יום חמישי, 27 במאי 2010

טיפוח מסוכן (?!)

חדשות לבקרים אנו שומעים אזהרות בדבר שימוש במכשירים, תכשירים ו/או ברכיבי מזון, כאלו ואחרים, כעלולים לגרום לנו קרינה מזיקה ומיותרת. הנה עוד שתיים כאלו:

על-פי הדרמטולוג ניל שולץ (ששלל מאמרים וטיפים בנושא טיפוח והגנה על העור ניתן למצוא באתר האינטרנט שלו), מסתבר כי מחקרים מראים שישנו קשר הדוק בין יבוש לק באמצעות מנורות ה-UV לבין עליית מקרה התחלואה בסרטן העור באצבעות. מנורות ה-UV (אולטרה סגוליות) במכונות היבוש, "אופות" את הלק וגורמות לו להתייבש מהר יותר. האמת שזה נשמע מאוד הגיוני - כידוע, המנורות הללו פועלות בעצם באותה השיטה של מיטות השיזוף, שהתבררו לאחרונה, כמסוכנות ועלולות לגרום לסרטן העור.

Daylight%20Images%20316

"דיווחים על מספרים יוצאי-דופן של סרטן העור באצבעות, הינם סיבה מספיק טובה כדי להימנע מהשימוש באותן המנורות, לפחות עד שיבוצעו מספיק מחקרים מבוקרים בנושא, שיפיגו את החשש בשימוש בהן (אם בכלל)", כך טוען ד"ר שולץ.

כדי ללכת על הצד הבטוח, בפעם הבאה שאתן הולכות לקבל טיפול מפנק לציפורניים שלכן, עדיף להשתמש בשיטות אחרות לייבוש הלק, כמו מכונות העובדות על מאוורר, או טופ-קוט (בלק או ספריי) ליבוש מהיר, או פשוט להמתין בסבלנות כ- 15-20 דקות.

90145

* * *

כולנו יודעים, כי קרם ההגנה הוא כלי חשוב מאוד כדי להגן על עורנו מפני שורה של פגעים ונזקים, כולל סרטן והזדקנות מוקדמת של העור. כעת מסתבר, כי ויטמין ה-A (נגזר של רטינול ורטיניל פלמיטט) – מרכיב המהווה תוסף פופולרי למסנני קרינה מסוג אנטי-אייג'ינג – עלול להאיץ את התפתחותם של גידולים על העור, כאשר הוא נחשף לקרני השמש.

apply-sunscreen

למעשה, ידוע זה מכבר, כי ויטמין A מגביר את רגישות העור בחשיפה לקרני האור. מי שפעם קיבל מרשם לתרופה ו/או תכשיר המכיל רטין A, בוודאי זוכר, כי התווית שצורפה לתכשיר מזהירה מפני חשיפה לשמש במהלך השימוש בו, כך שזה לא ממש מפתיע.

מה שבאמת מפתיע כאן, היא העובדה המוזרה, שויטמין A מוכנס מלכתחילה למסנני קרינה למיניהם. מדוע, אם כך, להכניס רכיב מסוג זה למוצר שאנשים רוכשים במפורש כדי להשתמש בו כמגן מפני קרני השמש?

אז מה איתכם? אני אשמח לשמוע האם שתי הידיעות הללו גורמות לכם ליישם שינויים בשגרת הטיפוח שלכם או לפחות להקפיד ולקרוא את התוויות המפרטות את רכיבי התכשירים בהם אתם משתמשים באופן קבוע.

הכי חשוב – תהיו לי בריאים!

3 תגובות:

  1. מוזר הקטע עם הויטמין A
    לא הגיוני להכניס אותו למוצר שמיועד לחשיפה לשמש.

    השבמחק
  2. זה בדיוק העניין - גם לי לא ברור ההגיון שעומד מאחורי הרעיון...
    אגב, איך היד?

    השבמחק
  3. אתמול סיימתי אנטיביוטיקה
    מחר מסיימת קיבוע
    עוד 4 ימים בערך חבישות
    ואז הכל יהיה טוב
    בנתיים מתאמנת על שימוש ביד :-)

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails