יום חמישי, 14 באוגוסט 2014

Inglot Cosmetics- ממפעל תרופות לממלכת איפור

אחרי הפסקת פעילות של כמה חודשים (דיי ארוכים לטעמי האישי), בימים אלו השיק מחדש מותג האיפור הפולני Inglot Cosmetics (אינגלוט) את חנות הדגל שלו בישראל. חשבתי שזו הזדמנות מעולה לפרוש בפניכם את הסיפור שעומד מאחורי המותג, מהתחלה צנועה כמפעל תרופות בעידן הקומוניסטי ועד לענק קוסמטיקה השונה קצת מהמותגים האחרים המוכרים.



מייסד המותג, ווֹיצֵ'ך אינגלוט ז"ל, היה כימאי ויזם שבכלל לא תכנן לעבוד בתחום הקוסמטיקה. הוא נולד בשנת 1955 בפולין, למד כימיה באוניברסיטה יוקרתית בקרקוב ולאחר מכן, בתחילת שנות ה-80, פתח מפעל כימי ליצור תרופות תחת עינו המפקחת של השלטון הקומוניסטי.

וויצ'ק אינגלוט

פולין, באותה התקופה, היתה מדינה חסרת צבע ומלאה בתסכול מהחברה הקומוניסטית המתפוררת. המשאבים שעמדו בידי האזרחים היו דלים מאד וכדי להשיג מזון ומוצרי צריכה יומיומיים שונים, הם נאלצו לנסוע למרחקים גדולים ולעמוד במשך שעות בתורים ארוכים. קל, אם כן, לדמיין שלוויצ'ך אינגלוט היו חלומות גדולים יותר עבור עצמו.

עם מפלת שלטון הקומוניזם ועליית הקפיטליזם, מתקני ממשלה רבים שננטשו החלו למכור את הציוד שלהם. בכסף שהרוויח במפעל, רכש וויצ'ך ציוד כימי חדש משלו ופתח לאט-לאט בסדרה של עסקים ומיזמים מצליחים – אחד מהם היה פיתוח פורמולה לדאודורנט. למעשה, היה זה הפרוייקט שעורר את התעניינותו הראשונית בתחום הקוסמטיקה. הצרכנים הפולניים היו רעבים למוצרים חדשים, כך שההצלחה באה במהירות ובקלות יחסית עבור אינגלוט.

בביקור אצל קרובי משפחה בארה"ב, הוא התוודע לעסקי הקוסמטיקה המשגשגים שם, מה שהעניק לו בסופו של דבר את ההשראה. וויצ'ך היה בטוח שהוא יכול לעשות זאת גם, ואפילו בקנה מידה עולמי, כל עוד הוא יבנה את הכל סביב הנישה הנכונה. כאשר הוא השיק את ליין הלקים שלו ב-1987, הוא גילה שזה באמת כך. המוצרים הצבעוניים הללו הפכו להצלחה מיידית במדינה שעדיין היתה מושתתת על שרידי המשטר המושחת. מוצרי איפור היו עדיין קשים להשגה, ואינגלוט קפץ על ההזדמנות עם ליין בסיסי ביותר של שפתונים, צלליות וסמקים שיועדו עבור הצרכניות הפולניות. את המוצרים שלו הוא מכר באמצעות בתי-מרקחת ומרכולים מקומיים ובסוף שנות ה-80, עם נפילתו הסופית של השלטון הקומוניסטי בפולין והמעבר לכלכלת שוק, העסקים שלו זכו לפריצה משגשגת.


עבור וויצ'ך, כבעל עסק, היו אלו חדשות נפלאות. עם זאת, המהלך לכיוון קפיטליזם פירושו היה מתחרים בינלאומיים המציבים פתאום איום גדול על אינגלוט, כמו גם על עסקים אחרים בבעלות פולנים ששגשגו בעבר בשוק המבודד. לאחר מחשבה, הכניס את המוצרים לאריזות בעיצוב נקי ואטרקטיבי יותר ויצא להביס את המתחרים. הוא אפילו השתמש בטכניקת "נסו בטרם תקנו", שהיתה בלתי מתקבלת על הדעת לפני כן בפולין: זה אמנם הצליח יפה, אבל עדיין רף המכירות לא עלה. הדבר היחיד שנותר לו לעשות הוא להפוך לעצמאי בתחום או במילים אחרות: למשוך את הסחורה מכל בתי המרקחת והמרכולים ולהקים חנויות עצמאיות בלעדיות של המותג בתוך הקניונים החדשים שהחלו לצוץ במדינה. היתרון בכך היה היכולת להציג את הסחורה בכללותה בפני הלקוחות.


לחנויות החדשות של המותג היתה התחלה מקרטעת במקצת, אבל לאחר שהמותג התגלה על-ידי יזם פולני-קנדי, ההצלחה החלה להמריא. החברה החלה לפתוח חנויות בזכיינות מחוץ לפולין: בקנדה, דובאי, דבלין, ספרד, אנגליה ועוד מדינות רבות אחרות. ההצלחה והשגשוג של חנויות אינגלוט ברחבי העולם איפשרה למותג להרחיב ולפתח את ליין המוצרים שלה ולהביא לקהל הלקוחות את המיגוון הרחב של המוצרים, הגוונים והטקסטורות הכל-כך מוכרות ואהודות שיש לאינגלוט להציע.

בסיס הבית של המותג נמצא עדיין בפולין, במפעל הממוקם בעיירה פרזמיסל. אגב, החברה לא מייצרת רק את אחד מטווח המוצרים הנרחב ביותר בעולם, אלא גם את כל מה שדרוש לחנויות אינגלוט כדי לפעול ביעילות, החל מדלפקי תצוגה, דרך רהיטי החנויות ועד לחומרי הפרסום – הכל נמצא תחת קורת גג אחת. לא פעם התפאר וויצ'ך בכך שבתוך 24 שעות מסוגל המותג להקים חנות - המוצרים, הרהיטים והדלפקים הנחוצים נארזים בתוך שעות בחברה ונשלחים למיקום המבוקש, ביעד החדש. עם שיטה יעילה שכזו, לא מפתיע שחנויות חדשות של המותג ממשיכות לצוץ בכל העולם.

וויצ'ך אינגלוט נפטר בפתאומיות לפני שנה וחצי בדיוק, בגיל 57 – זמן קצר אחרי שזכה לשבחים רבים על ההמצאה החדשנית שלו בדמות הלק ה"נושם" הראשון, מוצר שזכה להצלחה מסחררת באופן מיידי במזרח התיכון (אצלינו, לצערי הרב, משרד הבריאות הישראלי טרם אישר את המוצר ולפיכך נראה שלא נזכה להכיר אותו בקרוב). מותו הפתאומי של וויצ'ך, מנהיג החברה, היווה אבידה גדולה לכל מי שהכירו, הן מהפן האישי והן מהפן המקצועי, אבל הוא ללא ספק השאיר אחריו מורשת וחברה שרק תמשיך לגדול ולשגשג.

את הזכיינות בישראל קיבלו לידיהם יוסף ברוך ואהרון אביטן בשנת 2012. אחרי תקופת הרצה ולמידת הרגלי הקניה של הצרכנית הישראלית, החליטו לסגור את שתי החנויות היחידות של המותג, שנפתחו עד כה בישראל, כדי ללמוד ולחקור באופן יסודי את הנושא ולהביא לקהל הישראלי את המוצרים שיתאימו להם ביותר.

חנות INGLOT בדיזינגוף סנטר תל-אביב (צילום: לם וליץ סטודיו)

כאמור, בימים אלו נפתחה מחדש חנות הדגל של המותג והיא ממוקמת בדיזינגוף סנטר (בניין B קומה 1-) בתל-אביב. בקרוב יפתחו נקודות מכירה חדשות נוספות, שימוקמו ברשת "המשביר החדש לצרכן". בהמשך, עתידה החברה לפתוח חנויות עצמאיות נוספות בכל רחבי הארץ.

אחת משיטות המכירה המאפיינות יותר את המותג הינה ה- Freedom System. זוהי שיטה המאפשרת ללקוחות להרכיב לעצמם פלטה/ות במבחר גדלים ולמלא בתוכן מוצרים על-פי בחירה ו/או התאמה אישית. הפלטות יכולות להכיל צלליות, שפתונים, קונסילרים, סמקים וכיוצ"ב. ניתן אף לערבב סוגים שונים של מוצרים בתוך הפלטה.


מנסיון אישי, אני יכולה להעיד שהפלטות של אינגלוט הן חזקות ויציבות ושומרות בצורה בטוחה את המוצרים שהן מכילות. המוצרים נצמדים לפלטה באמצעות מגנט חזק מאד, כך שאין חשש שהם יוכלו ליפול מתוכה. המכסה של הפלטה עשוי מפלסטיק חלבי וגם הוא ממוגנט.

המוצרים, רובם ככולם, עשירים מאד בפיגמנט, נוחים לשימוש ומריחה ולא פחות חשוב – הם מעולם לא נוסו על בעלי חיים ואינם מכילים פרבנים כלשהם.

פרטים נוספים אודות המותג, קולקציות חדשות וכיוצ"ב תוכל למצוא בדף הפייסבוק של אינגלוט ישראל ובאתר האינטרנט של החברה.

7 תגובות:

  1. שמחה לראות שהם לא יצאו מהארץ,מקווה שיפתחו גם סניפים בצפון.

    השבמחק
    תשובות
    1. למיטב ידיעתי, בקרוב מאד יפתח דוכן של המותג בסניף המשביר לצרכן בקריון.
      מקווה שבעתיד הקרוב יפתח גם סניף עצמאי של המותג באיזור הצפון.

      מחק
  2. אחלה סקירה! :) מסכימה עם התגובה מעלי! שיפתחו גם סניף בצפון!! :)

    השבמחק
  3. טוב לדעת שפתחו מחדש!
    מודה שכשהייתי בורשה התפרעתי בחנויות שלהם, המחירים שם ברצפה... ובארץ מעט יקר.

    השבמחק
    תשובות
    1. בעיה מוכרת, אבל אין כל-כך מה לעשות... הפערים במחירים נובעים בדרך-כלל מהוצאות היבוא לארץ, רשיונות משרד הבריאות ועוד כיוצ"ב.
      זה כך לגבי אינגלוט וכך גם לגבי מותגים אחרים.

      מחק
  4. אולי אפשר היה להשיג משם תרופות ביבוא אישי

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails