יום שני, 18 במאי 2015

מייבלין חוגגת 100 שנות יופי

מותג היופי Maybelline New York חוגג 100 שנים להיווסדו, וזאת הזדמנות נהדרת לבחון באמצעות מודעות הפרסום של החברה במהלך כל אותן השנים את התפתחות מגמות היופי. בראייה לאחור, חלק מהמודעות משעשעות למדי וחלקן מאירות עיניים, אבל מה שבטוח שמאז ועד היום השאיפה העיקרית של כל אשה היא לריסים שופעים, גבות מלאות ועור חלק ומושלם!



דרכה של החברה החלה בשנת 1915 עם מוצר המיועד לריסים ולגבות (פחות או יותר, מה שאנו מכירים היום כמסקרה): בחורה צעירה בשם מייבל וויליאמס נהגה לערבב אבקת פחם עם וזלין כדי לחזק את הריסים שלה, אחרי שאיבדה אותם בתאונה. אחיה, טום ייל וויליאמס, לקח את הרעיון צעד אחד קדימה, כשייצר את Lash-Brow-Ine – מוצר מסחרי שהפך להיות פופולרי מאד וניתן היה לרכוש אותו באמצעות הזמנה בדואר. לחברה שהקים הוא העניק את השם "מייבלין" (מחיבור המילים "מייבל" + "וזלין").


בשנות ה-30 שיווקה החברה את ה"מסקרה" בשם "Eye Lash Darkener" ("מכהה ריסים") והיא הוצעה בצורת קייק עם מברשת נפרדת.



באותה התקופה עיפרון לגבות וצלליות לעיניים החלו להיות אופנתיים. אגב, בתקופה זו נולדו מדריכי האיפור הראשונים - במודעות החברה הדגימה השחקנית בטי גרייבל כיצד יש להשתמש בשלושת המוצרים.

בשנות ה-40 וה-50 הציגה מייבלין צלליות עיניים צבעוניות בצורת סטיק ואייליינר נוזלי. ב-1959 הושקה המסקרה ה"אוטומטית" הראשונה של המותג, שהיתה בעלת מברשת ספירלית בתוך טיובה וכונתה בשם "Magic Mascara". באותה תקופה החלה מייבלין להפיץ את מוצריה גם מחוץ לגבולות ארה"ב.



כפי שניתן לראות במודעת הפרסום שלהלן, בשנות ה-60 הפכה מייבלין להיות מלכת מוצרי האיפור לעיניים, וב-1971 כבר ביססה את מעמדה לתמיד בכל מה שנוגע לריסי נשים, כשהשיקה את Great Lash Mascara - המסקרה האייקונית שלה, בעלת האריזה בגווני ורוד וירוק. אגב, בסוף שנות ה-60 נמכרה החברה ל- Schering-Plough.



ב-1974 השיקה החברה את מוצרי השפתיים הראשונים שלה, שכללו מוצרים כמו Kissing Sticks, Kissing Koolers ו- Kissing Potion.


בשנות ה-80 החל המותג להציע מבחר שלם של מוצרי איפור, כולל שפתונים ומייקאפים. השחקנית לינדה קרטר (ה"וונדר וומן" המקורית) הופיעה באותה התקופה בכמה ממודעות הפרסום של החברה והובילה עידן חדש, שבו שימשו שחקניות כשגרירות יופי.


ב-1990 שוב עוברת החברה לידיים חדשות, הפעם לחברת ההשקעות Wasserstein Perella & Co.. באותה תקופה מתפרסם הסלוגן המפורסם ביותר בתולדות המותג: "Maybe she's born with it. Maybe it's Maybelline". שגרירת היופי הבולטת של המותג באותה התקופה היא הדוגמנית כריסטי טרלינגטון, שמופיעה ברוב פרסומות החברה.


ב-1996 רוכש קונצרן לוריאל את המותג ומחזיק בו עד עצם היום הזה. במהלך 20 השנה האחרונות החתים המותג שגרירות יופי רבות כמו ג'ורדן דאן, גיגי חדיד, אדריאנה לימה, פריה ביה אריקסן, ג'סיקה וייט, שרלוט פרי, פרידה גוסטבסון, דניאלה דה חסוס ועוד. בנוסף, מעניק המותג חסות לשבועות אופנה ברחבי העולם.

חשוב לציין, שמלבד מוצרי האיפור הנהדרים שמשיק המותג, לאורך השנים הוא מעביר מסר של שחרור לנשים מודרניות ברחבי העולם. עוד מאז היווסדו הוא מפיץ את הרעיון, שנשים יכולות להיות לא רק יפות אלא גם חכמות, נועזות, סקסיות.

לרגל חגיגות 100 שנה, משיק המותג אוסף של מוצרים קלאסיים במהדורה מוגבלת עם טוויסט חדש. האוסף כולל חלק מהמוצרים הפופולריים של המותג, שמושקים בגוונים חדשים במיוחד לאירוע החשוב, כמו: Eye Studio Color Molten Eye Shadow (צללית) בגוונים Rose Rush ו- Stroke of Silver; Baby Lips (ליפ באלם) בגוונים Fuchsia Fix ו- Ra-Ra Red; Color Sensational Lip Colour (שפתון) בגוונים Purposeful Mauve, Magenta-bulous, Strike a Rose, Coral Cocktail ו- Berry Chic; ו- Color Show Nail Polish (לק) בגוונים Gold Stunner ו- Beyond Burgundy. כל אחד מהמוצרים באוסף מגיע באריזה מעוטרת במגדלים המאפיינים את העיר ניו-יורק.





בנוסף, הקים המותג אתר מיוחד לכבוד המאורע המציע, בין השאר, מראות איפור בסגנונות שונים המתאימים לכל תקופה ותקופה במהלך 100 השנים, שעוצבו על-ידי מאפרים של המותג מרחבי העולם. כמו כן, הוא מציג את סיפורם האישי של המאפרים הללו ואת החזון שלהם.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails