יום שבת, 15 בינואר 2011

קחי לך תפוחים ותמרים…

לרגל חג האילנות, המדריכות הראשיות של חברת "לילית קוסמטיקה" מסבירות לנו על חשיבות שילוב הפירות בטיפוח, על גופינו ועל עור פנינו
פוסט אורח מאת: טל דקל

photo_4572_20090214 צילום: Suat Eman

ט"ו בשבט הינו חג שחוגג את הטבע ונהוג לאכול בו משלל הפירות בהם נשתבחה ארץ ישראל. הפירות הינם חגיגה של טעמים, צבעים ובעיקר ויטמינים, על כל יתרונותיהם לגוף בכלל ולעור בפרט, ובמיוחד בעונה זו של החורף. מקור השם "ויטמינים" הינו מהשפה הלטינית ומשמעותו: ויטה – חיים. עוד בתחילת המאה הקודמת התגלו הויטמינים כחומרים אורגניים החיוניים לתפקודו התקין של הגוף, אותם אין הגוף יכול לייצר בעצמו.

ורדה שחף, מדריכה ראשית בחברת "לנקסטר", מציינת כי "לויטמינים תועלות רבות מהן לא ניתן להתעלם – הם חיוניים ביותר לחילוף חומרים תקין, לגדילה, להתחדשות, הם שותפים בתהליכי העיכול ועיבוד המזון, חיוניים במניעת מחלות, יעילים כנוגדי חמצון ובעלי השפעה חשובה בהאטת קצב ההזדקנות". עוד היא מוסיפה, "השימוש בפירות בתעשיית הקוסמטיקה אמנם מוכר לאורך השנים, אולם ניתן לראות עליה מגמתית בשימוש בהם במהלך השנים האחרונות, זאת על שום השיפור ביכולת המיצוי ובהפקת הויטמינים מהפירות, לתמציות הניתנות לשימוש קוסמטי".

התועלת מויטמינים המופקים מפירות לעור הפנים, הינה בעלת חשיבות גבוהה במיוחד. לדברי יהודית ינוס, מדריכה ראשית בחברת "שיסיידו": "מידי יום, אנחנו נחשפים לאוקסידנטים המגיעים דרך קרינת השמש, העשן, העישון, זיהום האוויר, רעלים בחקלאות ועוד. הגוף שלנו אמנם מצליח להתמודד בהצלחה עם האוקסידנטים הללו על ידי יצירת אנזימים (Q10), אלא שברבות השנים העתודות מתדלדלות ואז אנו הופכים להיות הרבה יותר חשופים להשפעתה המזיקה של הסביבה...".

פבוניה בוטניקה צילום יח"צ: פבוניה בוטניקה

מכאן באה השאלה החשובה – כיצד אנו יכולים לעזור לגופינו להתמודד עם ההשפעות הללו?
יהודית ינוס עונה, כי "התשובה לכך נעוצה באותם נוגדי החמצון (אנטי אוקסידנטים) אותם נוכל לקבל, הן באמצעות תזונה מאוזנת והן באמצעות טיפוח עורנו בתכשירים קוסמטיקה מתאימים. על נוגדי החמצון העיקריים נמנים הויטמינים A, C, E וכן המינרלים: סלניום ואבץ". לדבריה, נוגדי חמצון ככלל, נמצאים בשיעורים גבוהים ביין אדום, תה ירוק וכמובן בפירות ובירקות! מחקר שערך פרופ' יוסי קנר, גילה ששזיף בעל ציפה אדומה, הוא המוביל בתכולת נוגדי החמצון מבין הפירות הטריים שנמכרים בישראל: פי 3 מאשר ברימון או ביין אדום, ופי 5 מתפוח או בננה. אכילת שזיף אחד בסיום הארוחה מאזנת את החמצון ממנת בשר אדום של כ-100 גרם!!!
יהודית בלאוואט, מדריכה ראשית בחברת "לה פררי"
מאשרת את קודמותיה ומוסיפה, ש"הסוכרים בפירות מעניקים לגופינו אנרגיה, הנחוצה גם היא לבריאות הגוף ולחיזוק ההגנה הטבעית שלו מפני מחלות. השפעת הפירות על עור פנינו, זהה וחיונית בדיוק כשם שהם משפיעים לטובה על גופנו. לפיכך, מוצרי קוסמטיקה המכילים בהרכבם פירות עם הויטמינים הללו, מעניקים הגנה טבעית, זוהר וחיוניות לעור".

אם כן, אילו פירות וויטמינים אנו פוגשים היום בקוסמטיקה?

פירות אדומים וסגולים כפטל, תות ודובדבנים – מכילים את הוויטמין F. ויטמין זה ידוע כשומר על פעילות מטבולית טובה בתאי העור ומסייע ליצור מראה רענן וצעיר. הוא ממריץ את העור לבנות תאים חדשים ומפה רבה חשיבותו לעור בוגר. בסדרת DIFFERENTLY מבית לנקסטר משתמשים בוויטמין F המופק מחמוציות.

LANCASTER- DIFFERENTLY סדרת DIFFERENTLY של לנקסטר

פירות וירקות ירוקים כמלון, מלפפון, תפוח ירוק וכן ירקות כתומים כמו גזר ודלעת – מכילים ויטמין A. ויטמין זה, מכונה "ויטמין הנעורים" בשל תרומתו ליכולת חידוש תאי העור: הוא מגביר התחדשות ומשמר נעורים, לכן משולב לרוב בסדרות טיפוליות, אשר מיועדות למניעת ותיקון קמטים, קווי יובש ופיגמנטציות בעור. פרי אבוקדו מכיל גם הוא רמה גבוהה במיוחד של ויטמין זה. ויטמין A הינו מרכיב אשר שמו נקשר מלכתחילה לחברת לנקסטר, שכן זו החברה הראשונה בעולם אשר הצליחה לשלב את ויטמין A במוצר קוסמטי. כיום קיימים בשימוש הקוסמטי בלנקסטר, מגוון מולקולות הולכה לוויטמין A, במטרה להעביר מסר תפקודי לכל איזור בנפרד. סדרת Suractif Non Stop Lifting, לדוגמא, מכילה 4 סוגים של ויטמין A!!! חברת הקוסמטיקה הטבעית "פבוניה בוטניקה" מציעה מסיר איפור עיניים Eye Makeup Remover Lotion המכיל גם הוא מלפפונים, וכן מסכה מרפאת Balancing Combination Mask המכילה תפוח ירוק.

אגוזים, שקדים ושמנים ממקור צמחי כמו שמן זית, שמן מלון שמן נבט חיטה – עשירים בוויטמין E (המומלץ גם למריחה על העור). ויטמין זה שומר על העור גמיש, אלסטי ומוצק, ומוכר בעיקר על שום היותו נוגד חמצון יעיל במיוחד. אבוקדו, שקדים ואגוזים - אלו הם פרות חיוניים לגופנו, המכילים שמנים בריאים. הם אמנם משמינים, אך יחד עם זאת הם יעילים נגד כולסטרול וכן מסייעים להזנה של עור אשר איבד מלחותו ונוטה ליובש קיצוני. שימוש בתכשירי טיפוח המכילים פירות אלו, מעניק מעטה הגנה בשילוב שמנים לעור היבש. הסרום מבית לה-פררי Advanced Marine Biology Tonic עשיר בשמנים של שקד מתוק, אבוקדו ושמן זית המשיבים חיים לעור.

Advanced_Marine_Tonic Advanced Marine Biology Tonic מבית לה פררי 

אפרסקים – מכילים את הויטמינים A ו- E יחדיו. כאמור, ויטמינים אלו נחשבים לאנטי אוקסידנטים חזקים ומכונים גם לעיתים כ"וויטמיני היופי" בתעשיית הקוסמטיקה, שכן הם מעניקים מראה זוהר ואנרגיה לעור. אפרסקים מכילים גם ויטמיןC היעיל בין היתר להבהרה וצחות העור. מגלעיני אפרסקים מפיקים את הגרגרים של לנקסטר בתכשיר Flash Smoothing Scrub. את האפרסקים ניתן לפגוש גם במוצרי ניקוי שונים, כמו בפילינג הגרגירי Essential Exfoliator של לה-פררי.

פירות הדר, קיווי, פסיפלורה ועוד – עשירים בוויטמין C. בשנים האחרונות, ויטמין זה נחשב ללהיט בתכשירי הקוסמטיקה הבינלאומיים והוא מכונה "ויטמין הזוהר", כיוון שלוויטמין C יש תכונה מבהירה, המעניקה זוהר מידי בנוסף לתוספת לחות ולשמירה על מוצקות העור. ויטמין זה נמצא גם הוא בשימוש בסדרת  Suractif Non Stop Lifting מבית לנקסטר, על שום תכונתו המנטרלת ייתרת מלנין מהחומר הבין-תאי ובכך מבהיר במיוחד. כמו כן, הוא מצוי בסדרת Pure לניקוי העור מבית יובנה ובקרם Anti-aging Stress Cream מבית לה-פררי, המיועד להרגעת העור. לחברת פבוניה בוטניקה, סדרת מוצרים טרופית המכילה פפאיה ואננס וכן מנגו ופסיפלורה, כמו מי גוף ארומאטיים או תחליב לחות טרופי המכילים פירות אלו. כמו כן, תמצית שמן ארומאטי Aromatherapy Face Oil Combination to Oily Skin מכילה תמצית שמן מנדרינה ואשכוליות.

Aromatherapy Face Oil-Combination Oily Skin Aromatherapy Face Oil Combination to Oily Skin של פבוניה בוטניקה

פרי הקרמבולה בשימוש בקוסמטיקה מסייע במניעת שבירה של סיבי הקולגן ומחזק את גמישותו של העור. אחת מסדרות הפרימיום מבית שיסיידו המכילה פרי זה, היא סדרת Future Solution LX המאטה את תהליך ההזדקנות הטבעית של העור, כנגד נזקי הסביבה.

פרי ה-YUZO, סוג של תפוז סיני משמש בקוסמטיקה כלוכד לחות בעור. ניתן למצוא אותו בסדרות שונות המיועדת לעור צעיר הדורש לחות, כמו סדרת The Skin Care מבית שיסיידו.

Future Solution LX- SHISEIDO סדרת Future Solution LX מבית שיסיידו

רימונים לרימונים מיוחסים סגולות נוגדי חמצון ונוגדי דלקות והם מחזקים ועשירים בברזל. להעשרה הגוף בסגולות אלו, מומלץ לשתות כוס רימונים אחת טרייה ביום. בשוק מוצרי הטיפוח קיימים היום מוצרים רבים על בסיס רימונים, כמו לדוגמא סדרת הגוף מבית יובנה.

הכל נשמע טוב ויפה, אך ממה צריך להיזהר?
ורדה שחף מציינת כי "השימוש בפירות במגע ישיר עם העור יכול להיות יעיל מאוד, מצד אחד, אולם לעיתים, עודף ויטמינים עלולים לגרום להתחמצנות ואף להזיק. לדוגמא, לעור עם כתמי גיל, מומלץ להניח על הכתם פרוסת קיווי להבהרה, אך ורק אם הוא לא שורף. הבננה, ידועה כחומר מזין ומרגיע. על שום תכונות אלו, היא ניתנת לשימוש חיצוני על העור, אולם רק לפרק זמן קצר בלבד, שכן גם בשימוש בה, קיים חשש להאצת התחמצנות. מיצוי של אבטיח מומלץ מאד לעור אחרי חשיפה לשמש, על שום תכונות של קור ורוגע, יחד עם גלוקוזה לאנרגיה".

טיפ קטן לבית...
יהודית בלאוואט מספרת, ש"הלימון והדבש, במסגרת "תרופות הסבתא", מיועדים לטיפול אלטרנטיבי בכאבי גרון. אך יחד עם זאת, ללימון סגולות נוספות והוא גם יכול לשמש פילינג לפנים, כאשר הוא משולב עם שמן זית".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails