יום ראשון, 1 בנובמבר 2009

זהירות, סכנת החלקה!

החלקת שיער יפנית כבר מזמן הפכה להיות טרנד. אבל רגע לפני שאת נכנסת למספרה הקרובה ודורשת ההחלקה יפנית עליך להיזהר – שלא ישרפו לך את השיער.

דוגמא לשיער שבור שעבר החלקה יפנית

"הייתי בהלם, בכיתי במשך שבועיים, לא רציתי לצאת מהבית", מספרת אושרת (34). לכאורה לא מדובר באסון נורא אלא בטרגדיה אישית שקרובה לליבה של כל אישה. "הייתי עושה פאנים כל יום והחלטתי שאני רוצה חיים קלים יותר, אז בחרתי לעשות החלקה יפנית." אושרת הגיעה למספרה בירושלים ובמשך 5 שעות ישבה כמו ילדה טובה בכיסא בזמן שהספר משך את שיערה בחומרים כימיים ו'גיהץ' את שיערה. ריח השריפה עלה באפה, אך היא לא חשדה לרגע שמשהו לא כשורה. "הרגשתי שמשהו לא בסדר, אבל זו הייתה הפעם הראשונה שעשיתי החלקה יפנית, אז לא אמרתי כלום." רק אחרי שנגמר הטיפול הבחינה אושרת שפשוט שרפו לה את השיער "היה לי שיער ארוך עד אחרי הכתפיים אבל אחרי הטיפול הוא פשוט נעלם נשארו לי רק 40 ס"מ שיער על הראש. כל קצוות השיער היו שרופים. יצאתי מהמספרה בדמעות. הספר ניסה לעודד אותו ואמר לי לבוא עוד 3 ימים לעשות צבע. אחר כך הבנתי שאם הייתי עושה צבע היה נגרם לי עוד יותר נזק."

אמן השיער צחי רביבו, הבעלים של Haircenter המרכז להחלקה יפנית ותוספות שיער, עם נסיון של יותר מ-12,000 החלקות יפניות לא מופתע מהתוצאה: "בגלל הפופולריות וההתפשטות של מערכות החלקה כמו יוקו סיסטם, קוונטום, קיו 8, עשרות מספרות החלו להציעה ללקוחות החלקה יפנית. הבעיה היא, שבמקרים רבים לספרים אין ניסיון ממשי בשימוש בחומרים אלו והם לא יודעים לאבחן את סוג השיער של הלקוחות. לכן לעיתים התוצאה היא נזק לשיער ועוגמת נפשה ללקוחה שרק רצתה להיות יותר יפה." רביבו מסביר, שלא כל המועמדות מתאימות לקבל החלקה יפנית. שיער שעבר לאחרונה תהליך כימי כמו צביעה, חמצון או הבהרה עלול לגרום לתופעות קשות כמו אלה שחוותה אושרת, איבוד שיער ופיצולו. השיער חייב לעבור בדיקת התאמה לפני הטיפול כדי לוודא שתהליך ההחלקה יעבור בהצלחה. "כדי להשיג תוצאה טובה ולא לגרום נזק, מעצב השיער חייב להיות סוג של כימאי עם ניסיון מוכח של שנים בהחלקות יפניות. הוא צריך לדעת לאבחן סוג השיער, כיצד ל'פתוח' אותו כדי שהחומרים יספגו וכיצד ל'סגור' אותו מחדש בתום הטיפול. לעיתים צריך לעשות שילוב בין כמה חומרי החלקה ובכמה טכניקות בו זמנית."

צחי רביבו עם השחקנית ג'וליה לוי-בוקן ("האלופה")

תהליך ההחלקה היפנית לוקח בין שעתיים וחצי לארבע שעות, תלוי בסוגו, בטיבו ובמצבו של השיער. בשלב הראשון מוספג השיער בחומר מיוחד ש"פותח" אותו (מתיר את הקשרים הגופרתיים) ומאפשר את המניפולציה שלו; בשלב השני "מגוהץ" השיער באמצעות מיישר מחליק שיער קרמי (מלשון קרמיקה) בטמפרטורה מדויקת ואחידה, המאפשרת את יישור השיער מבלי לפגוע בו תוך כדי "סגירת הקטיקולה"; ובשלב השלישי, עם מריחת המנטרל המקבע את השיער, "נסגר" השיער שנית ומשמר בכך את צורתו החדשה.


החלקות יפניות (לפני ואחרי)

טווח מחירים נע בין 1500 ₪ ל-8000 ₪. מחיר נמוך צריך להדליק אצלך נורה אדומה. מומלץ לבדוק בקפידה את איכות החומרים וניסיונו של מעצב השיער. התוצאה של הטיפול היא שיער חלק לצמיתות. השיער החדש שצומח, יצמח בצורתו הטבעית ויצטרך לעבור טיפול נוסף כעבור שישה עד 12 חודשים (תלוי בסוג הסלסול). טיפול נוסף עולה בדרך כלל בין 1000 ₪ ל-1500 ₪, המחיר נגזר לפי מספר החודשים שהשיער צמח ואורך השורשים.

אושרת הגיע ל-Haircenter לטיפול שיקומי נרחב. היא נאלצה לשבת על הכסא במשך שעות רבות ולעבור מספר טיפולים כולל החלקה ברזילאית המזינה את השיער, תוספות שיער ורק אז לעבור החלקה יפנית. "אני נפלתי כשרציתי לחסוך כסף. למדתי בדרך הקשה שהחלקה יפנית מומלץ לעשות רק אצל בעלי נסיון." מסכמת אושרת.

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר של Haircenter המרכז הישראלי להחלקה יפנית ותוספות שיער: http://www.haircenter.co.il/

תגובה 1:

  1. אני נורא רוצה לעשות החלקת יפנית אך מאוד חוששת מתופעות הלוואי. יש לי שיער מאוד עבה אך לא חלק ולכן אני מעוניינת לעבור את התהליך אך פוחדת אם זאת לאבד את השיער. יש המלצות?

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails