יום חמישי, 10 במאי 2012

וידאל ששון ז"ל, 1928-2012

וידאל ששון, מעצב השיער המפורסם ואייקון אופנתי בפני עצמו, נפטר אתמול (רביעי) בביתו שבהוליווד, בגיל 84 שנים.
ששון היה בעל השפעה עצומה בתחום טיפוח השיער בפרט ועולם האופנה בכלל, ואף היה מושא לסרט דוקומנטרי מיוחד שנעשה על חייו האישיים והמקצועיים.

09vidalobitspan-articleLarge וידאל ששון

הוא נולד באנגליה וגדל במשך 7 שנים בבית יתומים יהודי, אליו הוכנס יחד עם אחיו ע"י אימו שהיתה חד-הורית ולא הצליחה לפרנס אותם.
את הקריירה שלו הוא החל כשהיה נער בן 14, כחופף שיער במספרה ואחראי על ערבוב צבעי השיער. אחרי שהתגייס לצבא הישראלי והשתתף במלחמת העצמאות (1948) חזר לאנגליה ועבר הכשרה מקצועית בתחום עיצוב השיער. ב-1954, כשהיה בן 26, פתח את המספרה הראשונה שלו בלונדון, שמהר מאד הפכה להיות חלק מרשת מספרות מצליחה ברחבי העולם.
ב-1973 הוא השיק לראשונה את ליין מוצרי השיער שלו עם הסלוגן המפורסם: "אם את לא נראית טוב, אנחנו לא נראים טוב". בשנות השמונים הוא עבר להתגורר בארה"ב, אחרי שמכר את שמו לקונצרן פרוקטר & גמבל, שייצרו ושיווקו את מוצרי הטיפוח לשיער שלו.
אגב, ששון נחשב לחלוץ בתחום התספורות הקצרות לנשים- אחת המפורסמות שבהן היא התספורת שעשה לשחקנית הקולנוע מיה פארו בסרט הקאלט "תינוקה של רוזמרי".

dreamstime_xs_21413556 וידאל ששון עם רוני, רעייתו הרביעית 

ששון היה נשוי ארבע פעמים ואב לארבעה ילדים (כולם מאשתו השניה), כאשר הבכורה מביניהם- קטיה, נפטרה ב-2002 בעקבות מנת-יתר. אף אחד מילדיו לא המשיך את עסקי המשפחה.

יהי זכרו ברוך!


3 תגובות:

  1. בילדותי ובנעוריי ההורים שלי היו הולכים להשתלמויות שלו (שני הוריי ספרים ובזמנו היו לא מעט השתלמויות שלו בארץ) ואני זוכרת את הניצוץ בעיניהם כשהיו מדברים על האיש והמספריים, הם הוקסמו מהכישרון שלו. אבדה. יהי זכרו ברוך.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי לידיה,
      ממה שיצא לי לקרוא על וידאל ששון, הבן-אדם והאישיות, נראה שהוריך אכן התברכו בכך שהיתה להם ההזדמנות להכיר אותו מקרוב. אשריהם!

      מחק
  2. "ספרים"....היום קוראים לזה מעצבי שיער....מעצבי מתאים יותר אין ספק.

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails