יום שלישי, 14 באפריל 2015

מה שיותר כחול, יותר טוב?

כנראה שכן! מסתבר שלאחרונה Nivea ו- Dove - שני מותגי טיפוח פופולריים, מנהלים ביניהם קרב ארוך בבית המשפט בגרמניה, על הזכות להשתמש בגוון הכחול כהה על האריזות של המוצרים שלהן.



עורכי הדין של חברת ביירסדורף (Beiersdorf), מי שמייצרת ומשווקת את מוצרי ניוואה,  טענו כי הצבע הכחול מהווה סימן מסחרי מוכר של מוצרי ניוואה. על-פי פסיקה של ביהמ"ש מ-2013, הגוון הכחול יכול להיות רשום כגוון מזהה רק אם 75% מהציבור הגרמני מניח או מקשר אריזה כחולה של מוצר עם המותג ניוואה.

אז כמה לדעתכם מזהים את הגוון הכחול עם ניוואה? מסתבר שלא מספיק... רק 57.9%. אם כך, תוצאות הסקר שנערך העלו כי חברת יוניליוור (Unilever) זכתה בסיבוב הזה - הצבע הכחול של ניוואה בוטל כסימן מסחרי רשום ודאב קיבלה את הזכות החוקית להמשיך ולהשתמש בצבע כחול כהה על אריזות המוצרים שלהם.


אגב, למה דווקא כחול הוא הגוון המועדף על המותגים? מומחים טוענים כי הכחול הינו צבע שמשדר רוגע ושלווה, אבל הכי חשוב (לפחות מבחינת המותג) – מעורר אמון. גם תוצאות מחקר שנעשה לאחרונה טוען, שבסקירה של יותר מ-30 מיליון תמונות באינסטגרם עולה כי אלו שבהן הגוון הכחול דומיננטי יותר, קיבלו 24% יותר "לייקים" מאחרים.

אז מי מבין השניים משתמש הרבה יותר זמן בצבע הכחול?
קרם הלחות האלמותי של ניוואה שווק לראשונה בגרסת האריזה הכחולה המוכרת ב-1925. גם דאב משתמשים הרבה שנים בצבע הכחול עבור הלוגו שלהם – הסבון הראשון שלהם הושק לראשונה ב-1957, אם כי הכחול שלה היה הרבה יותר בהיר במהלך שנות ה-60.

משמאל: מודעת פרסום של ניוואה מ- 1936, מימין: מודעה של דאב מ- 1958

כאמור, המאבק בין הצדדים נמשך כבר כמה שנים (מ-2007) ולפי שעה, עוד לא הוכרע סופית. כרגע, ביהמ"ש דן בערעור שהוגש בנושא מטעם נציגי ניוואה. מה שבטוח, שהצבע הכחול גרם לשני הצדדים לראות אדום בעיניים...


2 תגובות:

  1. לחשוב שגם בעולם היופי יש לכלוך ;)

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן... מסתבר שמאחורי הקלעים לא הכל זוהר :)

      מחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails