יום שבת, 6 בנובמבר 2010

המזרח הרחוק קרוב מאי פעם

הטרנד האסייתי תופס מקום נכבד על במות האופנה הנחשבות ביותר, זאת ניתן לראות על ידי הבחירה שעשה מעצב העל "לואי ויטון", כשהחליט כי הגראנד פינאלה של הקולקציה החדשה שלו בשבוע האופנה בפריז, יתהדר בדוגמניות המעוטרות בדגמים בניחוח אסייתי מובהק. אין ספק, כי התרבות האסייתית היא אחת מהתרבויות המסקרנות, הססגוניות והצבעוניות ביותר.

חגי אבדר, מאפר ומורה בכיר ברשת בתי הספר לאיפור מקצועי "רוית אסף", החליט להיצמד לטרנד המתפתח וייצר ארבעה מראות איפור בהשראת הדמויות והסמלים המייחדים את התרבות האסייתית, המשלבת בתוכה מסתורין וקסם מתמשך.

אחת מהדמויות המסקרנות והבולטות ביותר בתרבות היפנית היא הגיישה. הגיישה היא אישה בעלת עוצמה ומוצגת במראה המוקפד. המסתוריות האופפת את דמות הגיישה, היא זו אשר מאפשרת לקחת את חומר הגלם כמראה נקי ומסורתי ולהוביל אותו למקומות מסעירים יותר. במראה זה ההתמקדות היא בחלק העליון של הפנים, עם גבות דרמטיות ומודגשות המשוות מראה אסיאתי ומלוכסן. העיניים נמשחו בצללית חומה מוזהבת מעט, אליה התווספה צללית שחורה ואייליינר התורמים למראה המסתורי. ליצירת הצבעוניות המסעירה, נצבעו השפתיים בגוון סגלגל חצוף.

גיישה מראה "הגיישה"

לעומת המראה המוקפד של הגיישה, מראה נוסף נוצר בהשראת הצבעוניות שוקקת החיים של ממלכת תאילנד. בארמון התאילנדי התקיימו מידי שנה הופעות מסורתיות, בהן רקדניות צעירות ביצעו את הריקוד המסורתי בלבוש ססגוני עם מגוון רחב של צבעים מרהיבים ודומיננטיים של אדום-קורל וטורקיז מלכותי. להשלמת הצבעוניות הכובשת את העפעפיים גם השפתיים נצבעו בגוון מישמש אקזוטי ומזמין.

ממלכת תאילנד מראה "ממלכת תאילנד"

פלטת גוונים זהובה היא בהשפעת אזור המדבריות של אסיה. ניחוחות אפופות מיסתורין הם אלה המשפיעים על קווי האיפור הדרמטי מלא תשומת לב דווקא באזור העיניים. העפעף נמשח בצללית קאמל זהובה בגוון בוהק כשמש המדברית. הגבות צוירו והודגשו על ידי עיפרון שחור בקווים מעוגלים אך שבורים, בדומה לתלוליות המאפיינות את השטחים המדבריים.

ניחוח מדברי מראה "הניחוח המדברי"

בניגוד לצחיחות המדבר האסייתי, פרח הלוטוס הקסום הוא תמצית היופי והחן המלווים את התרבות היפנית. האגדה מספרת כי אלת הטבע "קוונוון", נולדה מתוך הפרח ומהווה סמל לנשיות יפה, מהודרת ומלאת חן. המראה משלב קווים אמנותיים לצד טקסטורה נקייה, המנסה לתפוס את העוצמה של הטבע יחד עם שלווה מעודנת, המזכירים את עלי הכותרת של הפרח הקסום השואף את החיים מאור השמש.

פרח הלוטוס מראה "פרח הלוטוס"

 

קרדיטים:
צילום: יפעת ורצ'יק
שיער: עדי חייט
תכשיטים: שרון וויזר
דוגמניות: נאדיה אור ל-HH MODELS ופולי ל-dejavu-model

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails