ומייד אחר-כך היא עזבה את עבודתה כמורה בבית-ספר ציבורי והצטרפה לעסק המשפחתי, שנוסד ב-1946 על-ידי חמותה אסתי לאודר. אגב, באותו הזמן מכר העסק 6 מוצרים בלבד: שפתון אדום, קרמים, תחליבים ואת הבושם Youth Dew שהגיע בעצם בצורת שמן אמבט. כידוע, מאז ועד היום, מהווה המותג את אחד התאגידים הגדולים ביותר בשוק הקוסמטיקה, אשר הכנסותיו עומדים על 2,480,000,000 דולר!
ב-1999 היא נבחרה לאחת מ-100 הנשים המשפיעות ביותר בעולם העסקים, וכובדה ב-2003 בפרס יוקרתי חשוב בתחום הקוסמטיקה היוקרתית. בנוסף, ב-2006 היא קיבלה פרס מפעל חיים על תרומתה לתחום הבישום.
לאודר היתה ידועה גם כצלמת בעלת רגישות, הבחנה וחוש אסתטי מפותח. תמונות שצילמה תלויות בגלריות נחשבות בלונדון ובניו-יורק. היא אף הוציאה שלושה ספרים, ביניהם ספר בתחום הלייף-סטייל, עשיר בצילומים מרהיבים, שנקרא (בתרגום חופשי): "בטעם טוב: מתכונים רעננים ופשוטים לאוכל וחיים טובים".

אבל, כאמור, לאודר היתה ידועה בעיקר בזכות הקמפיין שיזמה לטובת גיוס כספים עבור חקר מחלת סרטן השד, במהלכו היא הגתה – יחד עם אלכסנדרה פני, עורכת המגזין SELF – את הסרט הורוד, שמהווה מאז 1992 את סמל הקמפיין. הסרטים הורודים הראשונים הופצו לראשונה בדוכני אסתי לאודר בבתי הכלבו השונים שברחבי ארה"ב. ב-2009 היא הקימה את "מרכז אוולין ה. לאודר לחקר סרטן השד" שממוקם בעיר ניו-יורק והיתה אחת מחברי מועצת המנהלים שלו. לאודר גייסה באופן אישי 13.6 מיליון דולר לטובת המרכז. אגב, למרות שהיתה פעילה כל-כך במלחמה נגד סרטן השד, רק ב-2009 היא גילתה לעולם, באמצעות ראיון בעיתון, שהיא בעצמה ניצולה של המחלה.

Estee_BCA_Oct10_04 אוולין לאודר ז"ל יחד עם אליזבת הארלי, שגרירת קמפיין "הסרט הורוד"

"אמא שלי נשאה את הלפיד של מורשת החברה שלנו והערכים שהועברו אליה על-ידי סבתי, הגב' אסתי לאודר", אמר ויליאם לאודר, יו"ר תאגיד אסתי לאודר. "אמי ואבי היו שותפים לחיים בדיוק כמו בחיים העסקיים. הם טיפחו את התרבות ואת הצמיחה של התאגיד, וכשאנחנו גדלנו, אמי שימשה עבורנו כמצפן יצירתי וכעמוד תווך של כח. משפחתנו, יחד עם החברה, מוקירים את האדם היפה שהיא היתה".

יהי זכרה ברוך!

*הפוסט נכתב במקור לאתר Bbeauty 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails