יום חמישי, 16 ביוני 2016

Yves Saint Laurent Scandal Makeup Collection Fall 2016

איב סאן לורן, מותג היופי הצרפתי, ישיק בסתיו הקרוב את Scandal ("שערורייה")- קולקציית איפור בהשראת "איב סאן לורן 1971: קולקציית סקנדל" – תערוכה קטנה שהתקיימה בשנה שעברה ושיחזרה 80 יצירות מקולקציית אביב/קיץ של אותה השנה.



תאמינו או לא, אבל קולקציית ההוט קוטור של בית איב סאן לורן לאביב/קיץ 1971 זכתה למחמאה המפוקפקת "פשוט מזעזע" מפי סגל העיתונות הבינלאומי. אבל בהיותו מושפע מהאסתטיקה המעורפלת של מלחמת העולם השניה והכיבוש שבא בעקבותיה, למר סאן לורן היה משהו אחר בראש: "מה אני רוצה לעשות? לזעזע אנשים ולהכריח אותם לחשוב. מה שאני עושה קשור מאד לאמנות אמריקאית עכשווית... אנשים צעירים, אין להם שום זכרונות," כך הצהיר בגליון מרץ 1971 של המהדורה הצרפתי של ה"ווג".




"ב-29 בינואר, 1971, שמונים יצירות מעוצבות בנונשלנטיות נלבשו על-ידי שש דוגמניות ועוררו סערה ברחוב ספונטיני. איב סאן לורן ופייר ברג' הקימו שם את בית אופנת העילית שלהם ב-1961. היה זה גם המקום שבו התקיימו כל התצוגות של בית האופנה. כ-180 לקוחות בינלאומיים, קניינים ועיתונאים נעו באי-נוחות במושבים שנשמרו עבורם. חלק גדול מהקהל לא הסתיר את סלידתו והביע אותה עוד לפני תחילת התצוגה, אותה העריכו כמחרידה. הם הוטרדו בעיקר מטענת המעצב, ששאב את ההשראה מהאלגנטיות של שנות המלחמה והכיבוש," כך מסביר אוליבייה סאילר (Olivier Saillard), האוצר של התערוכה.

אגב, הבגדים באותה קולקציית אביב/קיץ 1971 כללו פריטים עם כתפיים מרובעות, חצאיות באורך הברך ונעלי פלטפורמה – כולם מהווים תזכורת לשנים של קיפוח והגבלות בהן חיו רבים.

מימין: סאן לורן עם כמה מדגמי הקולקציה השערורייתית; משמאל: כרזת התערוכה

כעת, כאמור, חטיבת היופי של המותג איב סאן לורן משיקה קולקציית איפור לסתיו 2016 בהשראת אותה קולקציה מדוברת משנת 1971. הקולקציה אמנם לא גדולה במיוחד, אבל היא בהחלט כוללת כמה פריטים שהייתי שמחה לאמץ לחיקי. הרי חלקם לפניכם:

YSL Scandal Collection Couture Palette Collector (מהדורה מוגבלת) – פלטת צלליות המגיעה באריזה מוזהבת עם מכסה עור בצבע ירוק כהה, עליו מוטבע סמל המותג באותיות אדומות. גווני הצלליות שבפלטה הינם: ירוק זית, בורגונדי שימרי, כחול צפחה, ברונזה מוזהבת וורוד קורלי זוהר – שילוב מדהים למראה איפור עיניים מושלם.


YSL Full Metal Shadow (מהדורה מוגבלת) – צללית מטאלית נוזלית, עמידה ל-16 שעות מבלי להכנס לקפל העפעף, להתפורר או לדאות. פורמולת הצללית מורכבת מ-40% מים ומעניקה אפקט מרענן וקריר. מוצעת בקולקציה בשלושה גוונים שונים:

·       12 light-brown – חום בהיר
·       14 dark green – ירוק כהה
·       16 suede plum – סגול זמש


YSL Eye Maker – אייליינר המצוייד באפליקטור המאפשר מריחה מדוייקת של פס דק או עבה.


YSL Rouge Pur Couture The Matte – שפתונים בגימור מאט. מוצעים בגוונים:

·       211 – קורל ורדרד
·       212 – שזיף
·       213 – כתום




YSL Volupte Tint-in-Oil (מהדורה מוגבלת) – שפתון נוזלי עשיר בפיגמנט ושמנים מזינים, בעל מרקם קליל ולא דביק, שנמס במיידית על השפתים. מכיל שמן זרעי משמש, שמן פרי הכוסברה, שמן זרעי חוחובה ושמן זרעי פסיפלורה. מצוייד באפליקטור יחודי, המאפשר מריחה אחידה ומדוייקת. מוצע בקולקציה בגוונים:

·       9 golden-peach – אפרסק מוזהב
·       10 Kiss me Red – אדום


YSL La Lacquer Couture – לקים:

·       76 Fur Green – ירוק כהה
·       77 Vintage Plum – סגול שזיף כהה


הקולקציה צפויה לעלות על המדפים ברחבי העולם במהלך ספטמבר-אוקטובר 2016.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails