יום רביעי, 5 בינואר 2011

טיפים חמים לחורף קררררר...

photo_19849_20100823 צילום: Ambro

בחורף, האוויר מכיל פחות לחות והנטייה ליובש מתגברת. עור הגוף מאבד מלחותו בהיותו חשוף למשבי רוח חורפיים  ולשהות ממושכת בחדרי הבית ובמשרדים מחוממים, ללא הוספת לחות לאוויר, כמו גם: גיל, מיקום גיאוגרפי, עונות השנה וכד'.
הטמפרטורות הקפואות, האוויר החם שפולטים המזגנים ואחוזי הלחות הנמוכים במיוחד בחורף, יוצרים התנדפות הלחות משכבת הקרנית - השכבה החיצונית בעור, הבאים לידי ביטוי, במרקם גס של העור, בחספוס, קילופים, סדקים, גוון דהוי והרגשת אי נוחות.

מימי לוזון, מומחית לקוסמטיקה ובעלת רשת "מרכזים קוסמטיים רפואיים", מעניקה לנו טיפים לטיפול בעור הפנים והגוף בבית, בעונת זו של השנה:

לעור הפנים - מומלץ לנקות את עור הפנים בג´ל ניקוי ולמרוח תכשירי לחות המכילים מרכיבים כגון: קולגן, חומצה הילאורונית וויטמין Eומעליו למרוח קרם מזין שיעניק לפנים, מעטה שומני והגנה, המכיל חומרים כגון: ויטמין A, שמן גזר, שמן חוחובה, שמן נבט חיטה ולציטין.
במידה וקיימים בעור קילופים ו/או סדקים, מומלץ לבחור בקרם המכיל חומרים אפיתליזטרים – חומרים המעודדים את חלוקת תאי העור ומזרזים איחוי, כגון: אלנטואין, אוריאה וכד'.

עונת החורף, זו העונה האידיאלית והמתאימה לחדש את מראה הפנים באמצעות טיפולי פילינג ביתיים - טכניקה רפואית של קילוף, המאפשרת את התחדשות עור הפנים.
מומלץ לעשות פילינג באמצעות מוצרים שמנקים את העור, מורידים שכבות עליונות של תאי עור מתים ומפנים את הדרך לקרמים ולחומרי הזנה לעור. חלקם מכילים גרגרים, אשר "משייפים" בעדינות את העור ואחרים מכילים חומרים כימיים קלים, כמו חומצה גליקולית או רטינואית בריכוזים נמוכים מאד, שמסירים שכבה דקיקה מהעור.
לאחר הפילינג, מתחילים תאי עור חדשים ליצור אפידרמיס חדש, ובדרמיס מתחילים להיווצר סיבי קולגן חדשים, המהווים מעין שלד תמיכה לעור החדש שנוצר ובו זמנית מתרבים סיבי האלסטין המעניקים לעור גמישות ומוצקות.

קרם לחות לפנים - מומלץ להשתמש בקרם לחות עשיר בנוגדני חמצון, הגורמים לעור להרגיש ולהיראות טוב יותר בטווח הקצר, ולהילחם בקמטים בטווח הארוך. נוגדני חמצון רבי עוצמה כוללים את הוויטמינים A, C ו-E, תמצית זרעי ענבים, ליקופן (שנמצא בעגבניות), רימון, שמן זית, חומצה היאלורונית - הממגנטת את הלחות אל העור, וסיליקון לתחושה קטיפתית.

ליין מוצרי ספא   מימי לוזון צילום אפרת אשל ליין מוצרי ספא "מימי לוזון"

להעלמת האדמומיות - מומלץ להשתמש בתחליב פנים, המכיל חומרים מרגיעים, כמו קמומיל, המכיל אלפא ביסבולול, הידוע כמרגיע גירויים, אדמומיות וכל תחושת אי נוחות בעור.

שפתיים - השפתיים בחורף עלולות לסבול מפגעי מזג האוויר: יש להן שכבת הגנה חיצונית הדקה בכ- 50% מעור הפנים, ההופכת אותן לעדינות במיוחד ובעלות סיכוי גדול יותר להתייבש ולהיסדק בתקופת החורף. לכן, מומלץ להסיר בעדינות את פיסות העור שהתקלפו מהשפתיים בעזרת פילינג המיועד לפנים ולמרוח עליהן שפתון המכיל וזלין, השומר על הלחות ומגן על השפתיים מפני גורמים חיצוניים ביצירת שכבת הגנה.

לעור הגוף - מומלץ להימנע מרחצה מופרזת, משום שמי הברז הקשים בישראל מגבירים את ייבוש העור ולהשתמש בסבונים בעלי חומציות pH 5.5הזהה לזו של העור, שאינם גורמים ליובש ולגירויים בעור. כמו כן, מומלץ להשתמש בפילינג, שיסיר תאי עור מתים מכל חלקי הגוף, ימריץ את זרימת הדם ויגדיל את כושר הספיגה של הרכיב המלחח בקרם הלחות. אם אין בבית פילינג מוכן, ניתן להוסיף לסבון הנוזלי חצי כפית סולת ולעסות את עור הגוף. לאחר מכן לייבש את העור ולמרוח קרם גוף עשיר בלחות, המועשר בחומרים נוגדי חמצון.

לידיים חלקות ורגליים מטופחות - יש איברים בגוף הזקוקים לתשומת לב מיוחדת בחורף, כמו כפות הידיים והרגליים, שאין להם בלוטות שומן ולכן הם מועדים לסדקים ויובש. כידוע, הגוף נוטה לצמצם את זרימת הדם לקצות האצבעות בידיים וברגליים, וכדי לשמור על חום גוף גבוה, מומלץ לטפטף 3-4 טיפות של שמן ורדים או גרניום לתוך קרם גוף עשיר, להרגעה וריפוי עור סדוק, למרוח על כפות הרגליים והידיים ולעטוף במגבות לחות. לאחר מכן, לשייף את הציפורניים, להזרמת הדם אל האזור ולשמירה על ציפורניים חזקות ובריאות.

ולאמבט רומנטי ומפנק מומלץ להוסיף לקצף האמבט מס' טיפות של שמנים אתריים, כמו: ילנג ילנג, פטצ'ולי, לבנדר, עלי כותרת של ורד וכד' ולהשתמש בנר עיסוי מחומם, המועשר בשמנים צמחיים, שמנים ארומטיים וקומפלקס לחויות, למסאג' ריחני וחושני ...

נר עיסוי מימי לוזון צילום אפרת אשל נר עיסוי "מימי לוזון"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails