יום שני, 4 ביולי 2011

הדאודורנט – מהדורת קיץ 2011

336142zeo0kgvg1 צילום: Ambro

בימים חמים אלו, בהם הקיץ בשיאו והלחות גבוהה במיוחד, ריח הגוף מתעצם ואיתו גם הזעה. הזיעה היא דרכו הטבעית של הגוף להתקרר, כאשר החום והלחות עולים. בלוטות הזיעה הפרושות בכל הגוף מפרישות זיעה המתנדפת לאוויר ומקררת את הגוף. הזיעה הינה תהליך טבעי וחיוני לגוף אך יחד עם זאת היא מלווה בריחות לא נעימים. למעשה, לזיעה עצמה אין ריח לא נעים. במקומות חמים ולחים, בהם אין גישה רבה לחמצן (כמו בית השחי והמפשעות), חיידקים ופטריות מתרבים במהירות ולתוצרי הפירוק של הזיעה וההפרשות של החיידקים והפטריות יש ריח לא נעים, שהוא ריח הזיעה.

ברוב המקרים, כדי לנטרל את אותם הריחות הבלתי נעימים, אנו נוהגים להשתמש בדאודורנט – מוצר אותו ניתן לסווג ל-2 סוגים:
דאודורנטים - כלומר מנטרלי ריחות: כל חומר שהוא משמיד חיידקים ופטריות יכול, למעשה, להיות דאודורנט (החל מסודה לשתיה, חומרים אנטיביוטים ודטרגנטים למיניהם, וכלה בשמנים וצמחים מסויימים כמו עץ התה). לכן, ישנם דאודורנטים שאין בהם רכיבים לנטרול ריחות אלא רכיבים להשמדת החיידקים והפטריות.
אנטיפרספירנט – גם מנטרלים ריחות וגם מונעים הזעה: תכשירים אשר מקטינים את ההזעה ע"י כיווץ בלוטות הזיעה. הרעיון באנטיפרספירנט הוא שהפסקת הזיעה גורמת לכך שאין סביבה להתפתחות חיידקים ובכך לא נוצר ריח הזיעה.

החומרים הנפוצים המצויים בדאודורנטים הם:
Aluminum Chloride – זהו החומר המוכר ביותר לויסות הזעה. למרות השמועות, אין הוכחות לכך שאלומיניום כלוריד גורם לנזק כלשהו. מאחר וזו מולקולה יחסית קטנה שנספגת דרך העור, יש היום נטיה להשתמש פחות באלומיניום כלוריד ולמצוא לו תחליפים יעילים שנספגים פחות.
Aluminum Sulphate – אבן הקריסטל הטבעית. 
Aluminum Zirconium – בגלל היותו פולרי, כמעט ואינו נספג לעור ולכן מאפשר להשתמש בכמות יחסית קטנה לעומת אלומיניום כלוריד. 
תרכובות של Formaldehyde – תרכובות שיעילותן אפקטיבית ל- 3 ימים עד שבוע. החיסרון של הדאודורנטים מסוג זה הוא שהם יכולים לגרות את העור.
נטולי אלומיניום - היום ישנה אופנה של תכשירים שאינם מכילים אלומיניום (גם דאודורנטים וגם אנטיפרספירנט) אך בשלב הזה יעילותם אינה טובה ליותר מ- 5-6 שעות.

אנשים רבים רגישים לדאודורנטים ולכן עליהם לחפש בשוק את אותם הדאודורנטים שנבדקו ונמצאו מתאימים לשימוש לעור רגיש. מקור הרגישות נמצא בדאודורנטים ב-2 מקומות: סוג חומר האנטיפרספירנט שמשתמשים בו והבושם שמוסיפים לדאודורנט.
מאחר ומדובר באזורים רגישים כדאי להשתמש בדאודורנטים שנבדקו לעור רגיש. רבים מתבלבלים בין דאודורנטים היפואלרגנים לדאודורנטים שנבדקו לעור רגיש. שניהם אכן בודקים התפתחות גירויים על העור לאחר שימוש בתכשיר אך בדיקת הרגישות הינה חזקה יותר והיא נבדקת על אנשים שמראש נבדקו והוגדרו כאנשים בעלי עור רגיש (בדיקת היפואלרגניות נבדקת על כל אחד).

רצוי להשתמש בדאודורנט לאחר מקלחת. אין הדבר אומר שלא ניתן להשתמש בדאודורנט באמצע היום ללא מקלחת, אך האפקטיביות תהיה שונה. לכן, מומלץ שבמידה ויש צורך להשתמש בדאודורנט במהלך היום, לנקות את בית השחי עם מגבון לח לפני השימוש.
לא מומלץ להשתמש בדאודורנט לפני השינה וזאת בכדי לאפשר לתאים לנשום באופן טבעי.

SeboCalm (סבוקלם), המפתחת מוצרים לעור רגיש, השיקה לאחרונה את SeboCalm דאודורנט לעור רגיש, בניחוח רענן, המתאים לגברים ולנשים כאחד: דאודורנט אנטיפרספירנט עדין ואפקטיבי, המותאם במיוחד לעור רגיש, למניעת ריחות גוף בלתי רצויים, ולמניעת הזעת יתר. מבוסס על נוסחה ייחודית המשלבת מינרלים מים המלח, הידועים בתכונותיהם האנטיספטיים, ומועשרת באלוורה להרגעת העור ולשמירה על רעננותו. הדאודורנט נבדק ונמצא מתאים לשימוש על עור רגיש ואלרגי. מעניק הגנה לעד 48 שעות.
מחיר: 49 ₪ (תכולה: 70 מ"ל) - להשיג בבתי המרקחת וברשתות הפארם.

דיאודורנט מעוצב

ל"ספיד סטיק", מותג הדאודורנטים מהמובילים בעולם, יש בשורה לספורטאים ולכל הגברים העוסקים בפעילות גופנית אינטנסיבית במיוחד: ספיד סטיק אקסטרים - דאודורנט חדש לגברים, בעל פורמולה ייחודית, המעניק הגנה חזקה ביותר ובעל יכולת לנטרל כל ריח זיעה למשך כל זמן הפעילות – עד 24 שעות, כולל במצבים קיצוניים של הזעת יתר או בתנאים של חום עז.
הסדרה כוללת סטיק (26 ₪), ג'ל (35 ₪), רול-און (20 ₪) וספריי (24 ₪) - להשיג בכל רשתות הפארם וברשתות השיווק.

speed-stick-extreme105 (Large)

מותג הטיפוח הבינלאומי גרנייה משיק את סדרת "אינביזי מינרל" (Invisi Mineral) - סדרת דאודורנטים לנשים, שלא משאירה אף סימן על העור ועל הבגדים, יעילה למשך 48 שעות ומותאמת לצרכיה של כל אחת. הסדרה מכילה רכיב מינרלי מסלע וולקני עם יכולת ספיגה עצומה - עד פי 5 יותר מטלק. מרקם הפודרה, בכל הדאודורנטים, מותיר את העור יבש ורך למגע.
מוצרי סדרת "אינביזי מינרל" מגיעים ב-3 ניחוחות מיוחדים, באריזת רול און וספריי: CALM (ורוד) – הסדרה המרגיעה; DRY CONTROL (ירוק) – להגנה מקסימאלית; ו- COOL (תכלת) - הסדרה המרעננת.
הדיאודרנטים מגיעים באריזת רול-און (50 מ"ל) וספריי (150 מ"ל) עם מנגנון נעילה ON/OFF לפתיחה וסגירה מבוקרת ורול באריזה מתאימה (ניתן להניחו הפוך) לניצול מרבי של החומר.
מחיר: 25 ₪ (בחודשים יולי-אוגוסט 2011 מוצרי הסדרה ימכרו במחיר מבצע של 15 ₪) - ניתן להשיג ברשתות הפארם, רשתות המזון ובפרפומריות הנבחרות.

דאודורנטים חדשים גרנייה צילום דן לב מאשרים שימוש

המותג "רוטס" מציע סדרה של דאודורנטים טבעיים, המורכבת מ-4 סוגים (2 לעור רגיש ו-2 חזקים במיוחד ומתאימים לעוסקים בספורט) - כולם ללא אלומיניום ובעלי ריכוז גבוה של שמנים ותמציות בוטאניות טבעיות. כל הדאודורנטים בסדרה ללא פראבנים וללא פורמלהיד וחלקם גם ללא בישום (הניחוח של המוצר מופק מתמציות השמנים שהמוצר מכיל, בעיקר למון גראס ומנטה). הפורמולה הייחודית נלחמת ביעילות רבה בהפגת ריחות לא נעימים לאורך זמן. מועשרת בשמנים אשר מטפלים בעדינות בעור בית השחי, בהזנתו ובשמירה על רעננות לאורך זמן. 
מחיר: 45 ₪ (מחיר מועדון: 31 ₪) - להשיג בחנות המקוונת באתר החברה, בבתי מרקחת, בתי הטבע ובפרפומריות המובחרות (טלפון לברור החנות הקרובה: 04-6267778).

רוטס

לסיום, בסקר שערכה לאחרונה חברת הטיפוח הישראלית "סבוקלם" (בשיתוף "סטודיו C") בקרב 1,500 נשים בגילאי 25-50, נמצאו כמה מגמות די מפתיעות בכל הנוגע לשימוש שלהן בדאודורנטים:

הפוך מתפיסתן השיווקית הרווחת של יצרניות הדאודורנטים, הנוטות לבדל את סוגי הדאודורנטים בין נשים לגברים, נמצא ש-20% מהנשים (1מתוך 5) יחלקו את הדאודורנט האישי, עם הגבר שלהן...או שפשוט יעדיפו את הדאודורנט הגברי!

בסקר נמצא, שבין 98% מהנשאלות אשר דיווחו על שימוש יום יומי בדאודורנט, 10% מהן משתמשות בדאודורנט 3-5 פעמים ביום ואילו 2% מהנשאלות 6 פעמים ומעלה, בתקווה שאין זו חלופה לרחצה בשל משבר המים המתמשך... 48% דיווחו על שימוש פעמיים ביום.

הישראליות לא יסתפקו במועט! כמעט כל אישה שנייה (43%) מחזיקה ב- 2-3 דאודורנטים במקביל – תופעה המסבירה את העלייה הקבועה במספר המשתמשים בדאודורנט כל שנה. 54% יסתפקו בדאודורנט אחד בלבד.

אם בעבר היה קונסנזוס בקרב נשים, לגבי הימצאותו של השפתון בכל תיק, לפי נתוני הסקר נמצא לו מתחרה חדש: אחת מכל 6 נשים (16%) נושאת את הדאודורנט בתיקה לכל מקום שתלך! אגב, שני מקומות האכסון המועדפים ביותר על האישה הישראלית, הינו מדף האיפור וחדר הרחצה – כמעט בשווה!

כאשר נתבקשו הנשים לבחור את הנתון האחד, המשמעותי ביותר בבחירת דאודורנט, נבחר "ריח נעים" כמכריע ביותר בקרב 43% מהנשים, היפו-אלרגני נמצא שני בחשיבותו בקרב 19% מהנשים ואילו נוחות השימוש נמצא בתחתית השיקולים, עם 2% בלבד.

בהפוך למגמה הרווחת בקרב בני נוער וצעירים בעיקר, המשתמשים בדאודורנט כאמצעי בישום במהלך היום, בחירתן של הנשים אשר השתתפו בסקר הייתה פרקטית ומפתיעה. 71% מהנשים העדיפו את הריח ה"נטרלי" מסוג "רענן/פרש". אחריו, למרבה ההפתעה, נמצא הדאודורנט "נטול הריח" עם 3.6% מהקולות ואילו ניחוח "פרחים" היה השלישי עם 8.9%.

דאודורנטים תואמי בשמים, הופכים לנפוצים בשנים האחרונות. 34% מהנשים ציינו שיתאימו בין ניחוח הבושם לדאודורנט המועדף ואילו 66% ציינו כי לא יטרחו כלל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails