יום שני, 8 בפברואר 2010

קרם טיפוח שיעיל כמו תרופה

מאת: חאתם עמשה, מנהל תחום בית מרקחת ורוקח ראשי ב"ניו-פארם"

הדרמו-קוסמטיקה הינו תחום בעל מגמה עולה ומשגשגת בארץ, בכל הקשור לטיפוח ובריאות העור. הדרמו קוסמטיקה, משלבת את ה"שיק" של עולם הקוסמטיקה ואת המקצוענות, המחקר והבקרה המאפיינת את תעשיית התרופות. בדומה למוצרי קוסמטיקה רגילים, תכשירי הדרמו קוסמטיקה משלבים את תכונות הטיפוח של מוצרי הקוסמטיקה, ובנוסף נותנים מענה יעיל לבעיות רפואיות של העור, כמו דרמטיטיס, אקנה, רגישויות שונות ועוד. מדובר בתכשירים קוסמטיים איכותיים שבשונה מהקוסמטיקה הקלאסית, אינם מתמקדים בטיפוח בלבד, אלא מסוגלים להתמודד בהצלחה רבה עם בעיות רפואיות של העור, ומעניקים ערך מוסף שהינו טיפולי. ההבדל המהותי בין השניים הוא שתכשירים הדרמו קוסמטיים פותחו ויוצרו בחברות תרופות, ונועדו מראש לתת מענה יעיל למגוון רחב של בעיות עור רפואיות, וכל זאת מבלי להתפשר על הרכות והפינוק של מוצרי הטיפוח.

כמו כן, קיים תחום נוסף והוא הקוסמטיקה הטבעית, המורכבת מן החי והצומח, וכוללת שילובים של שמנים עשירים במרכיבים פעילים המזינים את העור ומעניקים לו מגע רך ומראה בריא יותר. הקוסמטיקה הטבעית מבוססת על התובנה כי רוב התכשירים שאנו משתמשים בהם, כגון קרמים ושמנים למיניהם, נספגים מהעור לפנים הגוף, ואף מגיעים לכלי הדם. קוסמטיקה כימית עלולה לעיתים לא לעזור,ואף לגרום נזק במקרים מסוימים, בשל גרימת תגובות אלרגיות למיניהן. הקוסמטיקה הטבעית, מציעה את מירב ההנאה מתכשירם אפקטיביים ואף בריאים אשר מזינים את העור בשלל שמנים, מינרלים וויטמינים טבעיים לחלוטין, לכן כמעט ואין כל סכנה בפגיעה וגרימת נזק לעור בצורה כלשהי.

השימוש בקוסמטיקה הטבעית נראה גם בתחום הרפואה כאשר מדובר בעור בעייתי או במחלות אחרות הקשורות בכך ופותר לא מעט בעיות בתחומים הללו. עוד יתרון שניתן להבחין בו בקוסמטיקה הטבעית בארץ, בשל המציאות הישראלית היומיומית המאלצת אותנו להשתמש במקדמי הגנה ומסנני קרינה שונים, הוא הקיום של מסנני קרינה טבעיים.

תחום הפיגמנטציה, פגעי העור השונים, הזדקנות העור ויצירת הקמטים, הינם התחומים הבולטים ביותר אצל נשות ישראל, ולכן מוצרי הקוסמטיקה הטבעית יועילו להן, משום שהתועלת הבולטת ביותר של מוצרי הקוסמטיקה הטבעיים הוא יכולתם לסייע בעצירת תהליכי הזדקנות העור, מניעת הופעת סימני הזדקנות העור והסרת פגעי קרינה נפוצים כגון כתמי עור וקמטים. נוסף על כך מעניק התכשיר לחות מושלמת לעור הפנים, אשר מתאימה לכל סוגי העור- רגיל, יבש, שמן ומעורב, ומגן עליו מהרדיקלים החופשיים הנמצאים באוויר.

טיפים מהרוקח:
1. מומלץ תמיד לעשות טסט כאשר משתמשים בקוסמטיקה הטבעית המבוססת על שמנים ארומטיים, משום שהשמן הוא חומר פעיל הגורם לתגובות אלרגיה שונות.
2. בעת השימוש בקוסמטיקה הטבעית אשר מיועדת להבהרה ולפיגמנטציה יש צורך לבדוק את ריכוז הויטמין C ו-E (נוגדי חימצון).
3. בעת השימוש בסבונים רפואיים יש צורך לבדוק תמיד את רמת החומציות. הרמה המומלצת הינה בין 3-4.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails