יום שבת, 11 ביוני 2011

נתקעתם עם עודף מוצרי חלב מחג השבועות?

ncy prjho

לפני שאתם משתמשים בהם לעוד פשטידה או עוגת גבינה (שבוודאי כבר נמאס לכם לאכול), איריס שחר - מאבחנת, מרצה ורוקחת בתחום הקוסמטיקה הטבעית במכללת רידמן לרפואה, מנדבת לנו מספר מירשמים לטיפוח עור הפנים והגוף באמצעות מוצרי חלב השונים:

בימינו, לטיפוח, מומלץ להשתמש בחלב עיזים העשיר בויטמינים, מינרלים וחלבונים:
חלב עיזים מכיל 6% של חמאה טבעית, המעשירה ומזינה את העור. ברפואה הבדואית ובקוראן משמש חלב העיזים כחלב גוף להזנה והגנה מפני יובש. הבדואים נוהגים למרוח את החלב על עור הגוף והפנים של אורחים זרים כדי שיסתגלו לאקלים המדברי. חלב עיזים ידוע במיוחד בסגולות הריפוי שלו, הוא יעיל בבעיות עור שונות כמו אקנה, פסוריאזיס, אקזמה ולפצעים בפה.

מסיכת הבהרה מחלב עזים: ניתן לשלב חלב עיזים עם אבקת אצות למסיכה העושה הבהרה יפה לעור. חלב עיזים קר מהמקרר מקרר ומרגיע, ונעים מאוד בקיץ ומומלץ להשתמש בו.

לטיפול בכהויות בעיניים: ניתן לקחת 90 מ"ל אבקת אצות, לטבול פדים מגזה בחלב העיזים המעורבב עם האבקה ולהניח מתחת לעיניים.

חלב לטיפוח עור הגוף והפנים:
החלב עשיר מבחינה קוסמטית בחומצה לקטית (השייכת למשפחת החומצות האלפא הידרוקסיות), המפוררת את הדבק הבין-תאי וגורמת להפרדת התאים ולסילוק תאים מתים, בנייה חדשה של תאים ולבניית עור חדש. בשל כך מסייעת החומצה הלקטית המצויה בחלב לשמר את רמת הלחות בעור, הבהרת פיגמנטציה, משפרת את מרקמו ומראה הקמטים, מעודדת את תחלופת התאים, מסייעת במצבי אקנה ונהדרת לריכוך עור יבש וסדוק (ומתאימה במיוחד לעור יבש ומבוגר). לא פלא, אם כך, שחברות קוסמטיקה רבות מבססות קווי מוצרים שלמים על בסיס חלב ומוצריו.

חלב עם פרח

אמבט חלב לחידוש מראה העור: אמבט החלב מספק לעור תערובת המכילה חומצות אלפא הידרוקסית הגורמת לריפוף הקשר בין שכבת קרנית העור העליונה לבין שכבת העור הפעילה הנמצאת מתחת.
החלשת הקשר בין שכבות העור משמשת כשלב הכנה לקרצוף העור ולחידוש מראה העור.

תחליב נפלא לניקוי ורענון הפנים: מתאים במיוחד לעונת הקיץ. יש לאחסן אותו במקרר.
חומרים: כוס חלב, מיץ ממלפפון אחד, כף סוכר, ענף רוזמרין. אפשר להוסיף מס' עלי כותרת של ורדים לקבלת ניחוח.
לחמם הכול בסיר ולהוריד מהאש מיד לפני נקודת הרתיחה, לצנן, לסנן, להספיג בפיסת צמר גפן ולנקות.

פילינג גבינה לידיים
למרוח גבינה לבנה 5% על היד, להמתין לייבוש ולהסיר בעיסוי. הגבינה מכילה חומצה לקטית בעלת אפקט הבהרה.

יוגורט – לניקוי יסודי של העור
:
היוגורט מכיל חיידקים המייצרים חומצת חלב בעלת סגולות ניקוי, כיווץ, הרגעה והבהרה, לכן הוא מומלץ לשימוש בעור בעל נקבוביות רחבות, עור שמן ובעור עם נטייה לאדמומיות. היוגורט עוזר לאזן את חומציות העור ובכך מונע התפתחות זיהומים. היוגורט נפלא לטיפול בכוויות שמש ומניעת התקלפות העור. בנוסף, הוא ידוע בתרומתו הרבה לבריאות תקינה ובמיוחד בתרומתו לחיזוק המערכת החיסונית ומערכת העיכול ובטיפול בכוויות שמש והתקלפות העור.
אבל לא כולם יודעים, כי ניתן להשתמש ביוגורט כתכשיר קוסמטי. הוא נפלא כתכשיר לניקוי יסודי של העור, מסייע באיזון החומציות הטבעית של העור ועוזר למנוע זיהומים. היוגורט מתאים במיוחד לבעלי עור שמן או עור רגיש בגלל סגולות הכיווץ וההרגעה שלו.
היוגורט מזין את עור הגוף, רווי ויטמינים ומינרלים, מעניק לחות וגמישות לעור ומותיר אותו רך, נעים ורענן. בנוסף, מסיר היוגורט את התאים היבשים והלא יעילים וגורם להתחדשות העור.

מסיכת דבש ויוגורט מזינה את עור הגוף בוויטמינים ומינרלים המסייעים להתחדשותו, מוסיפים לו לחות וגמישות:
להכנת המסיכה יש לערבב היטב שתי כפות יוגורט עם כף דבש. למרוח שכבה אחידה על הפנים (לא באזור העיניים) ולהניח כעשר דקות. לשטוף במים חמימים.

לעור פנים שמן: 1 כף דבש, 1 כף מיץ לימון, 1 כפית קורנפלור, 1 כף יוגורט, 2 טיפות שמן עץ התה - מערבבים ומורחים על עור נקי, משאירים 10-15 דקות ושוטפים במים פושרים.

16455476

לעור פנים רגיל: 2 כפות יוגורט עיזים סמיך, 1 כפית שמן זית, חצי כפית קינמון טחון, 1 כפית דבש. מערבבים ומורחים על עור נקי, משאירים 15-10 דקות ושוטפים במים פושרים.

פילינג יוגורט ונבט חיטה: פילינג מומלץ לעור יבש להסרת התאים המתים ושיפור מרקם העור.
חומרים: 3 כפות יוגורט, כף מלח (מומלץ מלח מים המלח), 1 כפית מיץ לימון. לערבב, למרוח על הפנים ולעסות במשך מס' דקות ולשטוף במים פושרים.

לעור הפנים - מסכת הזנה:
2 כפות יוגורט, 1-2 כפות דבש.
לעור יבש - מוסיפים 1 חלמון; לעור שמן - מוסיפים כמה טיפות מיץ לימון.
קודם מורחים את היוגורט על הפנים, להיזהר על איזור העיניים והשפתיים. 
נותנים ליוגורט "להתחמם" על הפנים ואחרי כ- 10-15 דקות שוטפים במים פושרים. לאחר מכן, מורחים על הפנים את תערובת הדבש לפי סוג עור הפנים ומשאירים לעוד 10 דקות. שוטפים כרגיל במים חמימים ומנגבים בעדינות.

לעור פנים חסר חיים: מסיכת ניקוי והזנה: לערבב היטב 1/2 גביע יוגורט, כף דבש, חלמון ביצה, חצי כפית שמן שקדים, למרוח על עור הפנים מלבד סביב העיניים. להתרגע בנינוחות עם המסכה כחצי שעה. הדבש ממריץ ומחליק את העור, הביצה ושמן השקדים מעניקים לעור את הלחות והיוגורט המכיל חומצה הלקטית, מבהיר ומסיר את התאים המתים.

מסיכה לעור שמן: לערבב 2 כפות יוגורט, 2 כפות אגוזי מלך טחונים דק לאבקה, חצי מלפפון מגורר וכף שמרים מפוררים. למרוח על פנים נקיות, להשהות כ-20 דקות ולשטוף במים פושרים.
לעור שמנוני במיוחד מומלץ לערבב את היוגורט עם מעט לימון טרי למרוח על העור ולהשהות עד שמתייבש.

חלב הנאקה - ידוע מזה אלפי שנים בסגולותיו הרפואיות, מצטיין בתכולה גבוהה של פרוטאינים המהווים אלמנט משמעותי בתוספת לחות טבעית לעור. חלב הנאקות עשיר בויטמין סי, מתאפיין בתכולה גבוהה של חומרים אנטי בקטריאליים, העוזרים בשמירה על בריאות העור, מצוין לטיפול בדלקות או פצעי עור. טוב מאד לעור יבש. חלב הנאקה מרחיק גורמי זיהום בקטריאליים, מחטא ומונע ומסיר תאי עור מתים, מגמיש את העור ומומלץ לטיפול באקנה. מתאים לשימוש על עור פנים וגוף יבש ועדין.
חלב הנאקות הינו החלב הקרוב ביותר לחלב אם מכל סוגי החלב הקיימים. ניתן לערבב את חלב הנאקות עם שמן זית ושמנים צמחיים אחרים ולהפוך אותו בתהליך טבעי לסבון טבעי אשר יכיל את כל יתרונותיו של החלב.

טיפוח טבעי

לפניכם כמה מרשמים שימושיים נוספים להכנה קלה של תכשירים ”תוצרת בית”:

מסיכה לעור שמן:
מרסקים בבלנדר תפוח עץ מקולף, כף דבש, חצי מלפפון ו-2 כפות יוגורט. מורחים על הפנים, משאירים למשך כ- 20 דקות ושוטפים במים פושרים.

פילינג יוגורט:
מערבבים 3 כפות יוגורט, כף קוואקר וכפית מיץ לימון. מורחים על פנים נקיות ומעסים לתוך העור בתנועות סיבוביות. שוטפים במים פושרים.

מסיכה מרגיעה לעור אדמומי ורגיש:
מרסקים בבלנדר חצי מלפפון קר, 6-7 עלי נענע ו-4 כפות יוגורט (או שמנת אם מדובר בעור יבש) לתערובת אחידה. מורחים על הפנים, משאירים ל- 10-15 דקות ושוטפים במים קרים.

מסיכה לטיפול בפצעי אקנה:
מערבבים כף פתיתי שעורה, חצי כפית מלח וכף יוגורט לתערובת סמיכה ואחידה. מורחים בעדינות על הפצעים, משאירים למשך 15 דקות ושוטפים במים קרים.

מסיכת הבהרה לעור הפנים:
מערבבים כף גבינה לבנה, כף יוגורט, כף קוואקר וחצי כפית מיץ לימון למשחה אחידה. מורחים על הפנים, ממתינים 20 דקות ושוטפים במים פושרים.

טיפוח לשפתיים סדוקות:
מרחו מעט חמאה על השפתיים. השאירו ל-15 דקות והספיגו את השאריות בעדינות באמצעות טישו. ניתן למרוח חמאה גם על איזורים יבשים אחרים כגון מרפקים או ברכיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails