יום שלישי, 7 ביוני 2011

קרם חלב!

לכבוד החג הכי לבן בשנה, ורגע לפני שאתם זוללים מפירות העונה ומוצרי החלב, קבלו עוד כמה דברים שאפשר לעשות עם הפירות ומוצרי החלב בבית.

פוסט אורח מאת: קובי טיריפינטו

שבועות - קוסמטיקה באדיבות קארט קוסמטיקס

הפירות ומוצרי החלב הם החברים הכי טובים שלנו בימים רגילים – ועל אחת כמה וכמה בחג השבועות. החל מהקפה של הבוקר, הפרי בארוחת 10 והטוסט של הערב, אנחנו חוגגים על מה שאמא אדמה, הפרות והעיזים מנדבים לנו.

החלב, מסימני ההיכר של החג עשיר בחומצה לאקטית (חומצת חלב) ששייכת למשפחת החומצות האלפא הידרוקסיות. החלב נמצא כיעיל בטיפוח העור ומחקרים שונים שנעשו מלמדים, כי גם פירות העל העשירים בוויטמינים, וידועים כנוגדי חמצון נמצאו יעילים בלוחמה נגד הרדיקלים החופשיים, המזיקים לעור ומאיצים את הזדקנותו.

סימה מלכה, המדריכה הראשית במותג התמרוקים CHIC מסבירה: "החלב, מכיל שומנים וחלבונים התורמים להזנת העור היבש והסדוק. מהחלב מפיקים חומצה לקטית (חומצה אלפא הידרוקסית), אשר פועלת לשיפור רמת הלחות בעור, משפרת את מרקמו, מעודדת הסרת תאים מתים מהעור ונהדרת לריכוך עור יבש וגס. כבר במצרים העתיקה, נהגה קליאופטרה לטבול את גופה באמבט חלב אתונות וגם אשתו של ניירון, הצליחה לקבל רשות לקחת עימה 40 חמורים לאחר שהוגלתה מרומא, בכדי שתוכל להמשיך במנהגה לרחוץ באמבט חלב אתונות. חלבוני החלב ידועים כמי שמועשרים בוויטמינים, מינרלים וחלבונים המעשירים ומזינים את העור."

"החלב יעשה נפלאות גם לשיערכם" אומר מעצב השיער אריק מאיוסט לסרינה קיי ומוסיף: "שיער בריא וחלק מתחיל עם חלב טרי, חלב מסוגל לספק ולהקפיץ את השיער ולגרום לו להיראות מבריק יותר מאשר אי פעם. שימוש במרכיבי החלב כגון ויטמינים, ננו-קראטין וננו-פולימרים המתקנים ומחיים את השיער בזמן הטיפול הופכים את השיער לעמיד בפני לחות. החלב משחרר חומצות אמינו, חומצות שומן וויטמינים שמתקנים את השיער, עוטפים את סיב השיער ומשמרים את הלחות הטבעית בו, וכן מעשירים אותו ומקנים לו מראה רענן ובריא, מהשורש ועד הקצה".

אז מסתבר שאתם לא צריכים להגיע עד לפרפומריה בשביל ליהנות מהיתרונות של החלב ופירות העל – אתם יכולים פשוט להיעצר במקרר. גלי פלטינוב, קוסמטיקאית מחברת "כריסטינה" מספקת שני מתכוני טיפוח בייתים בחלב:
מסיכת חלמון מזינה – יש לערבב חלמון אחד או ביצה שלמה אחת עם כפית שמן שקדים, או שמן סומסום. מומלץ להוסיף לתערובת גביע של שמנת. יש להשאיר את התערובת 30 דקות ולאחר מכן למרוח על הפנים. התוצאה – מתקבלת מסיכה עשירה, מזינה ומפנקת במיוחד.
לטיפול בעור יבש וסדוק (עור גוף ועור הפנים כאחד) מחממים ספל חלב, טובלים רטיית צמר גפן בחלב החמים, סוחטים ומשתמשים בהן כרטיות על עור הפנים, הצוואר, הידיים והגוף.

מסיכותכריסטינה צילום שלומי ארביב

ומה בנוגע לפירות? בננה, רימונים, פירות טרופיים, מלון, קיווי ותותים – אז מסתבר שמעבר לתאבון הקל שהם מעוררים אצלנו, הם גם בעלי סגולות טיפוח לעור ולשיער מבית היוצר של אמא אדמה.

ענת בקר, בעלת מרכז הטיפולים לקוסמטיקה מדעית - "הברבור", דיזנגוף סנטר מבארת: "פירות היער מכילים את כל האלמנטים הנמצאים בטבלה המחזורית של היסודות. הם מכילים מיקרו-אלמנטים המוליכים ומחדירים את המרכיבים הפעילים לעומק העור, הדובדבנים עשירים בפלאבונים, סידן ואשלגן ומסייעים לחיזוק סיבי הקולגן. גם האוכמניות מכילות אנטוציאנינים הנחשבים לנוגדי חמצון הפועלים להגנה מנזקי השמש והסביבה, ויטמינים C ו-K ומרכיבים בעלי תכונות אנטיספטיות. הענבים מכילים פוליפנולים – הנחשבים לחומרים בעלי פעילות גבוהה ביותר נגד נזקי הרדיקלים החופשיים בעור. זרעי הענבים בעלי תכונות של רטינול טבעי וגורמות לקילוף עור עדין של תאי העור המתים".

Woman holding moisturizer cream and applying it on her face

פני בן עמי, קוסמטיקאית פרא רפואית ומדריכה ראשית בחברת "קארט קוסמטיקס" הוסיפה כי חכמי העבר למדו והכירו את סגולות הפירות, מהם הפיקו שימושים שונים. "חומץ הפירות המופק מאפרסקים, משמש ותפוח עץ לדוגמא מכיל חומצת אמינו, גלוקזה ופרוקטוזה, ויטמינים למיניהם וכן חומצות אורגניות כמו חומצה ציטרית ומאלית המנקים את העור ביסודיות, משפרים את הלחות ומעניקים לעור גמישות. זה אלפי שנים שהרפואה הרפואה העממית משתמשת בענבים, על חלקיו השונים, לטיפול בבעיות בריאותיות רבות. משחות שהופקו מלשד עץ הגפן יועדו לריפוי מחלות עור ועיניים. עלי ענבים שימשו לעצירת שטפי דם, טיפול בדלקות והקלה על כאבים ואילו ענבי הבוסר שימשו לטיפול בפצעים. מעצב השיער מישל מרסייה מחזק את חשיבותו של הענבים בטיפוח: "זרעי ענבים ידועים בתרומתם לבריאות השיער, הם משיבים חיוניות, ומעניקים ברק ורכות. התמצית עשירה ברכיבים נוגדי חמצון ובלחויות, המזינים את השיער, מעניקים לו רכות, גמישות והגנה חיצונית".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails