יום שני, 20 באוגוסט 2018

אנגליה חוקרת משפיענים במדיה החברתית על קבלת תשלום עבור פרסום מוצרים ואי גילוי נאות


הרשות לשמירה על תחרות הוגנת בשיווק ועסקים באנגליה (CMA- Competition & Markets Authority) החלה לחקור לאחרונה סלבריטאים ומשפיענים שונים ברשתות החברתיות אודות הקשרים העסקיים שלהם עם מותגים ובתי עסק שונים.



החקירה החלה בעקבות החשש, שאותם משפיענים אינם דואגים לספק לעוקבים שלהם "גילוי נאות" ברור דיו אודות העובדה, שהם מקבלים תשלום ו/או מתנות עבור השבחים והפרסום שהם מעניקים למוצרים שונים.

רשות ה- CMA הוציאה פניות בכתב למספר משפיענים בעלי פרופיל גבוה בערוצים כמו אינסטגרם, פייסבוק וסנאפצ'ט, על-מנת לקבל מידע אודות פוסטים שונים שהעלו והקשרים שיש להם עם אותם מותגים המופיעים בהם. זה לא סוד, שהעוקבים מעונייניים לדעת באילו מוצרים משתמשים הדמויות אותן הם מעריצים. לטענת הרשות, הבעיה היא, שניתן להטעותם בקלות להאמין שהסלבריטאים והמשפיענים אכן אוהדים את המוצרים, אבל בעצם הם מקבלים תשלום כדי לקדם אותם. לכן מבקשת הרשות לוודא, כי נעשה הכל כדי להגן על הצרכנים וכי הוצג "גילוי נאות" ברור בצידו של הפוסט.




על-פי הכללים הנוכחיים שקבעה הרשות הבריטית לפרסום תיקני (ASA), על המשפיען להבהיר בצורה ברורה, כי מדובר בפוסט פרסומי במידה והם קיבלו תשלום כלשהו אודותיו או אפילו מתנה בתמורה. במידה ולא יעשה כן, ה-ASA יכולה ורשאית להכריח אותו להסיר את הפוסט מהחשבון שלו.



"כוכבי מדיה חברתית יכולים להיות בעלי השפעה גדולה על מה שהעוקבים שלהם עושים או קונים," אומר ג'ורג' לוסטי, מנהל הרשות להגנה על הצרכן ב-CMA. "אם אנשים רואים מוצרי קוסמטיקה, בגדים, מכוניות או מקומות נופש ובילוי הקשורים בדרך כלשהי למי שהם מעריצים, הם עלולים להיסחף ולקנות את אותם מוצרים או שירותים. כך שזה באמת חשוב שיאמר בבירור אם סלבריטאי מקדם מוצר שקנה בעצמו, או שקיבל תשלום כספי או תמורה כלשהי מהמותג כדי לעשות זאת."

במסגרת החקירה, נדרשים הצרכנים לקחת חלק בסקר של ה-CMA אודות חוויותיהם מהרשתות החברתיות וממוצרים מקודמים.



אגב, ההצהרה של ה-CMA אודות החקירה המתנהלת הגיעה לאחר שוועדת הסחר הפדרלית (המקבילה שלה בארה"ב) הוציאה פניות דומות לעשרות מפורסמים, ביניהם גם ויקטוריה בקהאם, שהעלתה פוסטים רבים אודות מוצרי יופי, דוגמנית העל נעמי קמפבל והשחקנית לינדזי לוהן וונסה הודג'נס.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails