יום שני, 10 במאי 2010

כוננות קיץ

הקיץ הוא שעתם היפה של פגעי החום ושל סכנות הקשורות ברעלים למיניהם. כך ממליצה הארומָתֶרפיה לטפל בהם.
כתב: קובי טיריפינטו

essential oil in action

האגדה מספרת כי בימי קדם, נולד הקיסר הצהוב, הואנג די, והוא נושא עמו יכולות כבירות. כשבגר אכן התגלה די כשליט חכם, כן, ישר, ומלא חמלה. הוא החכים, למד ופיתח יכולות אבחנה מדויקות לגבי הטבע, ואנשיו ראו בו מנהיג טבעי ובחרו בו להיות לקיסר עליהם.

בזמן שלטונו, התדיין די רבות עם שריו ויועציו בנושאי רפואה (מה שאנו מכנים היום "רפואה סינית"), בריאות, דרך חיים, תזונה וקוסמולוגיה דאואיסטית. בספרו "השאלות הפשוטות", כתב: "בתקופת הקיץ נעלם החושך והאור נכנס (לחיינו)". ואכן, מטופלים רבים מעידים כי בעונת הקיץ מצב רוחם מרומם וחופשי יותר.

מבחינת הרפואה הסינית, ההבדל המהותי בין החורף לקיץ הוא שבתקופת החורף, כאשר היין (החושך, הקור והאנרגיה הגשמית) היה בשיאו, אגרנו כוחות. לעומתו עונת הקיץ, הינה השיא של היאנג (האור, האש, הלב והשמימי). בתקופה זו אנו נמצאים בתנועה בלתי פוסקת של הגוף והנפש, בדיוק כמו אש מרצדת. אנו יוצרים לעצמנו יותר הזדמנויות חברתיות ועסקיות עם הסביבה, ויותר אינטימיות עם בני הזוג. חשוב לנתב אנרגיה זו למימוש פוטנציאל והגשמה עצמית במישור הפיזי, המנטאלי והרגשי. כדי לממש את ההזדמנויות שמציע הקיץ, עלינו להיות בריאים, אולם הקיץ מביא עימו גם מספר לא קטן של "פגיעות" עונתיות, כגון מכות חום, התייבשויות, עקיצות יתושים, הכשות נחשים ועוד.

הארומָתֶרפיה (aromatherapy) היא שיטת ריפוי טבעית המשתמשת בשמנים המופקים מצמחים, על מנת לאפשר לנו להגיע לריפוי ובריאות פיסית, רגשית, מנטאלית ורוחנית. על ידי חסידיה מתוארת השיטה כשימוש ב"שמנים תמציתיים" או ב"שמנים חיוניים" (essential oils) לשם ריפוי.

healthy living

לדברי גרי קלברג, מנהל תחום הארומתרפיה בחברת "פרימוורה" – יצרנית השמנים האתריים הטהורים, פגיעות הקיץ מאובחנות בכמה רמות חומרה ועל פי הגישה הארומתרפית ניתן בהחלט לטפל ולהקל על פגעי קיץ רבים. "השמנים הארומתרפיים יכולים לעזור ולטפל בכמה מהצרות הגדולות של הקיץ וגם למנוע כמה מהן", אומר קלברג ומוסיף: "אם נכוויתם בשמש למשל, ערבבו כף שמן שקדים עם שש טיפות קמומיל וטפטפו אותם לתוך אמבטיה פושרת. טבלו באמבטיה כזו כל ארבע שעות, עד לרגיעה, והרי לכן פיתרון טבעי, יעיל ומוכח.

דוגמא נוספת אותה בחר לציין קלברג היא ההתמודדות עם עקיצות היתושים. החרק העוקצני "אכל" אתכם? טפטפו משמן עץ התה ישירות על העקיצה. השמן הזה מחטא, מרגיע ומרפא עקיצות. ויש גם דרך משומנת להרחקת החרקים מהבית: השתמשו במבער שמנים וטפטפו לתוכו לפי בחירתכם שמן גרניום, לימון, אקליפטוס או ציטרונלה. כל אחת מהתמציות האלה תרחיק יתושים וחרקים, וגם תרענן ותחטא את האוויר מווירוסים וחיידקים.

להלן מגוון טיפים ועצות שימושיות – לעבור את הקיץ בשלום, באדיבות גרי קלברג - מנהל תחום הארומתרפיה בחברת "פרימוורה":

כוויות שמש – יש לערבב כף שמן שקדים + 6 טיפות קמומיל/ שמן זרעי גזר – לעשות אמבטיה פושרת. ניתן לחזור בבטחה על אמבטיה כזו כל 4 שעות עד לרגיעה.

כוויות – על כווייה מקומית קלה יש לטפטף ישירות שמן לבנדר ולחבוש בגזה סטרילית.

עקיצות - שמן עץ התה + לבנדר בטפטוף ישיר – יחטא, ירגיע וירפא עקיצות.

פצעים מזוהמים – כל פצע שהזדהם, כדאי לטפטף עליו לבנדר ו/או שמן עץ התה ולחבוש. תמציות אלה מחטאות, סופחות כאב ומאפשרות לפצע להחלים במהירות ללא הצטלקות.

דחיית חרקים – שמנים כגון: גרניום, לימון, אקליפטוס לימוני, סיטרונלה. כל אחת מתמציות אלה, לפי טעמכם, במבער, תרחיק יתושים וחרקים באופן טבעי ובטוח, וגם תרענן ותחטא את האוויר מוירוסים וחיידקים. בנוסף: תערובת "לוס מוסקיטוס" – תערובת שמנים ייעודית להרחקת יתושים וחרקים, מיועדת לשימוש במבער וייחודית ל"פרימוורה".

mosqitos

עייפות – יוצאים לנסיעה ארוכה? הקפידו לשאת עמכם תמצית מנטה. טפטפו על טישיו, ופזרו כמה כאלה ברכב. הריח יעזור לשמור על ערנות ורעננות.

מיגרנות – או כל כאב ראש אחר, טפטפו על טישו תמציות: לבנדר, מנטה, לימון או אשכולית והריחו עד שיעבור הכאב.

פטריות – פטרת בכפות הרגליים או בציפורניים – יש לטפטף 2-3 שמנים מהתערובת: עץ התה, פטצולי, קינמון, אורגנו וציפורן לפחות 3 פעמים ביום. כמו כן, הקפידו לשתות הרבה על מנת לנקות ולטהר את הגוף. מומלץ בנוסף להוריד מהתזונה סוכרים ושמרים, המהווים את התזונה וחומת המגן של הפטרת למשך 3-6 חודשים.

אלרגיות – ניתן לטפל באלרגיות של עור/נשימה ע"י הרחה של לבנדר, קמומיל רומאי, 2 טיפות מסוג על טישו ו/או למרוח על גבי נגעי עור ביחס של 2:1 עם שמן בסיס שקדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails