יום שבת, 17 ביולי 2010

קולקציית RODARTE של MAC טרם הושקה וכבר מעוררת סערה…

sneak_rodarte001

כזכור, קולקציית RODARTE שתושק בספטמבר 2010, מבוססת על השראה מקסיקנית וכוללת בתוכה לק בשם "Juarez" (חוארז) על שמה של עיירה מקסיקנית ענייה. מסתבר שזוהי עיירה ידועה מאוד לשמצה, בשל מקרי אונס ורצח רבים של נערות בגילאי 12 עד 22, והגרוע מכל – שהמשטרה המקומית מגלה אדישות לנושא.

מייד כשהתפרסמו הפרטים לגבי הקולקציה ושמות המוצרים בה, הידיעה עוררה תגובות נזעמות רבות, בעיקר מצד בלוגרים ברחבי העולם, שדרשו הסברים לכך מחברת MAC, הידועה בדרך-כלל בפעילות ההומניטארית שלה. MAC, מצידם, דאגו לפרסם התנצלות בנושא והבטיחו לתרום חלק נכבד מהרווחים ממכירת הקולקציה לסיוע לקורבנות הפשע בעיר חוארז:

"אנו מבינים, כי שמות המוצרים בקולקציית RODARTE העליבו ופגעו בחלק מהצרכנים והאוהדים שלנו. זו מעולם לא היתה כוונתנו ואנו מאוד מצטערים על כך. קראנו בעיון את התגובות בעניין ואנו אסירי תודה לאלו מכם שהביעו את דאגתם בפנינו והסבו את תשומת לבנו. MAC מבטיחה להעביר חלק מהרווחים שיתקבלו ממכירת הקולקציה לסיוע לנזקקים בחוארז. לשם כך, אנו בודקים בחריצות את הדרך הטובה ביותר לעשות זאת. היו סמוכים ובטוחים שנדאג לעדכן אתכם בהמשך בכל הפרטים הנוגעים למאמצנו בנושא."

1הפגנה של אמהות מקסיקניות עם תמונות בנותיהן שנחטפו ונרצחו

RODARTE מצידם, שיחררו הצהרה בה הסבירו, כי כל כוונתם בשם שניתן ללק היתה לציין את היופי של אותה עיירה:

"שיתוף הפעולה שלנו עם MAC נוצר בעקבות השראה שקיבלנו מטיול לטקסס בשנה שעברה, מ'אל פאסו' (El Paso) ל'מרפה' (Marfa). הנופים הטבעיים המרהיבים אליהם נחשפנו באותו טיול, השפיעו על ההתפתחות היצירתית של הקולקציה. אנו באמת מצרים על חוסר הצדק הקיים בעיר חוארז וזהו נושא שחשוב לנו מאוד. שיתוף הפעולה עם MAC נועד כדי לחגוג את היופי שבנוף המקומי ובאנשים המקסימים שפגשנו באותם אזורים בהם טיילנו."

בסופו של דבר, מה שחשוב הוא שהקולקציה העתידית הצליחה לעורר תשומת לב ציבורית נרחבת לבעיות הנוראיות המתחוללות בעיירה חוארז ואולי עכשיו, החיים שם יראו הרבה יותר רגועים ויפים, לפחות כמו הקולקציה עצמה...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails