יום שלישי, 7 בספטמבר 2010

ראוי לכתר

פוסט אורח מאת: רויטל מרסיק

רימון - צילום לאה פרץ צילום: לאה פרץ

אנו מורגלים לראותו לרוב סביב חגי תשרי, אבל ערכיו התזונתיים שווים התייחסות כל השנה. ע"פ מחקרים מהשנים האחרונות, הרימון הוא כלי נשק יעיל ורב עוצמה להאטת תהליכי הזדקנות, מניעת סרטן, בריאות הלב, ואם זה לא מספיק, הוא גם מספק לגוף שלל ויטמינים, מינרלים וברזל.

הרימון כידוע הוא אחד משבעת המינים בהם נתברכה ארץ ישראל. לפרי זה הבולט בסומק קליפתו, בתאיו המופרדים על ידי מחיצות, העמוס בגרגירים חמצמצים ומתוקים כאחד, תכונות חיוביות רבות. הרימון הוא חלק מסימני ראש השנה, אבל פרט להיותו תוספת גורמה, לפרי סגולות בריאותיות וטיפוחיות רבות העשויות למנוע סרטן, להילחם ברדיקלים חופשיים, לספק ברזל לגוף ולעכב את סימני ההזדקנות.

הכתר שעל ראש הרימון מוצדק, מחקר אמריקאי שהתפרסם לפני מספר שנים ודירג את הפירות הבריאים ביותר, הציב את הרימון בראש הרשימה, אפשר לסמוך על האמריקאים שייקחו את הנתון המעניין הזה ויתרגמו אותו לאינסוף מוצרים. עובדה, רק בשנה האחרונה יצאו באמריקה למעלה מ400- מוצרי טיפוח, מאכלים ומשקאות חדשים שעשויים מרימון.

מחקר שביצע אשתקד המרכז לתזונה באוניברסיטת קליפורניה גילה ממצאים מעניינים: מהמחקר עולה, כי הרימון עשיר בנוגדי חמצון יותר מחמוציות, יין אדום ותה ירוק ולכן עשוי למלא תפקיד חשוב במניעת טרשת עורקים. המחקר גילה כי בניגוד לפירות אחרים, שתיית מיץ רימון בריאה יותר מאכילת הפרי עצמו, כיוון ש־70% מנוגדי החמצון הנמצאים בפרי משתחררים מהקליפה בעת סחיטתו. לכן, שתיית כוס מיץ רימונים אחד ביום, יכולה להאט את התפשטות סרטן הערמונית ולהאריך את חיי הלוקים במחלה. נתון נוסף מעלה במחקר הוא שהפיטואסטרוגן שבגרגרי הרימון עשוי להקל תסמינים של גיל המעבר.

"אחד השימושים שנחקרו רבות ותפסו תאוצה בשנים האחרונות על יישומי הרימון, הוא השימוש במיצוי הפרי", מסביר יואל גרינבוים, מנכ"ל חברת ארומה לייף. "מחקרים אלה הראו כי צריכה יומיומית של הגרגירים או המיץ תרמה להפחתת רמות הכולסטרול 'הרע' בדם (LDL), להפחתת רמות לחץ הדם, לשיפור זרימת הדם ללב ואפילו לנסיגה של טרשת העורקים". גרינבוים, שמתמחה בהפקת מוצרי בריאות טיפוליים, מסביר שבכדי ליהנות מן ההשפעות המיטיבות של הרימון מומלץ לאכול באופן יומיומי חצי כוס גרגירי רימון או לשתות חצי כוס מיץ. את הרימונים ניתן לקנות בעונה ולשמור בקירור מספר חודשים עד חצי שנה ובכך ליהנות מיתרונות הרימון זמן ארוך יותר מעונתו.

שמן זרעי רימונים אורגני של ארומה לייף 159 שח צלם דן לב שמן גרעיני רימון של "ארומה לייף"

חדשות טובות: רימון, מעכב הזדקנות

זה כבר לא סוד: תעשיית הקוסמטיקה משתמשת בקליפת הרימון כמרכיב חיוני בתכשירים למניעת קמטים. חדווה שחף, מחברת הקוסמטיקה הישראלית "אבנובה", המשלבת רימונים במוצרי הקוסמטיקה שלה, מסבירה כי תכונה חשובה נוספת המעניקה לרימון מקום של כבוד בתחום הקוסמטיקה,היא פעילותו האנטי אוקסידנטית.

לטענה זאת מצטרף גם גרי קלברג, נטורופת ומדריך ראשי ב"פרימוורה" המייצרת שמנים אתריים טהורים, אשר מסביר כי תעשיית הקוסמטיקה זיהתה את ייחודיות הרימון ומשתמשת בחלקיו להפקת מוצרי טיפוח המסייעים בבעיות פיגמנטציה בעור והבהרת העור.

"לשמן זרעי הרימון תכונות אסטרוגניות שתורמות לחידוש העור למילוי קמטים עדינים וליצירת מראה רענן", אומר קלברג. "כמו כן מצויים בו חומרים נוגדי דלקת טבעיים, המספקים מענה לפריחות שטחיות ומקומיות בעור, לעור יבש במיוחד ולקמטים".

גם הנטורופתית רחל ברודי, סבורה כי שמן גרעיני הרימון אידיאלי לטיפול וטיפוח עור הפנים תוך סיוע במתן פיתרון יעיל לבעיות פיגמנטציה. "שמן גרעיני הרימון מסייע במילוי קמטים עדינים, הוא מתאפיין בריכוז גבוה ביותר של חומצות שומן המשמשות כאנטי- אוקסידנטים ותפקידן לשקם את תאי העור, להגן עליו מפני זיהומים ורדיקלים חופשיים ובעיקר לסייע במניעת הזדקנות. השמן מספק תשובה נחרצת לטיפול באטופיק דרמטיטיס".

קוסמטיקה אבנובה רימונים קוסמטיקת רימונים של "אבנובה"

רימון, עשי זאת בעצמך – באדיבות חדווה שחף "אבנובה"

פילינג להבהרה וטשטוש כתמים: יש לכתוש שתי כפות של גרעיני רימון בבלנדר, להוסיף כמות זהה של דבש ושל שמן שקדים. לערבב היטב את התערובת, לעסות עימה את הפנים ולשטוף אחרי עשר דקות במים פושרים. הטיפול לא מתאים לעור עם אקנה, אבל לכל השאר הוא יעזור בחידוש מראה העור.

פילינג לפנים ולידיים: מסייע לקבלת מראה בריא ורענן ואינו מתאים לעור עדין עם נימי דם. מערבבים כף גדושה של דבש ו-2 כפות קווקר (שיבולת שועל) טחון וכף מיץ רימונים. מערבבים היטב ומעסים את הפנים והידיים. משאירים על הפנים למשך 10 דקות ושוטפים.

פילינג רימונים לפנים: הפילינג מתאים לעור רגיל או שמן ומשמש להסרת התאים המתים וניקוי יסודי. מערבבים כף גדושה של דבש, 3 כפיות שקדים טחונים לאבקה, כפית מיץ לימון וגרגירי רימון מחצי רימון. את העיסה מורחים על הפנים ומשפשפים בעדינות. משאירים על הפנים למשך 10 דקות ושוטפים.

קרם רימונים של חברת 'פנינה  רוזנבלום' - מחיר -40 שח צילום מוטי פישבין - מאשרת שימוש בתמונה ללא תמורה קרם רימונים של "פנינה רוזנבלום"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails