יום שלישי, 23 בינואר 2018

לוריאל מבטלת מינוי של שגרירת יופי בגלל ציוצים נגד ישראל

פחות משבוע ימים אחרי שמינתה לראשונה שגרירת יופי חובשת חיג'אב, מבטלת L’Oréal Paris את המינוי בגלל ציוצים אנטי-ישראליים שהעלתה בחשבון הטוויטר שלה.



לפני כארבעה ימים, בלוגרית היופי הבריטית אמנה חאן (Amena Khan), חובשת החיג'אב, נבחרה על-ידי ענקית היופי הצרפתית לככב בקמפיין החדש לסדרת מוצרי השיער Elvive. כעת, בעקבות סדרה של ציוצים שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה במהלך העימות הישראלי-פלסטיני ב-2014, שהוביל למבצע "צוק איתן", היא נאלצה לוותר על התפקיד הנחשק.

בין הציוצים שהעלתה ושנמחקו בינתיים מהחשבון שלה, כתבה חאן כך: "אתה שב ואומר 'אף אחד לא מעל החוק'. ובכן, על-פי המשפט הבינלאומי, ישראל היא מדינה בלתי חוקית, אבל אתה תומך בהם. הסבר #AskDavid."


בעקבות הסערה שעורר המינוי שלה כשגרירת היופי של "לוריאל פריס", פרסמה אתמול חאן הודעה בחשבון האינסטגרם שלה, בה נאמר: "אני מתחרטת עמוקות על תוכן הציוצים שפרסמתי בשנת 2014 ומתנצלת בכנות על הכעס והפגיעה שהם גרמו. לדגול במחלוקת זה אחד מהתשוקות שלי, אני לא מפלה אף אחד. בחרתי למחוק אותם כי הם לא מייצגים את מסר ההרמוניה שאני מייצגת. לאחרונה לקחתי חלק בקמפיין, אשר מרגש אותי כי הוא משבח את הכוללניות. בצער עמוק, החלטתי לצאת מהקמפיין הזה, כי השיחות הנוכחיות סביבו מפחיתות מהרגש החיובי והכוללני שהוא נועד להציג."

A post shared by Amena (@amenaofficial) on


תגובת הנהלת "לוריאל" לא אחרה להגיע. היא אישרה את הידיעה והוסיפה: "אנחנו מעריכים את העובדה שאמנה התנצלה על תוכן הציוצים שלה ועל התגובות שהן עוררו."

יש לציין, כי זוהי הפעם השניה בחודשים האחרונים ש"לוריאל פריס" נאלצת להפרד משגרירת יופי שלה. בספטמבר האחרון היא ניתקה קשרים עם הטרנסג'נדר הראשונה שנבחרה להופיע בקמפיין True Match של המותג באנגליה – מונרו ברגדורף (Munroe Bergdorf). ברגדורף הואשמה בפרסומים גזעניים בחשבון הפייסבוק שלה, שם טענה כי כל הלבנים נגועים באלימות גזעית. חברתה לקמפיין, שדרנית הרדיו קלרה אמפו (Clara Amfo), נטשה אף היא את אותו הקמפיין כאקט תמיכה בברגדורף.

משמאל לימין: ברגדורף ואמפו

אגב, גם מותג הקוסמטיקה "רבלון" נקלע לסכסוך הערבי-ישראלי, כאשר בלוגרית מוסלמית דחתה פרס שקיבלה מהמותג לאות מחאה על בחירתו בגל גדות כשגרירת היופי שלו. עמאני אל-ח'תחטבה (Amani Al-Khatahtbeh), המוכרת תחת הכינוי MuslimGirl, טענה כי תמיכתה של גל גדות בצה"ל תורמת לדיכוי נשים.

גל גדות בקמפיין ל"רבלון"


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails