יום ראשון, 20 ביוני 2010

שפץ נא!

הקמטים בפנים מציקים? גבשושיות שומן החלו לצוץ בגב? החזה כבר נופל? זה הזמן לצאת למקצה שיפוצים.

כתב: קובי טיריפינטו

לפני מאות שנים (וזו איננה תחילתה של אגדה) ולפני התפתחותה של החברה ההירארכית, היו החברות מטריארכאליות והנשיות נחשבה למשהו קדוש. הנשים, שמעניקות חיים, היו במרכז החברה והעוצמה המיוחסת לאישה גברה דווקא עם התבגרותה וחינה עלה בעיני כול.

1

עם המעבר לעידן המודרני חל מהפך בהתייחסות החברה אל הנשים ואל המראה החיצוני. הסלוגן המוביל כעת הוא "העולם שייך לצעירים". לכן רובנו, מנסים לשמור על חזות צעירה בכל דרך אפשרית: היריון בגילאים מאוחרים, רכישת בגדים במראה "צעיר" וכמובן פנייה לטיפולים אסתטיים ופלסטיים רלוונטיים.

הדימוי של האדם הבוגר הקם בבוקר, מודד לחץ דם ונשרך באנחה לסניף קופת החולים הקרוב לקחת "מספר" - הולך ומתפוגג. במקומו, הופיעו הגבר והאישה הנושאים מחד תעודת "אזרח ותיק" אך מאידך, הם אצים נמרצים במכוניותיהם לעבר האוניברסיטאות והמכללות ומציפים את מאות מסגרות הלימוד הזמינות להם. הם נמצאים בשיא הקריירה שלהם ובשיא פועלם, הם קשובים לטרנדים אופנתיים ואף מתאימים עצמם לרוח התקופה. אין כלל ספק, כי בעידן בו נשים בנות 45 נכנסות להריון, וסבתות נראות נהדר בג'ינס, אין סיבה ואין תרוץ להראות עייפים, תשושים, או קשישים ובדיוק על רקע עובדה זאת ניתן להבין את תאוצת הניתוחים הפלסטיים ושגשוג תחום האסתטיקה.

"יותר ויותר נשים פונות היום לטיפולים אסתטיים ופלסטיים, כיוון שהדבר הפך לנגיש יותר", כך סבור ד"ר רונן גלזינגר, מומחה לכירורגיה פלסטית וחבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית. "בכל גיל יש בעיות אחרות המטרידות את הלקוחות, ובגילאים הבוגרים הפניות הפופולאריות קשורות כמובן לקמטי הפנים, לטיפול בצוואר המתדלדל וגם בחזה הנפול. כמעט לכל בעיה, לשמחתנו, יש כיום פתרון".

Spa Resort

מדובר בשוק צרכנים חי ובועט, המציע שפע רב של שיטות לטשטוש סימני הגיל, החל ממתיחת פנים, וכלה בטיפולי הצערת העור, הרמת עפעפיים, שאיבות שומן ועוד. אין ספק, כי הנגישות והפופולאריות של הטיפולים האסתטיים אכן הפכה אותם לנורמה חברתית מקובלת ואף העלתה בקרבנו את הצורך להסתיר את אותם סימני הגיל, שלפתע הופיעו ולהילחם בהם. כדי שנוכל לסבר את האוזן בשלל הפתרונות המוצעים, פניתי אל עוד 3 מומחים: ד"ר אינס ורנר - מומחית ברפואת עור ונשיאת החברה הישראלית לכירורגיה דרמטולוגית, אבי ונציה - קוסמטיקאי רפואי ומומחה לאנטי-אייג'ינג ולילך עומרד - קוסמטיקאית פרא-רפואית.

על הפנים:

הבעיה: ככל כשמתבגרים, הקולגן והאלסטין, הנחשבים למבני התמיכה של העור, מתרופפים, ולדברי ד"ר גלזינגר, זאת גם הסיבה לכך שהעור הבוגר נעשה פחות אלסטי. "מצד אחד, העור בגיל הבוגר ממשיך לגדול ולהתרחב ומצד שני מתמעטים בדרמיס תאי השומן. במקביל, שרירי הפנים מאבדים את צורתם ואת הטונוס שלהם, המולקולות האחראיות על שמירת המים בעור והמעניקות לו טקסטורה אחידה, מתבלות אף הן עם הגיל ולא מוחלפות באחרות והמראה הכללי נעשה בוגר, עייף ונפול".

פתרונות: הפתרון האולטימטיבי הוא, ניתוח מתיחת פנים, הנועד לעצור את גלגלי הזמן, לחדש ולהשיב לפנים את אותו מראה צעיר מימי קדם. בעת הניתוח, המנתח הפלסטי חודר דרך חתכים מוסתרים המצויים סביב האוזניים ובקרקפת, מרים את העור ואת רקמות הפנים ופורס אותם מחדש לקבלת חזות צעירה יותר. הניתוח דורש לילה אשפוז והחלמה של כשבוע. נוסף לכך, נפוצות היום שיטות נוספות לניתוחי פנים חלקיים. מדובר בניתוחי פנים בחתכים קטנים יותר, המתבצעים בהפרדת רקמות קטנה יותר, ועיקר המתיחה נעשית על הרקמות התומכות של הפנים ולא על העור עצמו. טיפולים אלה נחשבים לקלים יותר ומהווים מענה אידיאלי לבני הגיל השלישי.

אופציה נוספת, פופולארית לא פחות, היא מתיחת פנים ללא ניתוח המתבססת על קילופי עור עמוקים. כתוצאה מהקילוף העמוק נוצרים בעור סיבי קולגן ואלסטין חדשים, והם אלה המחזירים לעור את גמישותו ומראהו החלק. לדברי אבי ונציה, קוסמטיקאי רפואי במקצועו, קיימות מספר שיטות לקילוף העור, רובן מבוססות על שימוש בחומצה קרבוקסילית (פנול) בריכוזים שונים. בתהליך ההמסה מעלימים ומטשטשים קמטוטים, קמטים, צלקות אקנה, כתמי עור, נגעים טרום סרטניים, ואף יוצרים אפקט של מתיחת עור. "הטיפול נעשה על ידי רופאים בלבד ותחת טשטוש" מדגיש ונציה ומבאר: "במהלך הטיפול, הפנים נמרחות בתמיסת קילוף ייעודית ובתום הטיפול הן נחבשות במסכה למשך מספר ימים. במהלך התקופה האמורה העור בונה את עצמו מחדש".

ומה עוד מציעים המומחים?

מזותרפיה (סדרה של 6-8 טיפולים) הזרקת חומרים פעילים לעור בכמויות קטנות, המעניקים לו מראה צעיר, בריא, מבריק ומוצק יותר, וכמובן הזרקות הבוטוקס (או חומרים דומים) לשיתוק שרירים בחלק העליון של הפנים והזרקות המילוי לטיפול בקמטים המצטברים בחלק התחתון של הפנים. לגבי האחרונות, ממליץ גלזינגר להשתמש אך ורק בחומרי המילוי הטבעיים הנספגים בגוף.

בוטוקס

מבין כל חומרי המילוי, החומר הבטוח ביותר הוא על בסיס החומצה ההיא לרונית. בין החומרים הקיימים בשוק ניתן למנות את הרסטילאן/פרלן, הג'ובידרם ועוד. חלק מחומרי המילוי מכילים רכיב אלחוש המפחית את תחושת הכאב. הרדיאנס, המיוצר מקולגן מהחי ומתאים למילוי קמטים עמוקים.

מחירים: מתיחת פנים החל מ-35,000 שקל, טיפולי פנים החל מ- 600 שקל לטיפול, מזותרפיה: 4,200 שקל, מילוי חומצה היאלורונית – 1,800 שקל למזרק ובוטוקס – 900 ש"ח לאזור.

עד הצוואר:

הבעיה: העור בצוואר ובאזור הדקולטה (עצם החזה והמחשוף) שונה מעור הפנים. הוא דק מאוד, יש בו מעט בלוטות חלב המספקות את השומן לעור ויכולת ההתחדשות שלו נמוכה ביותר. התוצאה: עור מקומט ורפוי.

פתרונות: "עד לשנה האחרונה טיפלנו בעור הרפוי בצוואר בעיקר בבוטולינום טוקסין ובטיפולים כירורגיים שונים" אומרת ד"ר אינס ורנר. "אולם בשנה האחרונה ראינו פריצת דרך משמעותית בטיפולים הלא פולשניים לצוואר, הן לעור רפוי והן למצבורי השומן". בשנה שעברה התקיים בארץ כנס הקוסמודרם הבינלאומי ובו הוצגו מספר חידושים ושיטות טיפול חדשות יותר מהשיטות הנ"ל לטיפול בצוואר.

מאז החלו להשתמש בטכנולוגיה המשתמשת בגלי רדיו פרקציונליים (סבלייטיב רג'ובניישן), שבה מטפלים בשכבות העור הפגועות בלבד ומותירים עור בריא להמרצת תהליך הריפוי הכללי.

טיפוח הצוואר באדיבות סינרון

במקרים של היווצרות שומן וסנטר כפול, ניתן לטפל בעזרת ה-NECK TITE - פרוצדורה זעיר-פולשנית, המתבצעת בהרדמה מקומית בלבד ובה מבצעים המסת שומן ומיצוק לעור. אגב, גם טיפולי הפוטו-רג'וביניישן המבוצעים בעזרת לייזר והבזקי אור, מסוגלים במידה מסוימת לחדש את העור באזור.

מחירים: NECK TITE - 7,000 שקל, סבלייטיב רג'וביניישן – 1,500 שקל לטיפול בודד (מומלץ לבצע לפחות שלושה), פוטו-רג'וביניישן - החל מ-4,500 שקל (תלוי בגודל השטח), פילינג עמוק - 15,000 שקל, פילינג סוף שבוע - 6,000 שקל.

הגוף המושלם:

הבעיה: עם ההתבגרות וכתוצאה מהירידה באלסטיות של העור, עלולה להיווצר חלוקה שונה של התפזרות השומן בגוף ומצבורי שומן במקומות חדשים בגוף (בטן, מותניים, ישבן, גב וכדומה). גם צורת השד משתנה ונשים רבות מרגישות רצון לעבור הרמת חזה, לאחר שהשד איבד מנפחו.

פתרונות: שאיבת שומן הינה אופציה ניתוחית, שתכליתה לחטב ולפסל את הגוף על ידי סילוק אותם מצבורי שומן ממקומות שונים בגוף, שגם התעמלות ו/או דיאטה כבר אינה עוזרת להם. למצבורי השומן – מלבד שאיבת השומן - ניתן לבצע גם המסת שומן ושאיבה בפעולה אחת בעזרת מכשיר הקרוי body tite, הפועל באמצעות גלי רדיו. גלי הרדיו ממיסים את השומן ומשפרים את מצב העור בפעולה קצרה ואפקטיבית. לטיפול בחזה הנפול, ניתן לבצע הרמה - מרימים ומעצבים מחדש את השד. אם צניחת השד מלווה גם באובדן נפח, ניתן לשלב ניתוח להגדלת חזה אשר יגדיל ויעצב מחדש את השדיים וייתן להם מראה צעיר ומוצק. הניתוח נעשה תחת הרדמה כללית ונמשך בין שעה וחצי לשלוש שעות. במהלכו המנתח עושה כל מאמץ כדי שהצלקות יהיו אסתטיות וימוקמו בקו החזייה.

660886_44884647

טכנולוגיה נוספת למיצוק עור הגוף והתמודדות עם בעיית הצלוליט בישבן ובירכיים היא שיטת Freeze, המשלבת מגנטים וגלי רדיו. לדברי גלזינגר, השילוב של גלי הרדיו והמגנטים מחזק את הפעילות של כל אחד מהאלמנטים. גלי הרדיו גורמים לפגיעה בסיבי הקולגן (האחראים למיצוק העור) ומעודדים יצירת קולגן חדש. השדה המגנטי מגביר ייצור כלי דם באזור המטופל, מה שמסייע בבנייה מואצת ויעילה של הקולגן. "למכשיר שני ראשים - ראש קטן לטיפול באזורים קטנים (מתחת לעיניים, בלחיים, בצוואר) וראש גדול לטיפול בירכיים, בישבן ובבטן. כך מתאפשר טיפול בסוגי עור שונים, במצבים שונים: בקמטים, בריפיון העור ובצלוליט".

מחירים: body tite - החל מ-12,000 שקל, הרמת חזה - 18,000-25,000 שקל, Freeze - 600-800 שקל לטיפול אחד (בד"כ יש צורך ב- 6-10 טיפולים, כשכל טיפול נמשך 15-40 דקות).

* סייעו בהכנת הכתבה: ד"ר רונן גלזינגר, מומחה לכירורגיה פלסטית, ד"ר אינס ורנר, מומחית לרפואת עור ואבי ונציה, קוסמטיקאי רפואי ומומחה לאנטי אייגי'נג ולילך עומרד- קוסמטיקאית פרא רפואית.

תגובה 1:

  1. אני מאוד רוצה לעשות ניתוח עפעפיים אבל מאוד מפחדת.

    מה לעשות?

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails