יום שבת, 12 במרץ 2011

נשף מסיכות

יש העוטות על פניהן מסיכות רק בחג הפורים ויש כאלה שמבינות את חשיבותן (הקוסמטית לפחות) גם בשאר ימות השנה, ולכן מוסיפות אותן לשגרת הטיפוח השבועית. כל מה שרציתן לדעת על מסיכות קוסמטיות ולא היה לכן את מי לשאול...

פוסט אורח מאת: מירי חיון

מסיכות כריסטינה צילום שלומי ארביב (1)

פעם, לפני שהפכנו לעבדים של הזמן, לאנשים היה באמת פנאי לטפח את גופם: קליאופטרה נהגה לטבול את גופה באמבט של חלב, ואילו הורדוס, כך אומרים, צבע את שיערו לשחור כדי להסתיר את גילו - תהליך שבעת ההיא ארך זמן לא קצר. אחד מהטרנדים המקובלים בימי קדם היה טיפוח עור הפנים, ובעיקר הנאה מושלמת ממסיכות: הנשים במצרים כתשו קטורת, שעווה, שמן טרי וגרגרי ברושים יחד עם חלב והניחו את המשחה על פניהן במשך שישה ימים מלאים וברומא ואתונה נשים בילו את הלילה כשעל פניהן מסיכות שכללו תערובת של דבש, חלבון ביצה ופירורי לחם.

"כמו פעם, גם היום מבטיחות מסיכות הפנים עור חלק וקורן, אך בשונה מימי קדם היום ניתן לרכוש מסיכה מוכנה במקום לערבב חומרים מהמזווה", מציינת הקוסמטיקאית גלי פלטינוב מחברת 'כריסטינה' ומוסיפה, שהבעיה העיקרית היא שנשים רבות מוותרות על השימוש במסיכות - אם מפאת חסכנות ואם מפאת שיכחה. "המסיכות הן אולי מוצר משלים לשגרת הטיפוח היומית ההכרחית, כיוון שאין צורך להשתמש בהן בתדירות דומה, אך בשונה אולי מתכשירים אחרים התוצאות שלהן מיידיות, בעיקר בקרב קבוצת מסיכות היופי, אבל לא רק", מוסיפה פלטינוב.

את המסיכות הקוסמטיות ניתן לחלק לאינספור קבוצות, אך ללא ספק אנו יכולים לזהות ארבע קטגוריות עיקריות: מסיכות הסרה, מסיכות ניקוי, מסיכות לחות והזנה ומסיכות יופי, שלכל אחת מהן תפקיד ומטרות שונים: מסיכות ההסרה אמורות לבצע שתי פעולות במקביל - להסיר את עודפי התאים המתים משכבת האפידרמיס, לנקות את העור ולגרום למרקם שלו להראות אחיד יותר. כמו כן, הן אמורות לשפר את חדירתם של חומרי הטיפוח השונים אל תוך העור .

מסיכות מסיכות כריסטינה צילום שלומי ארביב. מאשרים שימשו

"מסיכות הניקוי שזכו לשמות נרדפים כמו מסיכות מטהרות או מסיכות לניקוי עמוק אמורות לטפל בחסימות שנוצרו בנקבוביות העור כתוצאה מהצטברות של לכלוך ועודפי שומן", מסבירה פלטינוב. "תכשירי הניקוי הרגילים מנקים את שכבת העור העליונה בלבד בעוד מסיכות הניקוי מבצעות עבודה אינטנסיבית יותר ומטפלות גם בלכלוכים שאינם נראים לעין".
שתי הקטגוריות האחרונות בתחום המסיכות צועדות זו לצד זו ולעיתים אפילו ניתן לבלבל ביניהן: מסכות הלחות וההזנה ומסיכות היופי. ייעודן העיקרי של מסיכות הלחות וההזנה מתקבל משמן: הענקת הזנה והגברת הלחות בעור הזקוק לכך, ובעיקר בקרב בעלות העור היבש. מסיכות אלו קלות לתפעול כיוון שלרוב מומלץ להניחן על העור למשך כעשר דקות כדי להשיג תוצאות מרשימות, והסרתן נעשית בעזרת נייר טישו ולא בעזרת מים כדי שהלחות הנותרת תמשיך להזין את העור.
"מסיכות היופי הן עולם ומלואו", סבורה פלטינוב, "חלקן מבטיחות זוהר מיידי לפני אירוע, אחרות מותחות את הקמטים או מרעננות את העור. כל המסיכות עשירות ברכיבי לחות וויטמינים חיוניים שתפקידם אחד - לשוות לעור מראה אחיד, רענן וזוהר יותר".

אופציה נוספת לשימוש מושכל במסיכות תהיה על פי סוג העור של המשתמשת (בשונה משימוש על פי מטרה שמציעות המסיכות הנחלקות לקטגוריות השונות):
* העור שלכן שומני, מבריק ואפילו נוטה לייצר פצעונים? השתמשו במסיכה ייעודית המכילה רכיבים כמו שמרים, בוץ, חימר ואבץ, המצליחים לספוח את עודפי השומן ולהפחית את הברק העודף האופייני.
* העור שלכן מעורב? מרחו עליו מסיכה לחותית שמתייבשת באופן חלקי על הפנים (כזו שאת עודפיה מסירים עם טישו) ומכילה קולגן, אלסטין או ויטמינים חיוניים, המפרקת רדיקלים חופשיים ומגבירה את הסינתזה של קולגן ואלסטין בעור. 
* העור שלכן רגיש? חפשו מסיכה שאין צורך לשטוף אותה מהפנים, המכילה רכיבים מרגיעים כמו אלוורה, קמומיל/אזולן (חומר כחול המופק בין השאר מקמומיל) או אצות ים, המפחיתה אדמומיות ורגישות בעור. 
* סובלות מעור יבש או מתוח יתר על המידה? מרחו עליו מסיכה מזינה המכילה שמנים צמחיים (כגון גזר, אבוקדו או נר הלילה המשקמים את העור הסדוק ומשיבים אותו למצבו התקני), וויטמין A ומעניקה מראה גמיש וזוהר לעור.

2 תגובות:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails