יום חמישי, 3 ביוני 2021

חרם צרכנים בארה"ב על מוצרי OFRA Cosmetics

דוד ועופרה גייטו, המייסדים והבעלים של המותג Ofra Cosmetics, התפטרו מתפקידי הניהול שהחזיקו בחברה, בעקבות האשמות גזעניות שהופנו כלפיהם ברשתות החברתיות.


הכל החל בעקבות פרסום תמונה ישנה משנת 2016, שהופצה ברשתות החברתיות. בתמונה מצולם דוד גייטו חובש כובע אדום, כחלק מתמיכה בנשיא טראמפ, עליו מתנוסס הכיתוב "Make America Great Again" ומסמל באצבעות ידו השמאלית את המילה "אוקיי" (👌) – מחווה זו, שבעבר שימשה כדי לאותת על אישור, הפכה בשנים האחרונות על-ידי תנועת הימין האלטרנטיבי כביטוי לעליונות לבנה.

יש לציין, כי התמונה "הפוגענית", לכאורה, הועלתה במקור ב-5 בדצמבר 2016 לחשבון האינסטגרם האישי של מייסדת המותג והמנכ"ל דאז, עופרה גייטו, עם הכיתוב: "אנחנו אוהבים [אייקון לב] אותך דונלד."

עם זאת, הפוסט שנמחק בינתיים, הובא לאחרונה לידיעת הציבור על-ידי משתמשת טוויטר @apricat444 ב-25 במאי 2021. הנ"ל שיתפה צילום מסך וצירפה אליו את הכיתוב "OFRA Cosmetics זה הבעלים שלך???"


כבר באותו היום פרסמה החברה הודעה באמצעות חשבון הטוויטר שלה, שהיא עורכת חשבון פנימי ודנה בדרך הפעולה שלה.

אתמול פרסמה Ofra Cosmetics באמצעות חשבונות הטוויטר והאינסטגרם שלה את ההודעה הבאה: "בתור מותג, וחשוב מכך- כצוות, החלטנו כי לטובת OFRA, דוד ועופרה גייטו לא יישמשו עוד בתפקידי ניהול, באופן מיידי." בנוסף, הכריזה החברה כי יתרמו בשמה סך של 2,500$ לכל אחד מהארגונים הבאים: ארגון זכויות האזרח האמריקאי, האיגוד הלאומי לקידום אנשים צבעוניים (NAACP) ולמיזם It Gets Better Project, שמטרתו מניעת התאבדות בקרב בני נוער להט"בים.

בהצהרה שפורסמה במקביל, אמר דוד גייטו: "מעשיי מעולם לא נועדו להיות זדוניים או כדי לתמוך בעליונות הלבנה. אני מאד מצטער ומתנצל על הפגיעה שנגרמה לכל אלו המזוהים עם המותג והצוות שלי."


כך או כך, משפיעני יופי רבים מיהרו לפרסם הודעות, לפיהן הם מסירים כל קשר למותג ואף מחקו פוסטים וסירטונים שהעלו בעבר, בהם היללו את מוצרי המותג. כמו כן, הם קוראים לעוקבים שלהם, שלא לרכוש את מוצרי המותג, מאחר והכסף הזה משרת אירגונים ימניים קיצוניים.

אגב, השיוך של תנועת היד "אוקיי" (👌) לקבוצות הימין הקיצוניות החלה, למעשה, כבדיחה מקוונת ב-2017 (כשנה לאחר פרסום התמונה המדוברת) דרך 4Chan - מערכת פורומים מבוססת תמונות בשפה האנגלית, שמטרתה להערים על התקשורת ועל אנשים בעלי דעות שמאלניות, כדי לגרום להם לחשוב, שמאחורי המחווה התמימה הזו עומדת משמעות נסתרת. אולם הבדיחה הפכה כל-כך מוצלחת ונפוצה, עד שהסמל הנ"ל הפך לשם נרדף לימין הקיצוני ואמונותיו.

בנימה אישית שלי, מצער מאד שבעידן זה אנשים ממהרים לפסול אנשים ומותגים מבלי לחקור וללמוד את העובדות לאשורן. רק לאחרונה למדנו את זה על בשרנו, עם ההתקפות האיומות של האחיות חדיד וחבר מרעיהן, שלא הפסיקו להשמיץ את ישראל מבלי לבדוק את העובדות. האמת? אני לא בטוחה שההתקפות נגד OFRA לא נובעות בעצם מתוקף היותם של הבעלים יהודים ומהווים המשך ישיר למתקפות האנטישמיות ההולכות וגוברות, שיהודים חווים לאחרונה בארה"ב ובאירופה.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails