בנובמבר האחרון הכריז המותג הבינלאומי M.A.C על פתיחת תחרות למציאת הפנים החדשות של המותג לעונה. במסגרת תחרות אינטרנטית, התבקשו הגולשים להעלות תמונה או קליפ קצר שלהם, כשהם משלבים בו את המשפט: MAC ME OVER! (אני רוצה במייקאובר של M.A.C) בגלל ש.... ג'יימס ג'ייגר, סגן נשיא בכיר ב-MAC והמנהל הקריאטיבי של המותג, בחר מתוך אלפי המתמודדים שישה אנשים המבטאים באופן הרחב ביותר את המוטו של מאק – "כל הגזעים, כל הגילים וכל המינים".
הששה – חמש נשים וגבר אחד – הגיעו לניו-יורק ועבדו עם מיטב המוחות הקריאטיביים של המותג על רקיחת המוצרים והרכבי הצבע המשקפים את אישיותם. בואו נכיר אותם:
שירלי דיילי, בת 29 מקליבלנד – כוכבת נולדת!
שירלי הינה כהת העור, בעלת מבנה גוף עסיסי וסיפור חיים מעורר השראה:
שירלי גדלה במשפחה אומנת ועברה התעללות בגיל 4. אבל היא טיפוס ששורד, כך היא מצהירה על עצמה. בגיל 6, אמא המאמצת החדשה ראתה שיש לילדה כשרון ועודדה אותה לטפח אותו ע"י שירה בכנסייה המקומית. לאחר מכן, היא למדה בביה"ס לאמנויות של קליבלנד וכשסיימה את לימודיה שם היא התקבלה לאוניברסיטה – שם שימשה גם כסולנית המקהלה של בית הספר וזכתה להשתתף בסיורי המקהלה ברחבי העולם. אגב, פריז זה המקום האהוב עליה ביותר. מאוחר יותר היא הצטרפה ללהקת גוספל המשמשת כלהקת ליווי לזמרים אחרים. כיום היא נשואה לקצין בצבא ארה"ב ומטאורולוג, עדיין שרה בלהקה ומחכה עד שיתפרסם מאוחר יותר השנה האלבום הראשון שהם הקליטו.
כישרון חבוי: " אנשים לא יודעים שיש לי תשוקה נסתרת למשחק".
מוצר אהוב של MAC: "ללא ספק סטודיו פיקס! אריזת הקומפקט הזו היא כמו תג של כבוד. ברגע שמצאת את הגוון שלך והשגת לעצמך את הסטודיו פיקס הראשון שלך, את הופכת להיות באופן רשמי דיווה של מאק... אני NW45."
האייקון שלי: דיאנה רוס. "אני אוהבת את המראה הזה שלה עם הריסים הבולטים והאייליינר, בלי צללית, קצת סומק וצבע בשפתיים. זה קלאסי, פשוט ודרמטי באותו זמן."
מי ישחק בסרט את דמותך: ג'ניפר הדסון. "אבל מי יודע, אולי אני אעשה את זה בעצמי."
הטיפ החשוב ביותר שקיבלת מהמהפך של MAC: "לגרום לצללית לבלוט עם מעט ברק- טופחים קצת ליפגלוס שקוף מעל. זה מוסיף דרמה!"
מסר לאומה: "אני הולכת לשנות את העולם, חיוך אחד בכל פעם".
ניקול דיקרסנצ'ה, בת 20 מקליבלנד – אקדחונית לוהטת
ניקול היא חתיכה קשוחה. בתור דוגמנית לעת מצוא ובעיקר סטודנטית לתקשורת, יש לה תחביב מאד מוזר יחסית למי שאוהבת איפור זוהר - יום אחד היא ליוותה את החבר שלה למטווח ירי וגילתה בעצמה כשרון חדש: "אני אוהבת לירות ברובים! אני אוספת רובי ציד וכלי נשק נוספים", היא מתוודה. אם זה לא הופך אותה למספיק קשוחה, אז היא גם נוהגת במכונית אולדסמוביל ענקית משנת 81, אותה היא מכנה "בלה דונה". לדבריה, אחרי הזכייה במהפך של MAC היא יכולה כעת למות באושר. "אני לא צוחקת", היא אומרת, "החלום שלי היה לדגמן עבור MAC – זה ממש חלום שהתגשם." אחרי ההתנסות שלה במהפך, היא מתמקדת כעת בג'וב האידיאלי בעיניה – להיות אשת יחסי הציבור של המותג באחד מן הימים...
כישרון חבוי: מאפרת
מוצר אהוב של MAC: קונסילר "סטודיו סקאלפ" ופודרה דחוסה "סקינפיניש נטורל".
האייקון שלי: קים קרדשיאן
מי ישחק בסרט את דמותך: שר
הטיפ החשוב ביותר שקיבלת מהמהפך של MAC: לעגל את הריסים שלי באמצעות כפית קטנה.
מסר לאומה: "אני רוצה להפיץ את הפילוסופיה התכליתית, הייחודית והאמנותית של MAC – המוצרים שלהם מאפשרים לי לשנות את המראה המקורי שלי ולהפוך אותו למשהו ייחודי. התכונות שלי מציעות איכויות אוניברסאליות שיכולות להשפיע על עולם העיצובים העתידיים של MAC."
רייצ'ל מרטינז, בת 27 – נערת קליפורניה
רייצ'ל היא נערת חוף טיפוסית – בין המשמרות בעבודתה כשפית קינוחית, היא אוהבת להסתובב על החוף, ליהנות ממזג האוויר הנוח ולהישאר רגועה. יתכן, שדווקא החוקים הנוקשים של ביה"ס הקתולי לבנות, בו היא למדה, הובילו אותה לתוך עולם האיפור האמנותי. "בתקופת התיכון האיפור שלי היה מאד צנוע, רק אחרי שסיימתי את לימודי נכנסתי לזה באמת." כקונדיטורית, היא מודה, שההתעסקות שלה באפיה עולה בקנה אחד עם יופי: "זוהי תשוקה דומה לחלוטין – באיפור יש כל-כך הרבה מראות וגוונים שונים ואם אתה מוסיף או גורע אחד מהמוצרים, אתה יכול ליצור משהו שונה. זה אותו דבר בבישול – אתה יכול לקחת מרכיב אחד וליצור תבשיל חדש לחלוטין". הטיסה לניו-יורק בשביל המהפך של MAC מזכירה לה את סנדרה בולוק בסרט "איזו מין שוטרת" – שם שיחקה שוטרת קשוחה ההופכת להיות מלכת יופי...
כישרון חבוי: בישול ואפיה
מוצר אהוב של MAC: ליפגלוס
מי ישחק בסרט את דמותך: אלן פייג'
הטיפ החשוב ביותר שקיבלת מהמהפך של MAC: להניח שפתון באמצעות מברשת.
מסר לאומה: "אני חושבת שיש לי אישיות מדהימה וקל להסתדר איתי. אני אוהבת את המשפחה שלי ואני אסירת תודה לאנשים שעמדו לצידי. אני עובדת במאפיה ומעצבת את הקאפקייק הכי טובים. יש לי ערכים חזקים שירשתי מהסבים והסבתות שלי".
קסי לו, בת 27 – אחות רחמניה
יתכן שקסי לא היתה מגלה את עולם האיפור, אלמלא אחותה הקטנה גררה אותה לפני מספר שנים לדוכן של MAC כדי לקבל שיעור באיפור. "מאז אני קונה הרבה מוצרי איפור של MAC ואני מתאפרת הרבה יותר!" היא צוחקת. היא גדלה בסטוקטון קליפורניה, שם עבדה במסעדה לאחר יום הלימודים – דבר אשר לא הותיר לה הרבה זמן פנוי. הקוסמטיקה היוותה עבורה מעין פורקן: "כשאני מתאפרת זה מעלה לי את הבטחון העצמי שלי. זה ממש סוג של אומנות, בדיוק כמו ציור". כיום, היא לומדת כדי לקבל תואר בסיעוד: "זה הגיוני, יש לי ארבעה אחים ושלוש אחיות, אז אני תמיד דואגת ומטפלת באנשים". לתחרות של MAC היא נרשמה מתוך גחמה רגעית. כשקיבלה במייל את ההודעה על הזכיה, היא היתה בטוחה שמישהו מתבדח על חשבונה ומחקה את המייל. "למזלי, הם יצרו עמי קשר שוב", היא אומרת. למרות שהיא שומרת בדרך-כלל על מראה טבעי למדי, אחרי המהפך של MAC היא מרגישה יותר מנוסה: "אני בהחלט משחקת יותר עם צבעים בימים אלה!"
מוצר אהוב של MAC: מייקאפ סטודיו סקאלפ
האייקון שלי: כריסטיאן דיור
מי ישחק בסרט את דמותך: זאנג זיאי, בגלל שהיא יפה וכשרונית.
הטיפ החשוב ביותר שקיבלת מהמהפך של MAC: להגדיר את הגבות שלי כדי שיתחמו את הפנים שלי. בד"כ אני שומרת עליהן בהירות ופשוטות, אבל הבחנתי בשינוי הדרמטי בהופעתי אחרי שעיצבו לי את הגבות ביום הצילומים. כעת אני משתמשת בעפרון גבות של MAC באופן יומיומי.
מסר לאומה: "MAC העניקו לי את הבטחון להרגיש יפה בתוך העור שלי".
שרון מרקוס, בת 59 – יופי לפני גיל
שרון, ספרנית מרוקוויל מרילנד, הפתיעה את עצמה כשביקשה להשתתף בתחרות. "אני מתאפרת ממש מעט והפסקתי לצבוע את שיערי כבר לפני שנים אחדות. שלחתי את התמונה שלי לתחרות בתור מעשה קונדס". בכל זאת, שרון אינה טירונית מוחלטת: "גדלתי בשנות ה-50 וה-60 המאוחרות. הייתי רזה מאד והזדהיתי עם דוגמניות כמו טוויגי. אני משערת שבאותה תקופה התחלתי גם להתנסות באיפור". היא מודה שמעולם לא חשבה על הזדקנות עד שהגיעה לגיל 50, אז היא נעשתה מודעת יותר לעצמה. כשהשתתפה בפגישת מחזור של בי"ס התיכון שלה, היא התבוננה סביבה וחשבה לעצמה "היי אנחנו לא נראים כל כך רע". זה היה הרגע שבו הבנתי שאני אולי מזדקנת, אבל הופכת להיות בטוחה יותר בעצמי. מלבד השתתפות שבועית בחוג ריקודי בטן והסתכלות על העולם בסקרנות של ילדה, היא שומרת באדיקות על כללי מעיין הנעורים: התרחקות מהשמש, שתיה מתונה של אלכוהול והקפדה שלא לישון על הבטן, כדי שהפנים לא ימעכו על הכרית ויתמלאו קמטים"...
כישרון חבוי: הכנת כרטיסי ברכה אישיים ליום ההולדת
מוצר אהוב של MAC: קרים קולור בייס
האייקון שלי: אודרי הפבורן
מי ישחק בסרט את דמותך: פנלופה קרוז
הטיפ החשוב ביותר שקיבלת מהמהפך של MAC: מאד חשוב להכין את עור הפנים לפני הנחת האיפור.
מסר לאומה: אני בת 59 ולא מתאפרת מלבד שפתון "סינדי" של MAC... השיער שלי לא צבוע, הוא טבעי, אני חופפת אותו בשמפו בלבד ואני מרגישה נקיה (אני רצינית). אני רוצה להוות דוגמא ולהראות לנשים בגילי שהן יכולות להראות נפלא גם כשהן לא בנות 20".
מארק ססליאן, בן 20 – חכם בדיוק כמו שהוא נראה
מארק, נציג המין הגברי בחבורה, מספר שהיה מסוקרן מעולם האיפור כבר מגיל צעיר, כשעבד בתור ילד דוגמן בסוכנות "פורד". כל זה השתנה כשהפך להיות הפנים החדשות של MAC, אחרי שאמו ואחותו (שתיהן חובבות MAC) עודדו אותו להיכנס לתחרות. מאז, הוא פיתח הערכה מחודשת לסוג אמנות זה: "מעולם לא הבנתי עד כמה הפנים יכולים לשמש כבד קנבס", הוא מודה. "זה היה ממש מעניין לראות כיצד צבעים ומרקמים יכולים ליצור יחדיו מראה מסויים". לאחרונה הוא סיים את לימודיו ומתאר את עצמו כ"חנון מחשבים". הוא ללא ספק מרגיש נח יותר עם משחקי מחשב ובניית רובוטים מאשר התעסקות עם שפתונים ומסקרות. עדיין, זה לא מנע בעדו להמשיך וללבוש את המראה שהכינו עבורו במהפך (אותו הוא מכנה כ"סוג של משהו אפל, ערפדי בסגנון דיוויד בואי כזה") גם אחרי יום הצילומים, ולהסתובב כך ברחובות ניו-יורק. "אנשים בהחלט התחילו איתי, למרות שלא היה ברור אם הם חשבו שאני כוכב רוק או סתם איזה פריק", הוא אומר...
כישרון חבוי: מעצב אתרים
מוצר אהוב של MAC: מסיר איפור
האייקון שלי: אלברט איינשטיין
מסר לאומה: "עם הגנים האמריקאים/צרפתיים שלי אני מרגיש שאני מייצג מראה עולמי. אני סטודנט בקולג' בחוג לאנגלית ולפילוסופיה. אני מתנדב מסור, הומניטרי ואוהב בעלי חיים. אני טיפוס חזק אבל גם רגיש ואני חושב שזה ניכר בהתבוננות בעיני. אני שמח להיות הפנים החדשות של MAC."
* * *
כאמור, ששת הזוכים הם הפנים של קולקציית MAC בסתיו 2011 ברחבי העולם. הקולקציה מורכבת משלושה חלקים, כאשר כל אחד מהם יוצר מראה אחר: החלק הראשון מציג את גוני הניוד והורוד האהובים ביותר על האמנים של MAC, צבעים קלאסיים אהובים וגוונים חדשים במהדורה מוגבלת; שני החלקים האחרים של הקולקציה הם נועזים יותר, האחד בגווני העונה הטרנדיים והשני בגווני קרח קרירים.
הקולקציה, שתעלה אצלנו ב-1 לספטמבר 2011, כוללת: רביעיות צלליות (221 ₪), צלליות בודדות (89 ₪), שיידסטיקים (101 ₪), פלואידליין (98 ₪), עפרונות עיניים (89 ₪), שפתונים (89 ₪), ליפגלוסים (89 ₪), קרים קולור בייס (101 ₪), סמקים (112 ₪), עפרונות שפתיים (79 ₪), לקים (59 ₪), מייקאפ נוזלי (169 ₪), מייקאפ פודרה (169 ₪), קונסילר (102 ₪) ומברשות (102-195 ₪). את פירוט המוצרים ותיאור הגוונים תוכלו למצוא כ א ן.
אבל רגע, זה עדיין לא הכל!
לרגל השקת הקולקציה בארץ, מזמינים אתכם ב-MAC לעבור מייקאובר (מהפך) משלכם במתחם ייחודי, שיקום מול חנות הדגל של המותג בקניון רמת אביב ויפעל בין התאריכים 14/9-16/9/2011. כל שאתם צריכים לעשות הוא להתקשר לטלפון
03-3737260 (החל מה-1 בספטמבר) ולקבוע תור עבורכם. בהצלחה!