יום חמישי, 10 בפברואר 2011

איך אומרים "אהבה" בשפת הניחוחות?

פוסט מיוחד לכבוד הוולנטיינ'ס דיי באדיבות גליה תורן חן - מומחית לבישום, וצוות יועצי רשת "כל פרפיום"

dreamstime_10596604 צילום: Elen418 | Dreamstime.com

תורן חן: "שפת האהבה היא שפה מיוחדת... שניתן להביע אותה בשיר, במילה, בברכה, במבט, במחווה ועוד. מבין כל אלה, שפת הניחוחות היא שפה ייחודית - שפה בינלאומית ראשונית, הקשורה למנגנוני ההגנה והמשיכה המולדת והגנטיים שלנו".

גווני ריח מסוימים, מהווים עבורנו כרטיס ביקור ולכן אנו מקפידים להתבשם לפני כל מפגש עם אנשים בכלל וביום האהבה בפרט. לקראת חג האהבה, אנו מחדדים את כל החושים משום שאנחנו יצורים ארומטיים, המושפעים מחוש הריח כל חיינו.
המדע והאמנות, של שימוש בניחוחות להשפעה על מצב הרוח שלנו, גורמת לנו להפוך את יום האהבה ל"בלתי נשכח"!!!

בשנים האחרונות, נוהגים בתי הבישום היוקרתיים להציג גרסאות מיוחדות לשעות הלילה של הבשמים הקלאסיים שלהם. בושם לילה, הוא בושם שמתאים לפגישה לילית לוהטת ביום האהבה, ליצירת אווירה חושנית ואף להתזה בין הסדינים וכלי המיטה. בבשמים הללו, קיים ריכוז גבוה של מרכיבים פרומוניים, לאווירה מסתורית ומענגת.
בין ההשקות הבולטות השנה בתחום: בושם AMOR AMOR ABSOLU ("אמור אמור אבסולו") של קאשרל, הבושם המולקולארי – יוניסקס ESCENTRIC 02 מבית המותג ESCENTRIC MOLECULES, המכיל את הפרומון אמברוקסן בריכוז גבוה, והבושם לגבר "לנווי ד'להום" של בית היוקרה YVES SAINT LAURENT.

40-31262-CallPerfume_CatalogImage La Nuit Del'Homme של איב סאן לורן

כידוע, אנחנו מעדיפים ניחוחות וטעמים מסוימים על פני אחרים. המשיכה שלנו למין השני ואותו הרגש שאנו מכנים "אהבה", מונחה באופן בלתי מודע על ידי חוש הריח שלנו. בני האדם בעידן המודרני למדו להסוות את ניחוח גופם הבסיסי, על ידי רחצה תכופה וטקסי התבשמות. למעשה, הפכנו את מנגנון המשיכה בין המינים למנגנון משוכלל ומעודן יותר, אך מהטבע קשה לברוח... אנו בהחלט מושפעים מניחוחות המחקים פעולה של פרומונים, שיש להם השפעה מעוררת ומגרה על החושים שלנו.

האמן שיוצר את פירמידת הניחוחות של הבושם, מודע להשפעתם הארוטית של המרכיבים ולכן בבשמים רבים, המיועדים לעורר בנו רגשות אהבה, מצויים מרכיבים דוגמת מרכיבים בהשראת עולם החי. המושק (MUSK), אשר הופק בעבר מבלוטת המין של "אייל המושק הצפוני", מדיף ריח חושני ונקי כאחד. לקנות לאהובים שלכם בושם על-בסיס מושק כמתנה לוולנטיינ'ס, היא מחווה רומנטית עוד משחר ההיסטוריה: המלכים הפרעונים נהגו להעניק בקבוקוני שמן מושק מצרי יקר ונדיר כמתנה לכלה בליל כלולותיה. המוסק המודרני אינו מיוצר כבר בשיטות של ימי קדם, אלא מופק במעבדה בתנאים סטריליים, אך עדיין מסוגל ליצור אפקט חושני מיוחד ומתמשך. אחת ממולקולות הריח שמחקות את המוסק באופן כמעט מושלם היא ISO E SUPER שבה משתמשים בבישום מולקולרי.
מבין בשמי המושק הבולטים: NARSICO RODRIGUEZ ("נרסיסו רודריגז") - המעצב הניו-יורקי היוקרתי, אשר פיתח אובססיה למושק וחקר את מקורותיו העתיקים. בסדרת בשמי הנוער שהושקה לאחרונה בישראל "בברלי הילס 90210 " נעשה שימוש במוסק נקי וצלול, הנוכח בבשמי הנערות כדוגמת, הבושם MOMENT הרומנטי והקלאסי.

40-31441-CallPerfume_CatalogImageMOMENT של בברלי הילס 90210 

מרכיב נוסף בהשראת עולם החי, הוא ה"אמבר האפור", שנאסף בעבר על חופי הים כהתגבשות מינרלים של... פליטות ליוויתנים. לאמבר ריח טלק מתקתק ומושך, המופק כיום משרף צמחי - מרכיב אופנתי המשולב בבשמי נשים וגברים כאחד. מבין הבשמים היוקרתיים המתאימים כמתנה נשית לחג האהבה, כדאי "לרחרח" את הבושם החדש מבית היוקרה האיטלקי PRADA EAU AMBRE, המשלב באופן מענג במיוחד אמבר ותמצית אתרוג. בושם אמבר נוסף הוא TEINT DE NEIGE (צבע השלג) מבית LORENZO - בושם סלקטיבי בניחוח טלק עוטף.

40-30990-CallPerfume_CatalogImage EAU AMBRE של פראדה

בשמים לגבר ובושם לאישה המכילים מושק, אמבר, תבלינים ופרחים יהיו חושניים ומושכים במיוחד, המתאימים לפגישה רומנטית ולדייט לוהט. עם זאת, ישנם מרכיבים גבריים מובהקים כמו טבק ועור, הנחשבים חושניים בבישום גברי בסגנון ה"מאצ'ו" הלטיני, בעוד מנגד ניצבים מרכיבים נשיים ועדינים במיוחד כמו ורדים ופרחי שדה.

אווירת אהבה חושנית, ניתן להשרות גם בעזרת מרכיבים מתובלים-אוריינטלים: וניל מתקתק שניחוחו אוניברסאלי ואהוב בכל התרבויות, עץ האלמוג שקליפתו משמשת כקטורת בליל החתונה ההודי ופאטצ'ולי המופק מעליו של שיח אקזוטי. ניחוחות פרחוניים ו/או פירותיים הנחשבים אף הם רומנטיים במיוחד, דוגמת: ניחוח היסמין המטריף, הסחלב הפראי, הורד התורכי והבולגרי, ענבר ותווים מעושנים של טבק סביב עצים חרוכים, אפרסק קטיפתי וקטורת מלאת חיים, שניחוחם מלא עוצמה, ואת פרחי הלילה המזכירים בניחוחם גן קסום דוגמת: הבושם BELLE D’OPIUM ("בל ד'אופיום") מבית איב סאן לורן, AUPHORIA של "קלווין קליין", HYONPSE ו- MIRACLE של "לנקום" ו-STELLA של סטלה מקרתני.

40-527-CallPerfume_CatalogImage"סטלה" של סטלה מקארתני

במשפחת הבשמים המכילים מרכיבים "אכילים" כמו: שוקולד, וניל, קרמל, דבש וצמר בישום ה"גורמה" גפן מתוק – נמצאו מרכיבים המחמיאים לחוש הריח של גברים ונשים כאחד. ניחוחות מתקתקים הנחשבים למושכים במיוחד בקרב שני המינים ובכל הגילאים, דוגמת: בישום הגורמה של בריטני ספירס ואנג'ל של טיירי מוגלר, שהפכו ללהיטים חובקי עולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails