יום שישי, 25 במרץ 2011

הגדה של ציפורניים

פורים מאחורינו, הניקיונות של פסח בפתח וחיוניותן של ציפורנייך בסכנה מוגברת. כיצד תוכלי לשמור על מראה מטופח ובריא של הציפורניים לאורך כול הניקיונות המייגעים של פסח, ועוד להצליח להגיע לערב החג עם ציפורניים הנראות מדהים?

מניקור opi

ציפורניים יפות מתחילות במראה נקי, אסתטי ובריא. כשקיים חשש לציפורניים סדוקות, חלשות ומתפצלות שנפגמו כתוצאה מניקיונות הפסח, חומרי הניקוי והספונז'ה, אין חשיבות ללק היפה שתמרחי לכבוד ערב החג, או לציור המיוחד שתדביקי. לכן חשוב ביותר לדאוג לשגרת טיפוח וטיפול מתמיד בטיפוחן והגנתן של הציפורניים בזמן מסכת הניקיונות. חנה עטיה, מדריכה בינלאומית של מותג הלקים OPI, מציעה מגוון טיפים לשמירה על שיגרת טיפוח תקינה של הציפורניים לקראת החג.

1.  תזונה מאוזנת: הקפידי על תזונה מאוזנת. דיאטות כאסח אינן בריאות לציפורניים כשם שאינן בריאות לגוף. הקפידי לשתות מספיק. חוסר נוזלים גורם לציפורן יבשה ומתפצלת וכמובן גם הקטיקולה (העור שמסביב לציפורן) מתייבש ונסדק.

2.  הכירו את המוצר: תכשירי ניקוי רבים מכילים ריכוז גבוה של דטרנגטים (כימיקלים לניקוי) שעלולים לפגוע בציפורן ובעור. כמו כן, תכשירים קוסמטיים רבים כמו קרמים מכילים פרבאנים (חומרים משמרים) שגם הם מכילים מייבשים ומזיקים. חומרים כימיים בריכוזים גבוהים, שלא מאושרים ע"י משרד הבריאות, גם פוגעים בעור ובציפורן ויכולים לגרום לרגישויות ואלרגיה.

3.  כפפות חד פעמיות: השתמשו בכפפות בכל פעם שאתן שוטפות כלים. הדטרגנטים שבתכשירי הניקוי מזיקים לבריאות הציפורן ועור הידיים.

4.  שימוש במסיר לק נטול אצטון בלבד: האצטון מייבש והופך את הציפורן לשבירה יותר. מסיר הלק נטול האצטון יותר ידידותי ולא פוגע במרקם הטבעי של הציפורן.

5.  שגרת מניקור: אל תוותרו על ביקור אצל המניקוריסטית אחת לחודש. המניקור לא נועד רק למרוח לק יפה, אלא לטפל נכון בציפורניכן. חוץ משיוף וגזירה מקצועיים שימנעו ציפורניים חודרניות, במניקור יסירו את העור שמסביב לציפורניים בלי לפצוע אותו (כמו שקורה לעתים כשעושים זאת לבד).

6.  "מסיר קוטיקולה" (העור שמסביב לציפורן): במידה והחלטת לעשות את המניקור בבית, השתמשי בקרם מסיר קוטיקולה. זהו חומר שפותח בנוסחא מדעית ומיועד לשחרור העור העודף מהציפורן ולהסיר את תאי העור המתים וע"י כך להגדיל את שטח הפנים של הציפורן ולהקנות לה מראה ארוך ובריא. הוא נחשב לחיוני בשלב הראשון של המניקור ובהחלט מחליף את הצבטית, שעלולה לגרום לפציעות ודלקות בקוטיקולה. מרחי ממנו מעט על אזור הקוטיקולה ודחפי בעזרת דוחף עור את העור. מתחילים בחלק המרכזי של קצה הציפורן ולאחר מכן עוברים לצדדים. לסירוגין, אפשר לעשות את פעולת דחיפת העור אחרי אמבטיה, כשהעור רך.

opi-avoplex-cuticle-oil-to-go

7.  העדיפו משייף ציפורניים עדין. משייף עדין לא יפגע במרקם הציפורן הטבעית. מומלץ משייף שלושה שלבים שיש בו כמה דרגות שיוף המיועדות לציפורן הטבעית, לקיצור, שיוף והחלקת שטח הציפורן.

8.  אל תוותרו על שימוש בלק בסיס: שימוש קבוע בלק בסיס/מחזק ציפורניים יוצר הגנה לשטח הציפורן, מונע מגע ישיר של המים שמכילים ריכוז גבוה של כימיקלים המייבשים את הציפורן והוא מונע חדירה של הגוון של הלק הצבעוני לשכבת הקרטין, מה שגורם להצהבת הציפורן. כמובן, חשוב לוודא שמחזק הציפורניים או הלק בסיס והלקים יהיו באיכות טובה ולא יכילו פרבאנים הפוגמים בבריאות הציפורן.

9.  תכשירים ייעודיים: הוסיפו לשגרת הטיפוח הקבועה תכשירים ייעודים לטיפוח הציפורן כגון סרומים ושמנים ייעודים לציפורן, שמשקמים ומגנים על הציפורן והקוטיקולה. מוצרים ספציפיים לטיפול הציפורניים מכילים ויטמינים שונים המאושרים בשמנים אתרים, אשר אחראים על שימור, הגנה, שיקום וטיפוחן. התכשירים המומלצים שביניהם הם על בסיס שמן האבוקדו, שמכיל ריכוזים מאוד גבוהים של ויטמין E, העוזר לשיקום ושמירה על מרקם הקוטיקולה, הציפורן ועור כף היד. את התכשירים מומלץ למרוח לפני השינה כדי להחזיר לו את השומן והלחות שאבדו לו, למרות שכל שעות היום רלוונטיות.

10. הימנעו מכסיסת ציפורניים: חוץ ממראה לא אסתטי, הרוק מייבש את הציפורן והשיניים עלולות לפצוע את העור ולגרום לחדירת זיהומים. אם קשה לכן להיגמל, יש תכשירים מיוחדים עם טעם מריר, שיעזרו לכן להוציא את הציפורן מהר מהפה.

* רוב הכללים רלוונטיים, כמובן, גם לגבי כפות הרגליים שחשובות באותה מידה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails