יום רביעי, 7 באוקטובר 2009

אינדי, גו !!

כחול אינדיגו יצבע את החורף הקרוב בגוון אופנתי. משמלות ועד כורסאות, מחיפויי קיר ועד צלליות לעיניים – בכל מקום תמצאו אותו. בלוז לכחול הכי עמוק בפלטת הצבעים.
מאת: קובי טיריפינטו


כחולים אמיתיים יתקיפו אותנו בחורף הקרוב מכל עבר – מתיקים ועד רהיטים, מחיפויי קיר ועד כלי הגשה, משמלות ועד צלליות איפור. מי שצפה בתצוגות לעונה הקרירה של בתי אופנה מובילים כמו קרולינה הררה, לואי ויטון, עמנואל אונגרו, סטלה מקרטני, ורסאצ'ה, ויוויאן וסטווד, בלנסיאנגה או ז'אן פול גוטיה, יודע שלא יהיה מכך מנוס.

כמובן, מי שרוצה להצטייד בלוק מעודכן או להכניס לבית רוח אופנתית לא צריך להגזים בכחלת. שתי נגיעות כחולות לכל היותר יפגינו את המסר שאתם בעניינים. למרבה המזל, כחול הוא אחד החלקים היותר מחמיאים בגלגל הצבעים, כך שכל אחד יכול לאתר את הגוון שעושה בשבילו את העבודה. בעיקר שימו עין, בכל המובנים, על הכחול אינדיגו, הגוון החם ביותר בעונה הקרובה.


לדברי איריס אגיב, המאפרת הראשית של לנקום ישראל, איפור העיניים הלוהט ביותר הוא כחול אינדיגו מעושן עם נגיעה של זהב. ליצירת המראה המעודכן היא אף מנדבת את ההמלצה הבאה: "ראשית, שרטטי על העפעף העליון, בצמידות לשורש הריסים, קו אייליינר עבה וטשטשי אותו מהפינה הפנימית של העין החוצה. הוסיפי במברשת צללית עיניים בכחול אינדיגו. להעצמת הרושם, שרטטי קו שחור עם עפרון כחל בצד הפנימי של שורשי הריסים (ניתן לשרטט קו זה עוד לפני הצללית). צרי מגע של זהב בזווית הפנימית של העין באמצעות הצללית הזהובה Palette Liberté 01. הוסיפי נפח לבסיס הריסים באמצעות משיחת מסקרה".

האינדיגו עשיר ואינטנסיבי, כמו כחול צי שקיבל זריקת חיזוק. הוא זועק תחכום, במיוחד כשמצוותים לו לבן – כן, כן, צמד הצבעים הציוניסטי מעולם לא זכה להיות כה טרנדי כמו בחורף 2010-2009. אם יש לכן קיק מיוחד למניקור-פדיקור אופנתי, היצמדו בחודשים הקרובים ללק אינדיגו. השמש שעדיין תלויה בשמיים מבטיחה שלכפות הרגליים נכונה עוד חשיפה ממושכת, אז למה לא לעשות זאת בצבע הכי נכון בסביבה?


לנועזות מציעה "לוריאל פרופסיונל" לשלב בחורף הקרוב פסים דקיקים של כחול אינדיגו בשיער, בתנאי שהצבע הבסיסי הוא כהה. "למרות שזה נשמע קצת מוזר, התוצאה המתקבלת דווקא אלגנטית מאוד אם שומרים על צפיפות פסים מתונה", אומרת ג'ניפר חזן, מנהלת ההדרכה ב"לוריאל פרופסיונל" ישראל. "הפסים הכחולים מעניקים לשיער הכהה גיוון ועומק ומאירים את הפנים".


האינדיגו, אם רציתם לדעתם, נמצא באזור הקר של גלגל הצבעים, בין הכחול והסגול, ואורך הגל שלו נע בין 420 ל-440 ננומטר. אנשים עם רגישות ראייה מוגבלת כלל אינם מבחינים בינו לבין הכחול או הסגול. אגב, אייזק ניוטון, שחילק את הספקטרום האופטי, הוא זה שטבע את שמו, על שם צמח האינדיגו.

מסורות רוחניות שונות רואות באינדיגו את התגלמות האור וסמל לריפוי, אינטואיציה וחוכמה רוחנית. המנורה הכחולה שמשמשת לשיכוך דלקות אוזניים היא בעצם נורה בצבע אינדיגו. על-פי תורת הצ'אקרות, אינדיגו הוא צבעה של "העין השלישית", הממוקמת במרכז המצח, בין הגבות, ומסמלת את האינטואיציה, היכולת הטלפתית והחשיבה היצירתית.



המונח אינדיגו זכה להתגלגל בפי כל בסוף שנות ה-90 של המאה ה-20, בעקבות פרסום הספר "ילדי האינדיגו: הילדים החדשים הגיעו", שפירסמו בני הזוג לי קרול וג'אן טאובר. הכינוי ילדי האינדיגו, שנטבע לראשונה על-ידי המתקשרת והמדיום ננסי אן טאפ בתחילת שנות ה-80, נועד לתיאור ילדים רגישים מאוד, שאנשי העידן החדש מייחסים להם יכולות על-טבעיות וכושר לקרוא מחשבות ותחושות של אנשים אחרים. טאפ טענה כי המשותף לילדים אלה הוא הילה בצבע אינדיגו שמקיפה אותם.

אגב, בסהרה המרוקנית אפשר למצוא ריכוז גדול של אנשי אינדיגו – אלה הם ברברים שלבושים באופן מסורתי בגלימות בצבע כחול אינדיגו. אבל אם תיתקלו בכחולי המלבוש ליד הבית שלכם בזמן הקרוב, אל תמהרו להסיק שאיזה שבט ברברי החליט להתנחל דווקא בארץ הקודש. האנשים האלה פשוט קוראים מן הסתם את מדורי הסטייל הנכונים...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails