יום ראשון, 6 בדצמבר 2009

שימו שמן!

חג החנוכה הקרב ובא מהווה תזכורת מיידית לנס פח השמן המפורסם. מסתבר כי לשמנים יש תפקיד עיקרי וחשוב גם בתעשיית הקוסמטיקה. השימוש בשמני השיער לדוגמא, שומר ומגן על מעטפת הקשקשים הצמודה לשערה. ובמובן הזה, הם מחליפים את השמן הטבעי שהגוף מייצר. כל מה שצריך לדעת על שמן השיער בפוסט הבא:


כששערה מבצבצת מראשינו החוצה, היא באופן מיידי מקבלת פחות הגנה בשל מיעוט השומן הטבעי שהגוף מייצר.

כמו העור, גם השיער מאבד את השומן והברק מסיבות שונות ומשונות. לעין בלתי מזוינת השערה נראית כמו חוט, אך למעשה היא בנויה ממספר שכבות. השכבה החיצונית שלה מורכבת מקשקשים (ולא אלה שמנסים באופן עיקש להיפטר מהם) העוטפים את כל גוף השערה. כל עוד הקשקשים שלמים, השיער נראה בריא ומלא ברק.

שינויים סוציולוגיים באירופה ובארצות הברית הביאו לגידול וריבוי של קבוצות אתניות ומעורבות. קבוצות אלה מתאפיינות בקהל גדול של בעלי שיער יבש ומרדני (כמו השיער ה-"ישראלי") הדורש חומרי עיצוב שונים מאלה המיועדים לשיער רגיל. מנתוני חברת "לוריאל פרופסיונל" עולה, כי שמני השיער חביבים מאד על הנשים הישראליות. לטענת ג'יניפר חזן- המדריכה הראשית של החברה, נשים בעלות שיער יבש ומרדני מוטרדות מאד ממצב שיערן וצורכות פי 3 מוצרי עיצוב כששמני השיער הם ללא ספק המועדפים עליה. השימוש בשמני השיער שומר ומגן על מעטפת הקשקשים הצמודה לשערה ובמובן הזה, הם מחליפים את השמן הטבעי שהגוף מייצר.

האקלים הישראלי, מזיק בצורה ישירה לשיער ו"שואב" ממנו את הויטמינים הדרושים לו. לשמני השיער כאמור, יש את היכולת לשקם שיער פגום, ולהגן עליו מפני נזקי השמש וגורמים סביבתיים נוספים, וכן להשיב לשיער חסר ברק ודהוי, זוהר ורכות.

רויטל הררי, מנהלת מרכז ההדרכה של חברת 'סטייל ארומתרפיה' טוענת, כי מי שנוהג למשוח את שערו בשמן לשיער, אכן מדווח, כי הוא חש שהשיער נראה בריא ומלא ברק בגלל אפקט ההברקה האופייני לשמן. עוד הוסיפה הררי, כי מניסיון שערכה החברה טרם השקת השמנים החדשים בקרב משתמשות בו, דווח על סיפוק רב מיעילותו ואפקטיביות שלו כפתרון האידיאלי ביותר לשיער מקורזל ומסובך, בכל הקשור לריכוך השיער והתרת הקשרים במהלך סירוקו. תחושה זו נמשכת אומנם עד לרגע החפיפה, ולכן מוסיפה הררי, כי יש להתמיד ולחדש את השימוש בשמני השיער שיעזרו מחד לשפר את מראה השיער ומאידך לטפל באופיו הסורר והמקורזל.

עוד הוסיפה הררי, כי השימוש בשמני השיער יכול לבוא במקביל לשימוש במוצרים נוספים, "המלצתי למשתמשים", אומרת הררי, "היא למרוח בתחילה את השמן ולהספיגו בשיער, ורק לאחר ספיגתו המלאה להוסיף תכשירי עיצוב נוספים כגון: קרם לחות, וספריי ברק". בנוסף מציינת הררי, כי למרות הדעה הרווחת, השימוש בשמנים אינו מותיר את השיער במראה רטוב ושמנוני, השמן לדבריה נספג היטב בשיער תוך שהוא משווה לו מראה בריא ומלא ברק. לאחרונה השיקה החברה שמנים חדשים לטיפוח השיער:

שמן האובליפיחה:

האובליפיחה (Sea Buckthorn), או ה"אשחר הרוסי", נחשב ללא ספק לשמן של כל הזמנים. האובליפיחה הוא שיח או עץ קוצני המכיל גרגירים בצבע צהוב בוהק. את השמן מפיקים מהגרגירים והוא משמש כזרז להחלמה מכוויות שמש, קרינה, פצעים, חתכים, צלקות, טחורים, אקזמות ובעיות עור אחרות. הריכוז הגבוה של ויטמיני E ו- קרוטנואידים (פיגמנטים בעלי צבע צהוב או אדום בעלי פעילות אנטי אוקסידנטית חזקה), ביופלבונואידים, ויטמין C וכן חומצות שומן חיוניות הופכות אותו לשמן מספר אחד בעיכוב תהליכי הזדקנות ושימור העור. שמן האובליפיחה לשיער נועד לשמור על גמישות וחיוניות השיער, ולהגן עליו בתהליך הייבוש בפן וצביעתו. כמו כן, מסייע השמן בהגנה מנזקי מזג האוויר ומפיצול קצוות. השמן מעניק עיצוב והזנה אופטימלים לשיער, תוך תחושת קלילות רעננה. הנוסחה הייחודית מועשרת כאמור בשמן אובליפיחה ובשמן זרעי בוראז', המעניקים יחד טיפול אנטי אייג'ינג טבעי "Naa - Natural Anti Aging", לעור הקרקפת ולשיער. הנוסחה הייחודית, מחזקת את סיבי השיער ומעניקה נפח וברק האובדים לשיער במרוצת השנים, מאזנת מחדש את עור הקרקפת, תוך שהיא מצמצמת תופעות הקשורות בחוסר איזונו (יובש, שמנוניות, קשקשת).

שמן הארגן:

שמן הארגן מופק מפירותיו של עץ הארגן, הנפוץ במיוחד בדרום מערב מרוקו. השמן מופק בתהליך ארוך, הכולל ליקוט אגוזי הארגן, ייבושם בשמש, קלייתם, ולאחר מכן ריסוק האגוזים לעיסה, תוך כדי הוספת מים. באמצעות סחיטה בלחץ, מופק שמן מהעיסה והשמן הזה הוא שמן הארגן המפורסם. שמן הארגן ניחן בסגולות רפואיות וקוסמטיות רבות ומשמש מרכיב חשוב בטיפולי ספא יוקרתיים בכל העולם. בשל היותו עשיר בנוגדי חמצון, מהווה השמן מוצר טיפוח מושלם לציפורניים ולשיער – מדובר במוצר טבעי בעל ניחוח נהדר, אשר מחזיר את הברק לשיער, מגביר את התחדשות התאים, מעניק רכות ייחודית, נלחם בפגעי מזג האוויר (עם יכולת התנגדות גבוהה לקרניים אולטרה סגולות) ומונע קרזול בלתי רצוי בתנאי לחות. שמן הארגן אינו מיועד רק לנשים, מפני שבנוסף לתכונות הנ"ל, הוא מהווה את אחד המוצרים היעילים ביותר להפחתת נשירה. בשמן הנוכחי שולב גם תמצית פשתן אשר מסייעת לשמירה על גמישות וחיוניות השיער, להגנתו, בתהליך יבוש השיער וצביעתו, מנזקי מזג האיור ומפיצול קצוות.

את שמן האובליפיחה ושמן הארגן, ניתן להשיג במחיר של 60 שקלים ליחידה, בכל בתי הפארם והפרפומריות המובחרות ברחבי הארץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails